Bilder 110727 Falkenbergs motorbana Gata/licens

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Götet
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Tjena

Här kommer lite bildprover från gårdagens event på Falkenbergs motorbana. Jag tog ca 400 bilder så det kommer garanterat mera och jag har på dom flesta förare. Tar lite tid att sålla bara :D

Jag hojtar till här i tråden när materialet ligger uppe på min sajt:

www.wallinbild.se
 

Bifogat

  • Sporthoj_example_11.JPG
    Sporthoj_example_11.JPG
    185.9 KB · Visningar: 137
  • Sporthoj_example_10.JPG
    Sporthoj_example_10.JPG
    177.9 KB · Visningar: 167
  • Sporthoj_example_06.JPG
    Sporthoj_example_06.JPG
    178.3 KB · Visningar: 169
  • Sporthoj_example_07.JPG
    Sporthoj_example_07.JPG
    169.3 KB · Visningar: 117
  • Sporthoj_example_08.JPG
    Sporthoj_example_08.JPG
    163.6 KB · Visningar: 140
  • Sporthoj_example_09.JPG
    Sporthoj_example_09.JPG
    156.6 KB · Visningar: 106
  • Sporthoj_example_12.JPG
    Sporthoj_example_12.JPG
    183 KB · Visningar: 134
  • Sporthoj_example_13.JPG
    Sporthoj_example_13.JPG
    158.8 KB · Visningar: 135

mattsster

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM DUKE 690 2010
Härligt! väntar med spänning, lyckades inte fastna på ett enda kort från den andre fotografen..
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Grymt jobbat
 

CharlotteE

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Stort tack! :tummenupp Var det du som låg och flinade med kameran i högsta hugg efter nyhemskurvan? :)
 

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Götet
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Sådärja... Håller i skrivande stund på o ladda upp bilderna till min sajt. :tummenupp

Balansen mellan kontrast, skärpa, exponering och slutare är alltid ett gissel. Beror ju helt på vilken känsla man vill ha, sen var de det där med kvällssolen på Falken... suck!

Nåja, hoppas ni blir nöjda iaf. Personligen gillar jag bilderna från "Esset" på baksidan :D

Mvh Dag
 

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Landvetter
Hoj
2xR1
Sådärja... Håller i skrivande stund på o ladda upp bilderna till min sajt. :tummenupp

Balansen mellan kontrast, skärpa, exponering och slutare är alltid ett gissel. Beror ju helt på vilken känsla man vill ha, sen var de det där med kvällssolen på Falken... suck!

Nåja, hoppas ni blir nöjda iaf. Personligen gillar jag bilderna från "Esset" på baksidan :D

Mvh Dag

Grymt går det att få bilderna på sig själv av dig eller ?:va
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Sådärja... Håller i skrivande stund på o ladda upp bilderna till min sajt. :tummenupp

Balansen mellan kontrast, skärpa, exponering och slutare är alltid ett gissel. Beror ju helt på vilken känsla man vill ha, sen var de det där med kvällssolen på Falken... suck!

Nåja, hoppas ni blir nöjda iaf. Personligen gillar jag bilderna från "Esset" på baksidan :D

Mvh Dag

Bara gatgruppen?
 

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Götet
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Last edited:

Gixxerhoffa

Old Gixxer
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
GSX-R 750 -95 (såld)plus en Intruder (såld)
Fina bilder. men det ser ut som om hojarna står still, Lite mer fart i bilderna hade höjt dom mycket. En slutar tid på 1/ 60 sek och f/9
borde vara en bra början. Testa det och ändra slutartiden tills det blir bra fart i bilderna.
 

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Götet
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Fina bilder. men det ser ut som om hojarna står still, Lite mer fart i bilderna hade höjt dom mycket. En slutar tid på 1/ 60 sek och f/9
borde vara en bra början. Testa det och ändra slutartiden tills det blir bra fart i bilderna.

Fartkänslan fick stryka på foten för att få det där lilla extra i skärpa. Jag experimenterar mig framåt för att, med min egen utrustning, själv lära mig vad jag tycker blir bäst. Alla tycker vi väl olika men min uppfattning är att en del fotografer tenderar o smeta ut det hela lite väl mycket. (och då tappa skärpa)

Jag antar att din kommentar är av välvilja men den uppfattas kanske inte riktigt så. Risken med denna typ av kommentarer är att folk inte vill eller vågar lägga upp sina bilder till allmän beskådning och det hade väl varit rätt tråkigt för alla förare..!?

Men... mer fartkänsla hade säkert funkat, och du har rätt i att man genom längre slutare givetvis kan öka den känslan. Ännu bättre tror jag kanske hade varit att använda ett gråfilter (t.ex ND4 eller ND6) för att då kunna jobba med en större bländare OCH längre slutare i kombination, då hade det kunnat bli riktigt nice!

Slutare runt 1/180 sek, gråfilter och bländare på... typ 4-5,6 någonstans vore intressant o pröva.

IS hade varit trevligt oxå när man ändå är igång och önskar :D

Mvh Dag
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top