Biltema racestället vek sig & hojen ramlade...

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Köpte 2 såna för ett tag sen, fick byta det ena för det var snett svetsat. Vette tusan om jag skulle våga använda dom adaptrarna för svingen, tacka vet jag bobbiner.
 

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R1 -98 Projekt, R1 -09 SÅLD, Gixxer SÅLD, Kymco B&W250 skrotad efter stöld
Jag har Julas som känns mycket stabilare än Biltemas till typ samma peng. Vid gårdagens mek lånade jag ett Biltema, och det måste gått et liknande öde. För även om hojen gick att ställa på den så var hojen bredare än bredaste läget på BT's ställning. Den gick dock innanför ena bobbinen så det funkade ändå för en kväll
 

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
Jag har använt biltemas depåställ i 3 år nu till en cbr 919 samt en Tuono och det håller än. Sen stabiliteten är inte den bästa, men vad kan man förvänta sig? Sen har min hoj varit omkull så många gånger att en garagevurpa inte skulle göra någon skillnad. :hihi
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
ingen erfarenhet av andra ställ än just biltema, har samma som TS och tycker nog att det är liiite rangligt ändå- svajar/ böjer lätt i sidled, så det är möjligt att annat ställ skaffas eller dra på med lite rejäla ämnesrör och en 4mm pinne:hihi.

//jj
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Japp syns tydligt vad som vikt sig på bilden. Köp riktiga grejer nästa gång Kristian, finns andra billiga depåstöd som håller.
Jag själv vill ha hög kvalité och snygga, så jag kör med Valter moto.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jag köpte ett sådant också, jag brukar tycka att Biltemas grejer är ok. Men detta var ett riktigt rangel till stöd. Köpte nåt billigt på Mchuset vid någon rea, det var lite andra doningar det.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag har kört med Biltemas depåstöd i flera år och de har funkat klockrent.
Har flera st då jag av och till haft fler än en hoj. Inget av dem har strulat.

Y-hållarna (för bobiner) känns dock ljusår mer stabila än de där plattorna.
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Japp syns tydligt vad som vikt sig på bilden. Köp riktiga grejer nästa gång Kristian, finns andra billiga depåstöd som håller.
Jag själv vill ha hög kvalité och snygga, så jag kör med Valter moto.

Hög kvalité och Valter Moto kanske man inte ska nämna i samma mening. Det mesta jag köpt från den leverantören har mest varit skräp, snyggt skräp men ändock skräp. Dom tar knappast i när dom väljer godstjocklek till sina produkter. Ett depåstöd vek sig rätt omgående efter en färd i släp och en skylthållare vibrerade av efter 50 mil.
Så efter det så kommer jag aldrig att välja Valter Moto till något.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Hög kvalité och Valter Moto kanske man inte ska nämna i samma mening. Det mesta jag köpt från den leverantören har mest varit skräp, snyggt skräp men ändock skräp. Dom tar knappast i när dom väljer godstjocklek till sina produkter. Ett depåstöd vek sig rätt omgående efter en färd i släp och en skylthållare vibrerade av efter 50 mil.
Så efter det så kommer jag aldrig att välja Valter Moto till något.

Fast använda depåstöd vid färd kan man ju kanske inte kräva? Bra om det håller för det men det blir ju mycket belastning vid färd och aldrig något jag reflekterat över som krav. Den är på depåstödet när man spänner fast hojen men sen tar iallafall jag bort stödet och ser över fastspänningen fram. Kör jag släp spänner jag fast bakhjulet också.

Skylthållaare som vibrerade av? Varför inte använda loctite? Alltid lätt att vara efterklok iofs;)
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Fast använda depåstöd vid färd kan man ju kanske inte kräva? Bra om det håller för det men det blir ju mycket belastning vid färd och aldrig något jag reflekterat över som krav. Den är på depåstödet när man spänner fast hojen men sen tar iallafall jag bort stödet och ser över fastspänningen fram. Kör jag släp spänner jag fast bakhjulet också.

Skylthållaare som vibrerade av? Varför inte använda loctite? Alltid lätt att vara efterklok iofs;)

Alla andra depåstöd jag användt har stått pall för transport. Är riktigt skönt att veta att hojen står stabilt.

Skylthållaren gick rakt av i godset. Skurvarna satt kvar med skylten och halva skylthållaren hängde i kabeln till skyltbelysningen.

Men men, var mer kuriosa kring valter moto.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top