Bilder: Bulten 080706

Kratta

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
huddinge
Hoj
HD
Jag syftar på den undre bilden, den bilden måste vara tagen flera timmar före "grussprättingen" och det vet Conseal. Jag skulle inte tro att man först låter Conseal få plåta när man åker på bakhjulen för att han ska få ett par skysta bilder och för att sedan ställa sig och sprätta ut grus i vägbanan, det är väl ovanligt korkat i så fall och ännu dummare och göra det 2 gånger, Nä det där är inte min stil ,,,,.
Anyway så har jag PM:at Conseal ang det och bett han korregera sitt inlägg. Lite oseriöst att skriva som han gör tycker jag.
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
Jag syftar på den undre bilden, den bilden måste vara tagen flera timmar före "grussprättingen" och det vet Conseal. Jag skulle inte tro att man först låter Conseal få plåta när man åker på bakhjulen för att han ska få ett par skysta bilder och för att sedan ställa sig och sprätta ut grus i vägbanan, det är väl ovanligt korkat i så fall och ännu dummare och göra det 2 gånger, Nä det där är inte min stil ,,,,.
Anyway så har jag PM:at Conseal ang det och bett han korregera sitt inlägg. Lite oseriöst att skriva som han gör tycker jag.

Kan hända att det är klumpigt formulerat .. du har helt rätt i att det nödvändigtvis inte behöver vara sama person som oueelade som sprätte grus.
jag ber om ursäkt om det nu tolkats så .. Om det u är Kratta på bilden som oueelar så tackar jag för bilden. Om du inte var en av de som sprätte grus (2 gånger) så ber jag så mycket och ödmjukast om ursäkt om jag på något sätt förnärmat dig.
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
No hard feelings! och tack för korregeringen.

:tummenupp

Tråkigt nog så har några i skaran som brukar åka fyrhjuling där en ganska tråkig inställning till bulten och övriga traffikanter.
Jag har vid tidigare tillfälle hört dessa lerpiloter samtala om att folk kör som idioter och att man bör grusa ner hela vägen. Att det sedan gjordes 2 gånger under tiden vi stog och plåtade gav bara grädde på moset.

Om du åker med dem regelbundet så kan du väl tala om vad massa grus mitt i en kurva kan göra med oss ÄVEN om vi håller laglig hastighet.
 

Nicotin

Guest
:tummenupp

Tråkigt nog så har några i skaran som brukar åka fyrhjuling där en ganska tråkig inställning till bulten och övriga traffikanter.
Jag har vid tidigare tillfälle hört dessa lerpiloter samtala om att folk kör som idioter och att man bör grusa ner hela vägen. Att det sedan gjordes 2 gånger under tiden vi stog och plåtade gav bara grädde på moset.

Om du åker med dem regelbundet så kan du väl tala om vad massa grus mitt i en kurva kan göra med oss ÄVEN om vi håller laglig hastighet.

kan tilllägga att jag kom tidigare iår och i en kurva stod 2 st 4-hjulingar och spann ut grus mest på skoj tyckte dom..." det kanske får er " organ donatorer " att sakta ner lite också."..

men det finns lika många idioter som kör h-d,4-hjulingar sportmoppe osv..
 

Kratta

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
huddinge
Hoj
HD
Nästan alla som jag åker med är gamla hojåkare själva som mer eller mindre har gått över helt till lite mera långsamma fordon (4-hjuligar), och jag är helt säker på att ingen av dom "sprätter" upp grus på vägarna avsiktligt för att någon som glider runt på 2-hjulingar ska klota.
 
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Skit , säger jag bara ! Räcker det inte med att bilister som genar i kurvor sprätter upp grus och lastbilar från grustaget gör sitt..

Nu kommer 4-hjulingarna och står och Burnar spinner grus o lera med flit över vägen :huvet :huvet Men jag tror att det kan straffa sig att hålla på så ..
 
Last edited:

Jesper87

Medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Permanentlånar ysf750
Då ska jag berätta att det är jag som äger den också, och jo det är en 85a, det absoluta originalet.

Sorry att det tog 5 månader att svara men jag hade inte hittat hit då. Ska nog för övrigt sälja den, tror jag, kanske, har ju köpt en 99, och har inte tid för två. Tanken var att sälja den, men jag har varit fram och tillbaka... Sådana här trådar hjälper mig inte precis att lyckas sätta ut annons heller:rolleyes:

Aja, kan vrida och vända på det fram till våren. Kul med uppskattning:tummenupp

Jesper
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
SOM jag har väntat på det svaret !!!!!

Undrar om inte svingen blev något längre med....
85 var ju lite fladdrig i högre farter... Därav ändringar på 86an... Om jag minns rätt...
Förstår att ni varit sömnlösa av dessa frågor..


Jesper...Om det var min hoj.. och jag hade möjlighet så skulle jag vara rädd om den.
Beundrade hojen och snackade med dig den på Rosenhill i slutet av denna säsong...

Ezzo
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top