Bilförare frias efter dödsolycka

Smagatusk

Guest
Det vara bara ett exempel. Det jag menade var att oavsett om det var på recept eller ej, så ska inte en knarkarjävel vara ute i trafiken. Jag skiter i om det är Jonte på plattan eller att mongo som behöver det mot sina smärtor.

Får revidera min betygsättning i och med det uttalandet...

Man är ju ingen "knarkarjävel" om man tar ett preparat mot smärta. Däremot har man nog jävligt dåligt omdöme om man ger sig ut i trafiken under tiden.

.

Så om jag ser nån dricka öl på stan får jag ju självklart slå ihjäl dem med ett däcksjärn och göra samhället en tjänst som ni så fint skriver

:klappar

Idiot...
 
Last edited:

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Peppes Bodega
Hoj
Dnepr
Sen är det ju tyvärr så att gamla kan köra bil trots att dom knappt kan gå...
Om man inte kan gå runt sin egen bil utan att hålla i takrailsen och ha bilen som rollator så skall man faan inte köra.

Det borde tyda på att man inte har full koll på sina ben och fötter, är inte det ett krav man borde ha på förare ?

Det e nåt man kan tycka att man ska ha krav på. Det som däremot ÄR krav på e att man skall va nykter å drogfri i trafiken. Svårt?
 

ZZR Årsta

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Årsta
Hoj
2002, Kawasaki ZZR 600
Ok jag kanske var lite otydlig. Tar ibland också en och annan alvedon innan jag ger mig ut på vägen utan att vara knarkarjävel. Det jag syftade på var de mediciner som kanske har en eller flera varningstrianglar eller motsvarande och man e såklart ingen knarkare om man tar dessa i hemmet. Men e man psykiskt sjuk eller har väldiga smärtor och behöver dessa preparat så ska man nog inte åka på våra vägar.
 
Last edited:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S

Satte in eran logik i ett annat samanhang, bytte ut bil som mordvapen mot däcksjärn.
En tant som kört ihjäl nån för hon körde bil utan att se längre än till vindrutetorkaren bytte jag ut mot migsjälv på dåligt humör på stan.

Samma logik andra omständigheter, om eran logik håller eller inte får väl de som läser och kan tänka avgöra
 

Smagatusk

Guest
Ok jag kanske var lite otydlig. Tar ibland också en och annan alvedon innan jag ger mig ut på vägen. Det jag syftade på var de mediciner som kanske har en eller flera varningstrianglar eller motsvarande.

Man är fortfarande ingen knarkare bara för det.
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Sen är det ju tyvärr så att gamla kan köra bil trots att dom knappt kan gå...
Om man inte kan gå runt sin egen bil utan att hålla i takrailsen och ha bilen som rollator så skall man faan inte köra.

Det borde tyda på att man inte har full koll på sina ben och fötter, är inte det ett krav man borde ha på förare ?

Håller heeeelt med dig. Förra sommaren mötte jag en gubbe som körde på min sida av vägen, jag fick gå ut i dikesgruset med hojen för att klara mig. Men det vara bra nära.
 

Smagatusk

Guest
Satte in eran logik i ett annat samanhang, bytte ut bil som mordvapen mot däcksjärn.
En tant som kört ihjäl nån för hon körde bil utan att se längre än till vindrutetorkaren bytte jag ut mot migsjälv på dåligt humör på stan.

Samma logik andra omständigheter, om eran logik håller eller inte får väl de som läser och kan tänka avgöra

Killen som druckit öl då? Han borde ju också ha ett mordvapen eftersom tanten i "bilen" hade ett mordvapen. Det var ju ingen gångtrafikant hon körde på.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Håller tyvärr inte med dig almgren..Denna person med påverkad kropp och inte vid sinna sinnes fulla bruk blev olyckligt vis så illa skadad så han avled vilket är djupt tragiskt i sig..MEN hade han varit opåverkad så har han kunnat klarat sig, hade inte bilen stoppat hans framfart så kanske ex han stoppat familjen med sina 2 små barn på väg över ett övergångsställe i nästa korsning han passerade så han hade släckt fler liv..med tanke på omständigheterna tycker jag att det var ett rätt beslut trots allt.

Tror tanten mår tillräckligt illa för detta, detta kan ge henne lite ro i sluttampen av hennes liv, klockan kan vi inte vrida tillbaka trots allt..

Att tanten inte minns kan bero på chocken.
 
Last edited:

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Peppes Bodega
Hoj
Dnepr
Håller heeeelt med dig. Förra sommaren mötte jag en gubbe som körde på min sida av vägen, jag fick gå ut i dikesgruset med hojen för att klara mig. Men det vara bra nära.

Men du.. Han kanske bara såg åldrad ut av sitt knarkande? Å körde helt okej efter några års pillertrillande. Du vet, han kan faktiskt ha vart sjuk ju... :D
 

Smagatusk

Guest
Håller heeeelt med dig. Förra sommaren mötte jag en gubbe som körde på min sida av vägen, jag fick gå ut i dikesgruset med hojen för att klara mig. Men det vara bra nära.

Jag har också varit med om det, så nog fan hade jag också velat införa nån slags test av förare efter pensionsåldern.

Men det är lite OT, kärringen i bilen är kanske hur klar i huvet som helst och av artikeln att döma så hade vittnen sett honom köra vårdslöst innan dess. Om vi börjar spåna utanför fakta i artikeln så hade ju kärringen kunnat vara senil, blind och ha ett ömmande framfall i fittan och då kan vi lika gärna säga att föraren på hojen hade en kulspruta i vänstran också.

Vi kan överdriva hur mycket som helst.

Han kan ha ölflaska som vapen om det får dig att må bättre :tummenupp

:D

Den duger om den är avslagen vid halsen. :tummenupp
 
Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Håller tyvärr inte med dig almgren..Denna person med knark i kroppen blev olyckligt vis så illa skadad så han avled vilket är djupt tragistk i sig..MEN hade han varit opåverkad så har han kunnat klarat sig, hade inte bilen stoppat hans framfart så kanske han stoppat familjen med sina 2 små barn på väg över ett övergångsställe så han hade släckt fler liv..med tanke på omständigheterna tycker jag att det var ett rätt beslut trots allt.

Men det är väl inte den här kvinnans jobb att stoppa hans framfart när han är DROGPÅVERKAD, utan våra kära vänner i blått...
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Så kan man ju undra hur fort motorcykeln körde. Om farten var skyltad fart x 2 eller mer så kan man inte riktigt klandra kvinnan. Det är ju rimligt att förutsätta att trafiken rör sig i den fart som gäller på vägen.
 

Kneedrag

Guest
Fick en host medicin mot min 8 veckorshosta, Den var för bra nästan, .
Betyder det att jag var en drogad förare då?:va

Trianglar finns inte på medicinpaket längre enligt nya regler så ska man själv bedömma om man kan framföra fordon.

edit: cocillana-etyfin
Trafikvarning (Läs mer om trafikvarning)
Vid behandling med Cocillana-Etyfin kan reaktionsförmågan nedsättas. Detta bör beaktas då skärpt uppmärksamhet krävs, t ex vid bilkörning. Du är själv ansvarig för att bedöma om du är i kondition att framföra motorfordon eller utföra riskfyllda arbeten. En av faktorerna som kan påverka din förmåga i dessa avseenden är användning av läkemedel på grund av dess effekter och/eller biverkningar. Läs därför all information i denna bipacksedel för vägledning. Diskutera med din läkare eller apotekspersonal om du är osäker.


Tidningar ska alltid få det att låta som det var värsta pundaren han kunde ju tagit hostmedicin förfasiken.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Om att media är så skandal-kåta att de inte förstår skillnaden mellan en folköl och drogpåverkan? Jo, eller hur.

Nog att media gärna dramatiserar och överdriver men fan vet om de ändå inte kan skilja på folköl och knark.

Sen när är alkohol inte en drog????? visst brukar de väl skriva alkohol när det är just alkohol, men alkohol är en drog och dricker du alkohol är du drågpåverkad.

Valde alkohol för det är nåt som de flesta gör, men för min del spelar det ingen större roll om han rökt en joint, opium eller vadsomhelst. Oansvarigt av han att köra MC påverkad javisst, men skäl att döda???? göra samhället en tjänst??? va ju inte med flit tanten gjorde det men nog fan borde hon inte ha kvar kortet efter en sån incident.

Sen kanske hon lägger ner bilkörandet endå, får man ju iaf hoppas...
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Jag har också varit med om det, så nog fan hade jag också velat införa nån slags test av förare efter pensionsåldern.

Men det är lite OT, kärringen i bilen är kanske hur klar i huvet som helst och av artikeln att döma så hade vittnen sett honom köra vårdslöst innan dess. Om vi börjar spåna utanför fakta i artikeln så hade ju kärringen kunnat vara senil, blind och ha ett ömmande framfall i fittan och då kan vi lika gärna säga att föraren på hojen hade en kulspruta i vänstran också.

Vi kan överdriva hur mycket som helst.

Precis, vi kan nog överdriva åt vilka håll alla vill. Men det vore fantastiskt om en enda tråd på sporthoj skulle kunna hålla någorlunda standard..men men.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top