Biltema+mc=sant

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
01 R1
Fy fan va bra...äntligen "normala" priser på grejerna... hoppas att ockrarna sover illa om nätterna nu...
 

Tall

Böjlig
Gick med
14 Feb 2008
Ort
Numera Halmstad
Hoj
MV Agusta F4
Jag har inte orkat läsa hela tråden, men känns inte en lansering på hösten lite snett när man säljer mc-prylar? :va
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
jag jobbar på biltema.. och visst, det låter ju sisådär med mcprylar.

Men offroadstöd skall ja köpa! Och grejerna ja klämt på har jag gillat! speciellt fatbar styret och mchandskarna med carbon över knogarna. mkt prisvärda (400kr)


:tummenupp
 

Ceer

為台灣星迷
Gick med
5 Jan 2008
Ort
bästkusten
Hoj
FZ -89'a
Det finns möcke skit på biltema, :)skrattaåt kul att nämna kompisens topplockspackning som höll en hel månad , ventilkåpspackning 14dagar, till en Volvo B23, men vad kan man begära med det priset, mekonomen kostade 3ggr mer och funkade, orginal kostade 5ggr mer som trygghet),
Dåliga verktyg med garanti, mot vad? att dom inte rostar eller....
Men det har blivit bättre, man får välja sina saker. (tramp)Cykelgrejor fungear helt OK ovch deras saker har låga priser, jämfört med samma kvalitet på andra ställen.
Men Tack biltema för att ni kommer in och påverkar de stora som har tagit överpriser och konkurerar.
Viktigt dock att konsumentleden, Tidningar, Bike, Motorrad, MC-nytt mm, Vi på SH m.m. visar vad som är skit och inte.
-Jag menar vem vågar köpa en låprishjälm, oavsett butik (eller polykarbonat som studsar upp och knäcker nacken vid minsta marksyning:kryckor ), ovetande om det funkar eller inte när det gäller, (Ok jag fick hjärnskada men jag sparade tusen spänn:arsele ).
Depåstöd kommer oxå att införskaffas, jag menar de borde inte kosta mer än 100kr.
sunt förnuft
 

Oskan

Medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Vallentuna/Täby
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Var inne på hemsidan precis för att kolla depåstöd men jag hittar inge, som jag läste här innan så skulle någon mer köpa depåstöd för att de var så billiga.
Någon som vet om det finns några? eller om det kommer?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
jag jobbar på biltema.. och visst, det låter ju sisådär med mcprylar.

Men offroadstöd skall ja köpa! Och grejerna ja klämt på har jag gillat! speciellt fatbar styret och mchandskarna med carbon över knogarna. mkt prisvärda (400kr)


:tummenupp

Är det hos dig man beställer om man vill handla på postorder?
 
Last edited:

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det finns möcke skit på biltema, :)skrattaåt kul att nämna kompisens topplockspackning som höll en hel månad , ventilkåpspackning 14dagar, till en Volvo B23, men vad kan man begära med det priset, mekonomen kostade 3ggr mer och funkade, orginal kostade 5ggr mer som trygghet),


-Jag menar vem vågar köpa en låprishjälm, oavsett butik (eller polykarbonat som studsar upp och knäcker nacken vid minsta marksyning:kryckor ), ovetande om det funkar eller inte när det gäller, (Ok jag fick hjärnskada men jag sparade tusen spänn:arsele ).
Depåstöd kommer oxå att införskaffas, jag menar de borde inte kosta mer än 100kr.
sunt förnuft

Det finns mycket skitmekaniker också, en ventilkåpspackning KAN inte sluta fungera, antingen fungerar den när man är färdig, eller så sölar det direkt....

Sen det där med hjälmar, det är tjatat till förbannelse i andra trådar, jag skulle inte heller köpa hjälm på biltema, men dom är godkända av dom som inte gör annat än att testa hjälmar och mäta G krafter hela dagarna, men du vet säkert bättre...
 

Ess2

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
Flera
Jag köpte gänglåsning för 19 spänn på biltema, tuben stor som en resetandkräm typ, när jag skulle använda den så kändes den tom, ser att det står 3 mg på den:mad:

Det fyller inte ens korken:huvet

Klart man kan vara billig när man säljer tuber tomma till 97%

Min Loctite tub som tog slut häromdagen har jag haft sen lätt-mc tiden..

Var inte heller särskillt impad när jag låg under min Cadillac Coupé De Ville i ett trångt, kallt garage och skruvade sönder den ANDRA avdragaren från Biltema.

Fast kanske värst är att det är så mycket luffare där, speciellt ( eller bara?) i Botkyrka:gnissla

Att den är "tom" är självklart varför tror du den härdar i gängan?
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Kanske nån som skrivit tidigare men jag såg att även Jula börjat sälja depåstöd.

De ser ut att va samma som på louis.de

Kanon bar ställ isf. (har de själv :D ) Finns även en extra del som går o sätta på så man kan lyfta fram med. Ska nog skaffa en sån under våren.
 

Ess2

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
Flera
Det finns möcke skit på biltema, :)skrattaåt kul att nämna kompisens topplockspackning som höll en hel månad , ventilkåpspackning 14dagar, till en Volvo B23, men vad kan man begära med det priset, mekonomen kostade 3ggr mer och funkade, orginal kostade 5ggr mer som trygghet),
Dåliga verktyg med garanti, mot vad? att dom inte rostar eller....
Men det har blivit bättre, man får välja sina saker. (tramp)Cykelgrejor fungear helt OK ovch deras saker har låga priser, jämfört med samma kvalitet på andra ställen.
Men Tack biltema för att ni kommer in och påverkar de stora som har tagit överpriser och konkurerar.
Viktigt dock att konsumentleden, Tidningar, Bike, Motorrad, MC-nytt mm, Vi på SH m.m. visar vad som är skit och inte.
-Jag menar vem vågar köpa en låprishjälm, oavsett butik (eller polykarbonat som studsar upp och knäcker nacken vid minsta marksyning:kryckor ), ovetande om det funkar eller inte när det gäller, (Ok jag fick hjärnskada men jag sparade tusen spänn:arsele ).
Depåstöd kommer oxå att införskaffas, jag menar de borde inte kosta mer än 100kr.
sunt förnuft

Ni är för goa Försvaret "skrotar" hjälmar, de har ett hårt och bra skal prova en sådan den måste vara "kanon" att tro att en "hård" hjälm skyddar bättre är till att lura sig själv.
 

Tompalino

Inte längre kraschkung ;)
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Bästkusten
Hoj
Ingen längre...
Var på biltema i helgen och det fanns en hylla som var märkt "Sadelväskor", dock tom men ändå. Är det någon som klämt och känt på dessa irl? Priset var ju inte farligt så det kanske blir att slå till på ett par när de kommer in igen...
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
jag jobbar på biltema.. och visst, det låter ju sisådär med mcprylar.

Men offroadstöd skall ja köpa! Och grejerna ja klämt på har jag gillat! speciellt fatbar styret och mchandskarna med carbon över knogarna. mkt prisvärda (400kr
:tummenupp
Har aldrig fattat det där med skydd på knogarna.
De hanskar jag sett efter krascher är trasiga i handflatan.
 

liv05

Give a damn.
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Höör
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Biltema regerar; samma/sämre/bättre saker till lägre pris på grund av stor inköpsförmåga. Gynnar konkurrensen och priserna för oss konsumenter. Sen att vissa säger "jag skulle aldrig handla något på biltema, de har bara skit för det är tillverkat i Kina osv osv" berättar för mig personligen mer om den personen än vad det säger om Biltema. :arsele

Det finns något för alla, i alla prisklasser, men att automatiskt tro att en olja för 250:- flaskan är bättre än en för 50:- är att skjuta sig själv i foten (alternativt slänga pengarna i sjön)..
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
vad tror ni om deras skivbromslås? nån som har sett nå test med det? jävligt bra pris liksom. så man undrar ju hur lätt det är att ha sönder ett sådant lås.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top