bilder på nya hojen!

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
grym hoj, om den hade varit lite större.

nu är den bara grym på bild. :tummenupp
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Grattis till kortet!
Snyggaste 125:an på länge faktiskt, dock lär den vara en rejäl besvikelse när man drar på rullen...:gnissla
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
Fint... på den tiden stod det en Honda NSR125R i mitt garage. Allt som oftast var den trasig eftersom min brosa var en olycksmagnet. Det roliga med den hojen var att den var på ca 25 kw och gjorde lätt 180 km/h.

Det kan ju bara konstateras att det suger att dom ändrat kw reglerna för lätt mc. Men den är ju fin iaf.
 

shush

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2006
Ort
sthlm
Hoj
zx6r
EDIT: Har den bara 15 hk (enligt Yamahas hemsida)? Har för mig att skönheten på bilden hade 21 hk?

Den får inte ha mer än 15 pållar om den ska falla in i kategorin lätt mc.

Utseendet är det verkligen inget fel på, men det känns lite trist att man måste växla 6 gånger innan man når 90 och att dom flesta moderna, måttligt trimmade tvåtaktsmopparna drar den. Eller ja, i princip alla motordrivna fordon som rullar i svensk trafik drar den.

Enligt mig är nöjet med en sporthoj kombinationen utav att svepa igenom kurvor och känslan utav grym acceleration. Och enbart vetskapen utav att man har en massa pållar och en rejäl knuff till sitt förfogande, redo att släppas fria med ett litet ryck i rullen, ja den vetskapen är nästan lika kul som själva accelerationen :näsblod

Men om man bortser från motorn så kan man ju ändå få till lite inspirerad körning på någon krokig väg, och det kan ju vara nog så härligt. Plus att lägre farter kanske bidrar till att du behåller körkortet ett tag :)

Jag gillar att den är relativt stor och ser vuxen ut. Förutom ljudet är det ju väldigt svårt för en oinvigd att märka skillnaden på den och dess storebröder, till skillnad från nästan alla andra lätta cyklar. CBR:en till exempel är ju så liten att det bara blir fjantigt, och däcken blir man ju nästan spyfärdig utav.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Visst, den är väl snygg att kolla på. Sen när man ska starta och köra iväg är det inte lika roligt längre :hihi
 

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Värnamo
Hoj
-02 Yamaha R6
Jag hade en sådan innan fast blå!
Skön att titta på och att sitta på.

Tråkigare när man ser kompisarna rulla förbi.
Min toppade 135 km/h på varvstoppet i nedförslut.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top