Billig R1 på blocket, vad tror ni?

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Hej!

Nu är suget stort efter en R1. Ringde på den här och givetvis hade han blivit totalt nedringd sa han. Men jag var tydlig med att jag köper hojen och allt verkade stämma. Han säljer hojen åt sin son som ska köpa delar till sin bil för just 19000. Han säger att han säljer den via sin firma, en byggfirma och jobbar just nu på ett oljeborrplattforms-projekt. Till slut kom vi fram till att han skickar ett mail till mig ikväll med uppgifter. Först nämnde han att jag kunde betala in hela summan eftersom den måste bokföras i företaget och han skickar så klart ett kvitto på allt direkt. Men detta ville jag så klart inte göra utan sa att handpenning måste gå först och det hade han inget emot alls. Dock fungerade inte 2500 (10-15% av priset) som jag föreslog utan 5000 var det minsta han kunde bokföra. Ja det var väl det, vad tror ni? Jag bor i Götene, nära Skövde och det är 22 mil dit hojen står så kan inte åka och kolla utan tänkte åke dit i helgen om jag köper den. Till sist kan sägas att han inte ville ge ut reg-nr pga av hans företag och stöldrisk, jag tryckte på att jag måste ha det för försäkringen och han sa att vi får försöka lösa det. Han hade två namn han gick efter sa han, det ena var ju Lucas som står i annonsen men jag kanske inte ska skriva ut hela namnet här. Det andra namnet sökte jag på och det hittades i området nära Växjö, dock med ett annat nr.

http://www.blocket.se/kronoberg/YAMAHA_YZF_R1_1000kbm__40309102.htm?ca=13&w=3
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Kan lägga till att pappa, som är hårdare än vad jag är ;) får ringa till honom ikväll och kolla läget med, reg-nr måste jag ju ha. Säljaren sa att han även skulle ge 3 månaders garanti eftersom han är med i motormännens riksförbund och han frågade vad jag hade för erfarenhet av hojar.
 
Last edited:

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jobbar på oljeplattform, vill ha pengar överförda och jättebra pris. Joråsåatte...
:crasch
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
mm, får se ikväll... han jobbade alltså med ett projekt som har med oljeborrplattformar att göra, inte på en plattform ;) Förstod att han hade mycket att göra för jag ringde nog 10 ggr innan han svarade, sen var det ju mycket upptaget med...
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
1000 kubikmeter? :va

Nog känns det lite väl billigt med 19000 för en så pass fin R1? Och att han inte skulle kunna bokföra mindre än 5 papp låter ju i mina öron jävligt suspekt. Jag tror du gör bäst i att göra affären öga mot öga :fakta
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Alltid dessa oljeplattformar och kryssningsfartyg... aldrig är det någon ekonom i Schweiz eller en IT-tekniker i München eller något..
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
ja skumt. att han vill ha pengar är ju såklart för att han har en rejäl bunt andra spekulanter som ringt, men det gör ju inte mig säkrare, tvärtom snarare.
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
mm, får se ikväll... han jobbade alltså med ett projekt som har med oljeborrplattformar att göra, inte på en plattform ;) Förstod att han hade mycket att göra för jag ringde nog 10 ggr innan han svarade, sen var det ju mycket upptaget med...

Men vakna.
Varför handpenning om flera vill köpa?
Hur skulle regnumret öka stöldrisken?
Varför säljer inte sonen själv?
Varför inte numret reggat på rätt person?
Varför skulle ett bolag äga en så billig hoj? Inte ens värd besväret att bokföra.
Oljeplattform? Han råkar inte vara en nigeriansk prins också som vill låna ditt konto för att föra ut flera miljoner kronor, självklart mot en ersättning?
:)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Äh, det är ju bara 19k, handla o se vad som händer.

Han kanske behöver pengarna mer än dig i alla fall?
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Luktar gammal kolja av den där annonsen och kontakten tycker jag.
Ta ledigt en dag och åk och gör affär öga mot öga så har du minimerat riskerna.
 

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Bokföra 5.000Sek som minimum.. Luktar båg låååång väg... Sedan luktar det momstrassel i hans sida då du inte kan lyfta in en privategendom till AB:t utan att få moms på moms effekt vid en försäljning. Den måste tas in och momsas för att sedan dessutom läggas på försäljningsmoms.

Kort sagt så gör man inte. Det är för mycket pappersjobb för så lite pengar.
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
han förstod ju att jag ville ha nån försäkran och sa faktiskt namnet på företaget men det kommer jag dessvärre inte ihåg. affären gjorde han enligt honom åt sonen eftersom han helt enkelt är äldre och vet hur det går till, han nämnde även vad sonen läste. jag håller med er, än så länge så är det ju så osäkert som går. han sa att han kommer säga till andra att den är såld nu. men kommer en dit med pengar så säljer han väl den till honom? eller brukar man ha lite hyfs och sälja till den som ringer och är mest intresserad? jag har ju givetvis inte lämnat nån uppgift alls än så det är ju lugnt i alla fall.
 
Last edited:

Henren

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ingen hoj
Bokföra 5.000Sek som minimum.. Luktar båg låååång väg... Sedan luktar det momstrassel i hans sida då du inte kan lyfta in en privategendom till AB:t utan att få moms på moms effekt vid en försäljning. Den måste tas in och momsas för att sedan dessutom läggas på försäljningsmoms.

Kort sagt så gör man inte. Det är för mycket pappersjobb för så lite pengar.

Hoppas inte TS är så dum att han för över några pengar alls, boka en tid och ta med dig alla stålars. Regnr kan vara bra att ha, så ser du ju vem som äger hojen via transportstyrelsen hemsida. Lycka till!
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Betala aldrig någon handpenning för en hoj som du inte ens sett i verkligheten. Är det ett bra pris så är det lika bra att få igenom affären så snabbt som möjligt, kan han inte det när han precis har satt in en annons så luktar det fisk i min näsa.
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Släpp den.
Det är alldeles för mycket ursäkter från säljaren för att inte göra affär på ett enkelt och rakt sätt. Byggfirmor, plattformar, söner..
En affär med dom pengarna är och ska vara enkel annars är det nåt lurt.
 

mother

BALKAN BOY
Gick med
16 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Explorer 1200
Låter priset för bra för att vara sant, så är det inte sant.
Bedragare har en enkel filosofi. De utnyttjar det faktum att folk är giriga.
Du ska tro att du ska göra ett kap, du börjar känna panik, tänk om någon annan hinner före dig, bäst jag skyndar mig, sådana här tillfällen kommer sällan... du sänker gard.
Knock-out, you're down.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top