[BILDER JKay] SMC BKK Knutstorp 080811

R750

banfrälst
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
´05 Gixxer750
Två som gick i backen. En hämtade vi med "skamkärran" :tungan :)

Ja det var väl jag då..:huvet men bara för att inte strö ut så mkt gräs o jord på banan!! Kraschpuckarna gjorde ett bra jobb och efter tvätt/polering/vaxning/ så syns det knappt.. behöver bara räta ut staget till växellådan litegrann så syns det inte alls sen..:tummenupp
 

Blåflagg

Varför kör alla så fort????
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
BMW R1200GS,
Ja det var väl jag då..:huvet men bara för att inte strö ut så mkt gräs o jord på banan!! Kraschpuckarna gjorde ett bra jobb och efter tvätt/polering/vaxning/ så syns det knappt.. behöver bara räta ut staget till växellådan litegrann så syns det inte alls sen..:tummenupp

Trevligt att höra att allt gick bra :tummenupp Det såg inte så allvarligt ut.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Schyssta bilder :tummenupp

Men 200kr/bild :va .. lyckas du verkligen få sålt några bilder då? :rolleyes:

Det blir en och annan. Men själva plåtandet är det lilla i arbetet trots att jag tog över 650 bilder. Sortering, efterbearbetning, putsning och all tid som lagts så är det en förhållandevis liten summa per bild. Dessutom blir bilderna ordnade så dom klarar en framkalllning på 55X70. Total tid som ligger bakom landar på ca 15 timmar för det eventet. :)
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Det blir en och annan. Men själva plåtandet är det lilla i arbetet trots att jag tog över 650 bilder. Sortering, efterbearbetning, putsning och all tid som lagts så är det en förhållandevis liten summa per bild. Dessutom blir bilderna ordnade så dom klarar en framkalllning på 55X70. Total tid som ligger bakom landar på ca 15 timmar för det eventet. :)

Jag tvekar inte en sekund på att det ligger massor av tid o pengar nedplöjt i detta. Jag tänkte bara att du kanske kunde få in mer pengar (med mindre insats) totalt sett om du drog ner priset och lyckas kränga iväg fler (och opreparerade) bilder. Det är ju inte alla som tänkt blåsa upp dem till planscher.

Du har säkert hittat en prisnivå som passar det du vill erbjuda. :tummenupp

EDIT: Som jämförelse betalade jag 100kr för en DVD med 1300+ bilder från SMC på Anderstorp. Tror nog de fick sålt en hel del skivor då man fick skriva upp sig på anmälningslistor för fotoDVDn (stor bana med 150 deltagare). Men man kanske inte vill sitta o bränna massa DVD:er för "småpengar". Går ju att distribuera via FTP eller så istället.

PS. Ta det inte som kritik, bara en komplementerande idé... :)
 
Last edited:

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Är ju väldigt lockande med tag 3 betala för 2 när man bara är med på 2. :tungan

Och 200:- är väl förhållandevis inte så dyrt för såna bilder. Hade det varit jag som fotat med min kompaktkamera och sen försökt sälja smått suddiga bilder för 200 hade det varit svindyrt.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
jag letar bilder på min vurpa i söndags på knutstorp 173 R-600 hoppas någon har det

Hej!

Jag kom inte förrän framåt halv 12 och då var alla (2) vurpor avklarade...så jag har inget i mitt arkiv, tyvärr. Hoppas det gick bra för dig?
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
Jag betalar hellre mycket för en kanonbild än får flera halvdåliga bilder som jag inte klarar av att få fina själv billigare.
Jkay har mycket hög kvalitet på det han säljer.
/ En nöjd kund.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top