Billig R1 på blocket, vad tror ni?

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Det luktur unket så lång väg att jag inte på något sätt hade gjort affärer med mannen.
Inte med förskottsbetalning, då ser du troligen aldrig någon hoj.

Inte åkt ditt med pengar pga rån risk.
Inte satt in pengar i samband med överlåtelse heller. Han kanske säljer en hoj han inte äger. Sen kommer ägaren och hämtar hojen av dig. Nä, det är något skumt över det hela.
 

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Hej!

Nu är suget stort efter en R1. Ringde på den här och givetvis hade han blivit totalt nedringd sa han. Men jag var tydlig med att jag köper hojen och allt verkade stämma. Han säljer hojen åt sin son som ska köpa delar till sin bil för just 19000. Han säger att han säljer den via sin firma, en byggfirma och jobbar just nu på ett oljeborrplattforms-projekt. Till slut kom vi fram till att han skickar ett mail till mig ikväll med uppgifter. Först nämnde han att jag kunde betala in hela summan eftersom den måste bokföras i företaget och han skickar så klart ett kvitto på allt direkt. Men detta ville jag så klart inte göra utan sa att handpenning måste gå först och det hade han inget emot alls. Dock fungerade inte 2500 (10-15% av priset) som jag föreslog utan 5000 var det minsta han kunde bokföra. Ja det var väl det, vad tror ni? Jag bor i Götene, nära Skövde och det är 22 mil dit hojen står så kan inte åka och kolla utan tänkte åke dit i helgen om jag köper den. Till sist kan sägas att han inte ville ge ut reg-nr pga av hans företag och stöldrisk, jag tryckte på att jag måste ha det för försäkringen och han sa att vi får försöka lösa det. Han hade två namn han gick efter sa han, det ena var ju Lucas som står i annonsen men jag kanske inte ska skriva ut hela namnet här. Det andra namnet sökte jag på och det hittades i området nära Växjö, dock med ett annat nr.

http://www.blocket.se/kronoberg/YAMAHA_YZF_R1_1000kbm__40309102.htm?ca=13&w=3

Kan lägga till att pappa, som är hårdare än vad jag är ;) får ringa till honom ikväll och kolla läget med, reg-nr måste jag ju ha. Säljaren sa att han även skulle ge 3 månaders garanti eftersom han är med i motormännens riksförbund och han frågade vad jag hade för erfarenhet av hojar.

Jag ringde honom också nu och fick samma svar som du (ringde innan jag sett tråden, kändes så skumt så jag loggade in här för att se efter om någon annan lagt upp en tråd).

Han sa ingenting om att någon annan skulle lägga handpenning. Han ville ha 5000:- trots att jag sa att jag kan åka härifrån nu på en gång. Han blev sur när jag ifrågasatte detta.

Fick inte ihop att han först pratade om att han jobbade på oljeplattform sen så helt plötsligt så var han på jobbet just nu på en byggfirma som han dessutom ägde, "dina femtusen är småpengar för mig, behåll du dom" var det sista han sa.

Tack och hej, det får väl bli någon som bor i närheten av Alvesta som ev. gör en bra affär då. Handpenning lägger jag inte, speciellt inte om jag kan åka på en gång.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ingen som känner igen nunan på varvräknaren?

Nu skulle man ha CSI-programvaran så man kunde få fram skostorleken oxå.
 

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 500 SMR
Exakt vad en sån där gammal häck borde vara värd :fakta
Även om jag precis som alla andra vill ha 40 för min :tungan
 

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Alvesta är ett riktigt skummis ställe med många skummisar... Så man ska nog passa sig för att lägga handpenning på den där. :)
 

jetson

Guest
Jag har hört den här historien förut :D

Klassisk blåsning :fakta
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Det är väl bara att anmäla honom hos blocket så tar
de förhoppningsvis bort annonsen innan fler utövare
av den andra dödssynden blir lurande på 5000 kalla!

:hej

/e
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top