Biltema = kanontema!

steef6

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
jämtland
Hoj
gsxr 750 07
Hittade ingen tråd om jula grejer men den här kom upp när jag sökte på jula...Skulle de va så jag posta fel får ni väll skälla lite på mig...

Men hur som helst köpte mig ett depåstöd på jula i helgen för 199kr och kan bara rekommendera det, har inte listat ut om det passar så jag kan lyfta fram på nå vis änn... men ska till o titta på de så fort jag får tillbaka bakdäcket.

Men :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp för stället nu så här innan jag vet om det funkar fram lr inte.
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Jag har Biltemas kedjeverktyg. Funkar mycket bra faktiskt. Känns rejält och hållbart.

Klart värt pengarna!

så jävla sur jag blev på biltema.

var i malmö och frågade efter verktyget. så var det helt slut och dom skulle få in vecka 41 trodde dom.

så jag ringde helsingborg och frågade om dom hade hemma. och dom sa att dom hade 3 sett.
så jag körde upp, men när man kommer dit så är det ingen som vet var dom finns. och alla bara skickar runt en att fråga, först kundservic sen säger dom att man skall fråga någon i butiken, sen säger dom i butiken att fråga kundservic,,,

Buuu biltema väldigt dåligt
 

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Möjligt att det finns ett inlägg om detta, men jag orkar inte kolla igenom varenda inlägg på varje sida för att leta efter det så jag frågar bara här :gnissla)

Någon som testat biltemas mc-batterier? Funderar på att köpa ett till KTMen för original kostar ju nästan 1000:- mer :näsblod

Jag köpte ett till min förra hoj, just en KTM 640, funkade bra med tanke på batteriet, till min 950 som jag har nu så är biltema batteriet bajs, minimalt med bly och håller i ett par månader.
Original kostar 2600kr, men finns bättre alternativ som jag köpte med mer bly på tex Danmobility eller alienmoto.....kostade 695:-
 

Wide

egen
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Nej
Hoj
Braaaaap
Möjligt att det finns ett inlägg om detta, men jag orkar inte kolla igenom varenda inlägg på varje sida för att leta efter det så jag frågar bara här :gnissla)

Någon som testat biltemas mc-batterier? Funderar på att köpa ett till KTMen för original kostar ju nästan 1000:- mer :näsblod

Jag är inne på mitt tredje batteri på 5H körning. Nr1 höll en runda, nr2 ett par rundor. Denna gången provade jag ett gelbatteri. Har suttit i 1H och funkar fortfarande :yoparty
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Har själv köpt gel batteri till min BMW 1200 GS Adventure där tex abs systemet drar endel ström.Funkat fint än sålänge efter 1 veckas körning i Norge.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Köpte en spilloljedunk som läcker olja.
Krokarna för verktygstavla är av någon fantastisk kvalité så att de går av om man försöker böja dem.
MC-batteri passande en CB-250 funkar bra, åtminstone hittills.
Har bara hört bra om deras racing-olja, så den ska jag köpa nästa gång.

Handverktyg köper jag av erfarenhet inte annat än av kända märken...
 

MissMoonia

Member of The Pink Ladies
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Kawasaki ER6f, grön - Till Salu!
så jävla sur jag blev på biltema.

var i malmö och frågade efter verktyget. så var det helt slut och dom skulle få in vecka 41 trodde dom.

så jag ringde helsingborg och frågade om dom hade hemma. och dom sa att dom hade 3 sett.
så jag körde upp, men när man kommer dit så är det ingen som vet var dom finns. och alla bara skickar runt en att fråga, först kundservic sen säger dom att man skall fråga någon i butiken, sen säger dom i butiken att fråga kundservic,,,

Buuu biltema väldigt dåligt

Servicen på Biltema i Helsingborg suger. Vi ville köpa sidoväskor samt packrulle där för några veckor sen men de var slut på hyllan och ingen kunde svara på om det fanns fler nånstans. Sen blev vi skickade till kundservice som sa att de var slut i butiken och de visste inte när det kom nya (verkade inte orka kolla upp det heller). Så då frågade vi om de trodde att grejerna fanns i Halmstad och vi fick då svaret "Vet inte, ring och fråga! NÄSTA!". De kunde minsann inte ringa åt oss och höra, vilket iaf jag erfarat att i stort set alla andra butikskedjor är väldigt snabba med att göra åt en! Slutade med att vi köpte väskor samt rulle på Bröderna Nilssons istället!

Men grejer vi köpt på Biltema annars har varit bra! Har bl.a. kapell, sidostödplatta (den var guld värd på campingen under MotoGP i Tyskland!) samt en massa icke-mc relaterade grejer därifrån!
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Gnällspikar?

Jag trodde i min enfald att tråden handlade om "tråden med grejer från biltema som vi är nöjda med" och inte vad folk gnäller och whinar om. Sånt finns det tillräckligt med jönseri om.

Jag vet inte hur det är med andra men jag ruttnar helt på trådar som spårar ur och orkar inte läsa vidare. Om det är en lite mer seriös tråd alltså.

Ja, jag sovit för lite och har pms. So sue me. :gnissla :tungan

Eftersom jag oftast vet vad jag är ute efter så har jag varit nöjd med i stort sett alla verktyg och reservdelar jag någonsin köpt på Biltema utom en kryssmejsel där klingan gick av i spetsen, troligen pga felhärdning (sprött istf segt). ;-p

Ett tips är att om man är osäker på om man behöver/vill ha/kan använda ett verktyg så köper man en billigare variant på Biltema och när man lärt sig använda det så köper man ett i dyra butiken som håller eller är bättre. Om man inte är nöjd redan med Biltemaprylarna.

Helt klart billigare läropengar än att springa till dyra butiken och slänga ut pengar på ngt man sen har sönder bara för att man inte kan sköta det.
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Jag trodde i min enfald att tråden handlade om "tråden med grejer från biltema som vi är nöjda med" och inte vad folk gnäller och whinar om. Sånt finns det tillräckligt med jönseri om.

Jag vet inte hur det är med andra men jag ruttnar helt på trådar som spårar ur och orkar inte läsa vidare. Om det är en lite mer seriös tråd alltså.

Ja, jag sovit för lite och har pms. So sue me. :gnissla :tungan

Eftersom jag oftast vet vad jag är ute efter så har jag varit nöjd med i stort sett alla verktyg och reservdelar jag någonsin köpt på Biltema utom en kryssmejsel där klingan gick av i spetsen, troligen pga felhärdning (sprött istf segt). ;-p

Ett tips är att om man är osäker på om man behöver/vill ha/kan använda ett verktyg så köper man en billigare variant på Biltema och när man lärt sig använda det så köper man ett i dyra butiken som håller eller är bättre. Om man inte är nöjd redan med Biltemaprylarna.

Helt klart billigare läropengar än att springa till dyra butiken och slänga ut pengar på ngt man sen har sönder bara för att man inte kan sköta det.

tänkte precis desamma..
 

ZtiffMensken

Buwzaberget :) En berg kul att bestiga.
Gick med
31 May 2009
Ort
Kalmar
Hoj
Husaberg 650:: Husqvarna 250 06 Saknaden är stor efter duccen :(
Köpte en offrad lyft på biltema för 250in kostade 269kr mkt billig smidig och bra har även mc lyft till duccen från biltema kanon bra happy mc day

//Erik
 

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Ort
Skövde
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
Nån som vet om biltemas depåstöd är bra? behöver ett i höst sen, offroad lyften klarar bara 160kg hojen väger lite mer..
 

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Hittade ingen tråd om jula grejer men den här kom upp när jag sökte på jula...Skulle de va så jag posta fel får ni väll skälla lite på mig...

Men hur som helst köpte mig ett depåstöd på jula i helgen för 199kr och kan bara rekommendera det, har inte listat ut om det passar så jag kan lyfta fram på nå vis änn... men ska till o titta på de så fort jag får tillbaka bakdäcket.

Men :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp för stället nu så här innan jag vet om det funkar fram lr inte.

ingick det bobin-klykor till det?
 

PULKA

Groda
Gick med
9 Mar 2004
Ort
sthlm
Hoj
gsx 1400
Nån som vet om biltemas depåstöd är bra? behöver ett i höst sen, offroad lyften klarar bara 160kg hojen väger lite mer..

har hört att det vikt ihopsig för några.. köp i stället ett riktigt ordentligt med bobiner kostar ju inte så mycke mera
 

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Jag bytte framhjul igår och då stod hojen utan fjulet över natten... inga problem... skulle väl aldrig komma på att sätta mig på hojen när den står på två depåstöd men om man tar det lugnt så är det ju inga problem... kankse inget jag skulle haft om jag hade däckvärmare och åkte 10 bandagar om året men har man den bara för däckbyte varannat år så är det ju å skjuta över målet om man köper något som är 3ggr så dyrt... (tycker jag).. då kan man ju lika gärna lämna in hojen å låta proffsen göra rubbet... (bara min åsikt)
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Ej MC-relaterat men Biltema. Jag har (haft) en chippad Volvo S60 T5 som numer frugan har övertagit. Vid ca 12000 mil byttes alla bromskivorna, framskivorna såg ut som spruckna vedspishällar efter bl.a upprepade inspirerade körningar på Autobahn. Bilen har nu gått 19000 mil och en bakbroms har legat på lite grann sedan någon månad. När jag lossade allt igår för att se hur mycket som behöver bytas är det bara att göra rent bromsoken och byta belägg. Skivorna av Biltemas fabrikat är fortfarande väldigt fina, ganska märkligt med tanke på att skivan dessutom har plågats av kärvande broms. Även de främre skivorna ser väldigt bra ut. Jag kan inte se annat än att Biltemaskivorna håller minst lika länge som originalskivorna.
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Jag köpte biltemas depåstöd för någon månad sedan och har använt bägge..men dock så krävde det i fram lite ombyggnad med några rör för att förstärka det, var alldeles för vingligt, höll på att välta hojen när jag skulle lossa hjulbultarna. Ett tips kan väl vara att släppa på dem innan man hissar upp den så att man slipper ta i när den står uppe. Efter lite förstärkning av framstödet så funkar det kanon, gjorde likadant på det bakre när jag ändå höll på. Så sparade många hundralappar på att köpa biltemas stöd och modda om :)

I övrigt så köper jag mest förbrukningsmateriel på biltema så som tejp, sprayfärg etc oljan osv har jag inte vågat mig på än :)
 

GR Sr

Speed limits are for pussies
Gick med
15 Aug 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki gixxer 1000 K9, Suzuki GSX 1400 03
Bromsbelägg från Biltema

Då denna tråd innehåller hitintills 24 sidor har jag inte kollat samtliga sidor. Är det nån som har erfarehet av Biltemas bromsbelägg. Behöver nya frambelägg till min Suzuki SV1000, original går på ca. 1000 sek. Min Suzuki verkstad säger att köp inte Biltemas belägg. Jag kör småbana typ Rörken, behöver bra bromsar, vågar jag köpa Biltemas belägg till frambroms?
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top