Bilder: Hayabusa turbo

busaturbo

342km/h on ice
Gick med
4 Apr 2009
Ort
svanå herrgård
Hoj
KTM 580-02 motard
Nu till halmstad så ska jag byta kåpor och tank till helsvart,avgassystemet ska veck så den för lite liv i alla fall.
Jag har köpt ISR bromsar som ska monteras,det kanske inte behövs med tanke på att busans bromsar är himla bra orginal(lite prylbög är man allt)
:yoparty:yoparty

Ska ta lite bilder på hojen utan kåpor så ni får se hur himla säkra dom på Mcxpress är och bygga....
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
din busa

hej
sitter här o dregglar den var riktigt fin så ska dom se ut sleeper looken den är jag svag för,så fram med kameran o klä av hojjen

mvh peterpain
 

Photo4Fun

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2009
Ort
Strängnäs
Hoj
08 kawa 750
hej
sitter här o dregglar den var riktigt fin så ska dom se ut sleeper looken den är jag svag för,så fram med kameran o klä av hojjen

mvh peterpain

Ja nu har peter strippat hojen och klätt om den i helsvart, han skickade mig ett par bilder som han tog däremellan.

P1010348copy.jpg


P1010349copy.jpg


P1010350copy.jpg


P1010351copy.jpg


P1010353copy.jpg


P1010355copy.jpg


P1010356copy.jpg


P1010357copy.jpg


P1010364copy.jpg


Och en bild på hur han såg ut i vintras när han körde i funäs
SANY0285copy.jpg
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Snyggt!

Hur mycket frigång är det mellan filtret och kåpan?
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Ser ut att vara lite för lite kylarvätska i, precis under min strecket..... Kunde dom inte lagt alla sladdar i en krympslang bak till cutsen, ligger väldigt många sladdar "löst" där.... Gnäller inte men jag skulle iaf gjort det! Jag kanske är för noga?! Snygg hoj annars!
 

busaturbo

342km/h on ice
Gick med
4 Apr 2009
Ort
svanå herrgård
Hoj
KTM 580-02 motard
Ser ut att vara lite för lite kylarvätska i, precis under min strecket..... Kunde dom inte lagt alla sladdar i en krympslang bak till cutsen, ligger väldigt många sladdar "löst" där.... Gnäller inte men jag skulle iaf gjort det! Jag kanske är för noga?! Snygg hoj annars!

Jag förstår inte vad det är med folk som gnäller om saker dom inte vet ett jävla skit om???????

Kylarvätskar rann ur burken när jag plockade bort den när jag drevade om hojen.
Sladdarna var det krympslang på,men jag plockade bort den pga att jag var tvungen att dra om lite kabel för att jag skulle byta avgassystem,lambda`n
räckte inte till,men nu är det krympslang på överallt.:huvet
Var det nåt mer att annmärka om :confused:
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Jag förstår inte vad det är med folk som gnäller om saker dom inte vet ett jävla skit om???????

Kylarvätskar rann ur burken när jag plockade bort den när jag drevade om hojen.
Sladdarna var det krympslang på,men jag plockade bort den pga att jag var tvungen att dra om lite kabel för att jag skulle byta avgassystem,lambda`n
räckte inte till,men nu är det krympslang på överallt.:huvet
Var det nåt mer att annmärka om :confused:

Vadå inte vet ett skit, nej för du har ju inte sagt det!!!:huvet Jag måste väl få säga vad jag tycker?!
Ville kanske uppmärksamma dig om sådana saker som du själv kanske inte tänkt på men du verkar ju vara speedad eller nått, så som du skriver!

Du måste bara hävda dig och skryta med din turbo hoj, du har ju inte gjort det själv ens! Fuck off!:huvet:död

Märks att du inte varit här länge......
 
Last edited:

busaturbo

342km/h on ice
Gick med
4 Apr 2009
Ort
svanå herrgård
Hoj
KTM 580-02 motard
Vadå inte vet ett skit, nej för du har ju inte sagt det!!!:huvet Jag måste väl få säga vad jag tycker?!
Ville kanske uppmärksamma dig om sådana saker som du själv kanske inte tänkt på men du verkar ju vara speedad eller nått, så som du skriver!

Du måste bara hävda dig och skryta med din turbo hoj, du har ju inte gjort det själv ens! Fuck off!:huvet:död

Märks att du inte varit här länge......

Du stenhårda softishman det är klart att jag skryter över min busa det är ju en kanon hoj,du skrev samtidigt att du inte gnäller,det var ju precis det du gjorde över att mina kablar inte var bra och kylarvattnet var för lite,och sen att jag inte har ork tid och lust att montera turbo och att det inte ens blir hälften så bra som när mc xpress gör det.
Det blir nog bra....:tummenupp
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
busan

vad kan man mer begära en avklädd svart skönhet
håller med om betyget 5 liter glykol av 5 möjliga

:krama peterpain
 

busaturbo

342km/h on ice
Gick med
4 Apr 2009
Ort
svanå herrgård
Hoj
KTM 580-02 motard
Vadå inte vet ett skit, nej för du har ju inte sagt det!!!:huvet Jag måste väl få säga vad jag tycker?!
Ville kanske uppmärksamma dig om sådana saker som du själv kanske inte tänkt på men du verkar ju vara speedad eller nått, så som du skriver!

Du måste bara hävda dig och skryta med din turbo hoj, du har ju inte gjort det själv ens! Fuck off!:huvet:död

Märks att du inte varit här länge......



Vadå inte vet ett skit, nej för du har ju inte sagt det!!!:huvet Jag måste väl få säga vad jag tycker?!
Ville kanske uppmärksamma dig om sådana saker som du själv kanske inte tänkt på men du verkar ju vara speedad eller nått, så som du skriver!

Du måste bara hävda dig och skryta med din turbo hoj, du har ju inte gjort det själv ens! Fuck off!:huvet:död

Märks att du inte varit här länge......

Softishman det var inte riktigt meningen att klanka ner på dig det (bara blev så),du har all rätt att säga va du vill och tack för att du var uppmärksam.
Jag kan säga att jag har det rätt jobbigt nu med mitt ny opererade knä och går på en del starka tabletter och jag är mig inte själv ibland som i morse när jag svarade på ditt inlägg:va:va

Sorry det SKA inte hända igen....
 
Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Tack för vänligheten! Tänk om fler kunde vara efterkloka och våga erkänna det oxå! Stort!
TACK!

HAHAHAHAHA Hur gammal är du egentlimen
14? HAHAHAHA

UPS!
"egentligen" ska det va ;)

Du har just avslöjat din ålder.....
 
Last edited:

turbocajan

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Ort
sala
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 Turbo
Turbohoj....

Tja Westman...Sjtysst med turbohoj!!!!:tummenupp
En gång turbohoj alltid turbohoj..Vanliga snabba gathojjar blir som mopeder!!!
Mc-xpress är firma nr:1....Marklund är ju en riktig turboguru...
Ang. ISR så är det grymma grejjer å..hade de på min turbohoj å...
Som sagt man ska ju vara lite prylbög...på med ISR tycker jag och nå stjyssta magnesiumhjul...
 

busaturbo

342km/h on ice
Gick med
4 Apr 2009
Ort
svanå herrgård
Hoj
KTM 580-02 motard
Tja Westman...Sjtysst med turbohoj!!!!:tummenupp
En gång turbohoj alltid turbohoj..Vanliga snabba gathojjar blir som mopeder!!!
Mc-xpress är firma nr:1....Marklund är ju en riktig turboguru...
Ang. ISR så är det grymma grejjer å..hade de på min turbohoj å...
Som sagt man ska ju vara lite prylbög...på med ISR tycker jag och nå stjyssta magnesiumhjul...
Tja Cajan!!!!!!...

Vi måst träffas och gasa lite typ nu,kul att du har en du med.Va hände med 1100turbon`n
:tummenupp
 

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett hål i vägen
Hoj
gixxer 1000 k5
Jag gillar taggarna på bakhjulet :tummenupp
Jag vet hur jobbigt det är att fixa sådana svålar.
//Henkan
Ps turbo är coolt spelar ingen roll vem som har fixat det...
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top