Bilbatteriladdaren till hojen?

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Ort
borås
Hoj
hornet 600
Tjena! Jag är helt värdelös på den elektroniska biten så ställer en fråga här som jag inte hittat något tydligt svar på...

Hojen är urladdad och ska snart in för vinterförvaring, batteriet måste (snabb)laddas så att jag åtminstone kan köra ner den till garaget.

Jag har en bilbatteriladdare med en uteffekt på 2,7 ADC (4A rms), riskerar jag att förstöra något på hojen om jag använder denna eller är det lugnt? :)
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Ja mig veterligen är risken stor att batteriet tar stryk. Dock kommer det nog gå så du kan köra ner den men...Starta den mha starkablar och kör ner den istället.

Köp därefter en vettig ctek laddare för underhållsladdning. Jag har alltid kört med det och aldrig bytt ett batteri på hoj. De är inte ens så dyra lägre tror clas olsson har för 500:-
 

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
GSXR 750 98:a
Nej det blir jätte bra. men då jag inte vet vad det är för typ av laddare eller hur mycket elektronik din hoj inehåller så rekomenderar jag att du kopplar bort minus polen på batteriet innan du börjar ladda. (Man kopplar bort minus först för att man inte skall råka kortsluta mellan chasiet och plus polen)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det är på tok för stor ström att köra någon längre stund. Du kommer att överhetta batteriet. Att använda det för att ladda en timme för att få igång cykeln fungerar men kör det inte längre...
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top