Bli rik köp aktier i Pricer

Status
Ej öppen för fler svar.

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha fazer 600
Fastball skrev:
Saxat från di.se:
"Pricer är fortfarande bara ett förhoppningsbolag och det finns inte mycket att gå på för den som önskar göra en kalkyl på bolaget. Det skriver Dagens Industri i måndagens tidning. Enligt DI är det för tidigt att gå in i bolaget för investerare som vill se relationen möjlighet kontra risk. För att Pricer ska bli lyckosamt måste de stora europeiska kedjorna nappa på bolagets lösningar. DI bedömer risken som hög och rekommendationen är sälj." :tummenupp


Lilla vän detta var en rek du klippte in som de skrev 2001 om bolaget... mycket vatten har flutit under broarna sedan dess...
 

Fastball

Drinkare
Gick med
7 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
CBR 970RR Race kammar, Portad topp, Helsystem mm.
peuter skrev:
Lilla vän detta var en rek du klippte in som de skrev 2001 om bolaget... mycket vatten har flutit under broarna sedan dess...

Sorry.. :3freak
Edit: Såg nu att det var från 3/25/2002.
 
Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Det finns redan tråd där folk uppmanas att köpa högrisk-Pricer-aktier här på SH: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=32963&highlight=pricer

Har ni gått ihop i något löjligt försök att pressa upp aktiekursen genom att få medlemmar på SH att köpa den eller?

Man blir inte automatiskt rik av att köpa aktier, det är ett högrisksparande oavsett vad folk säger, har man inte råd att förlora stålarna så ska man inte köpa aktier, åtminstone inte denna typ av högrisksaktier.
 

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha fazer 600
Jar är så jäkla säker på vad jag vet om detta bolag så jag här skrivandes detta lovar att jag endast iförd hjälm ska köra slingerbulten en vända om inte pricers aktiekurs gått upp med 100% från dagens kurs på 1,48 fram tills 27 september i år... förutsatt att det inte finns några yttre omständigheter som påverkar börsen typ krig eller terror
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
peuter skrev:
Jar är så jäkla säker på vad jag vet om detta bolag så jag här skrivandes detta lovar att jag endast iförd hjälm ska köra slingerbulten en vända om inte pricers aktiekurs gått upp med 100% från dagens kurs på 1,48 fram tills 27 september i år... förutsatt att det inte finns några yttre omständigheter som påverkar börsen typ krig eller terror
Låter bra, det skall jag skriva upp i min kalender, den 27 september alltså, du åker näck längs slingerbulten och jag åker bakom med videokamera på hojen och dokumenterar. It's a plan! :)
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
sgtpepper skrev:
Låter bra, det skall jag skriva upp i min kalender, den 27 september alltså, du åker näck längs slingerbulten och jag åker bakom med videokamera på hojen och dokumenterar. It's a plan! :)
Bara för att specifiera reglerna lite mer i detalj; vi talar alltså om den aktuella aktiekursen den 27 september, inte något medeltal under perioden eller toppnotering under perioden?

Om aktien den 27 september står under 2.96 kr så blir det nakenrejs längs Slingerbulten för din del? Är det rätt uppfattat? :)
 

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha fazer 600
sgtpepper skrev:
Bara för att specifiera reglerna lite mer i detalj; vi talar alltså om den aktuella aktiekursen den 27 september, inte något medeltal under perioden eller toppnotering under perioden?

Om aktien den 27 september står under 2.96 kr så blir det nakenrejs längs Slingerbulten för din del? Är det rätt uppfattat? :)


Du har uppfattat det riktigt... nuderace
 

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Goldwing
peuter skrev:
Jar är så jäkla säker på vad jag vet om detta bolag så jag här skrivandes detta lovar att jag endast iförd hjälm ska köra slingerbulten en vända om inte pricers aktiekurs gått upp med 100% från dagens kurs på 1,48 fram tills 27 september i år... förutsatt att det inte finns några yttre omständigheter som påverkar börsen typ krig eller terror

Jag har noterat detta i min kalender också. :D
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
peuter skrev:
jo men detta bolaget använde sig av en helt annan teknik som förbjöds nämligen radiovåger medans Pricer kör det infraröd teknik.. HL Display finns nog inte mer har jag för mig
Hl-display finns i allra högsta grad,har polare som jobbar där o polarns styvfar e produktutvecklare där.Gick grymt bra för dom för nåra år sen,men jag tror dom har haft det lite kärvare sen dess. mvh//jacke
 

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha fazer 600
ktmjacke skrev:
Hl-display finns i allra högsta grad,har polare som jobbar där o polarns styvfar e produktutvecklare där.Gick grymt bra för dom för nåra år sen,men jag tror dom har haft det lite kärvare sen dess. mvh//jacke


Aha där ser man ... Tack för upplysningen...

Mvh
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
peuter skrev:
Jar är så jäkla säker på vad jag vet om detta bolag så jag här skrivandes detta lovar att jag endast iförd hjälm ska köra slingerbulten en vända om inte pricers aktiekurs gått upp med 100% från dagens kurs på 1,48 fram tills 27 september i år... förutsatt att det inte finns några yttre omständigheter som påverkar börsen typ krig eller terror


Ja men, terrorismen lär väl inte minska fram till 27 september?
Det är ju terrordåd i princip varje dag världen över.
Låter som att du på ett lätt sätt kan slippa undan det där, men det är noterat. :hihi
 

*DanTheMan*

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Nov 2003
Ort
3km från Das Bult
Hoj
KTM 690 SMC-10
Goldman Sachs har köpt på sig en del sista tiden.Dom köpte på sig även inför förra racet.
Däremot verkar det som Carnegie sålt av några miljoner aktier,,antagligen vinsthemtagning. Kan va så att en hel del fortfarande säljer av sen förra racet o håller tillbaka kursen,,,men det borde va slutsålt i veckan tycker jag o kanske att vi kan se en uppgång mot 1.60 på fredag.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
peuter skrev:
jo men detta bolaget använde sig av en helt annan teknik som förbjöds nämligen radiovåger medans Pricer kör det infraröd teknik.. HL Display finns nog inte mer har jag för mig
Nej, HL Display gör hållarna till Pricers etiketter. De är komplementföretag inte konkurrentföretag. HL Display finner du här: http://www.hldisplay.se/swe/customer/index.asp?pID=2309 Prisuppdatering av elektroniska etiketter med radiovågor är naturligtvis inte förbjudet. Hade du följt det sedan 1997 sa du?

Pricer har stått inför ett omedelbart förestående "genombrott" sedan 1997. Pricer har genererat ofattabart stora förluster och anmärkningsvärt lite affärer under sin historia. Pricer har fallit från som mest 325 kr/aktie till dagens ca 1,50.

1,50 är INTE billigt. Det betyder iten att aktien inte kommer att stiga, men man bör ha klart för sig att risken är väldigt hög.

Pricer är en klassisk nybörjarfälla på börsen.

Alla som vill får köpa hur många aktier ni vill av mig för 2 kr jämt den 27 september (det är skitbilligt :rolleyes:). Betalning vill jag ha en vecka efter den 27 september. Men ni måste bestämma er idag. PM:a antalet så fixar vi detaljerna.

Edit: Peuter och DanTheMan71 får dem för specialpriset 1,90 kr. Det är ett tillfälle pojkar, slå till! erbjudandet gäller endast de två ovan nämnda personerna och kan ej kombineras med andra erbjudanden.
 
Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Bingo skrev:
Alla som vill får köpa hur många aktier ni vill av mig för 2 kr jämt den 27 september (det är skitbilligt :rolleyes:). Betalning vill jag ha en vecka efter den 27 september. Men ni måste bestämma er idag. PM:a antalet så fixar vi detaljerna.
Jag är intresserad, men veckan efter den 27 september kommer jag vara upptagen med att redigera en hojfilm från Slingerbulten med peuter i huvudrollen, så jag vet inte om jag kommer ha tid att pilla med aktier då :D.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sgtpepper skrev:
Jag är intresserad, men veckan efter den 27 september kommer jag vara upptagen med att redigera en hojfilm från Slingerbulten med peuter i huvudrollen, så jag vet inte om jag kommer ha tid att pilla med aktier då :D.
Oh boy, en kund! No probs man, jag sköter allt det praktiska. Hur många vill du ha?

:banana :banana :banana
 

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Märsta
Hoj
Scott 2005
sgtpepper skrev:
Bara för att specifiera reglerna lite mer i detalj; vi talar alltså om den aktuella aktiekursen den 27 september, inte något medeltal under perioden eller toppnotering under perioden?

Om aktien den 27 september står under 2.96 kr så blir det nakenrejs längs Slingerbulten för din del? Är det rätt uppfattat? :)
Motorjournalen kommer att vara där! :tummenupp
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Men kom igen nu gubbar, snart är dagen slut! Fan, jag ger er aktierna den 27 september. Ni säljer dem för 2,96* kr. Sen, en vecka senare, betalar ni mig 2 kr. Vinst 96 öre per aktie. NI BEHÖVER INTE BETALA FÖRRÄN NI HAR KÖPESKILLINGEN I HANDEN.

Köper ni en miljon aktier av mig har ni alltså en vinst på 960 000 kr. NIOHUNDRASEXTIOTUSEN KR. Det räcker till sju st r1 -04!

Kom å köp! Kom å köp!

*Det kan bli mycket mer, tänk på det.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top