bil vs båt vs mc

Hojklös

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2007
Ort
Inte?
Hoj
Näpp
Man får ju se till åtkomstmöjligheterna också.. Vem fan som helst kan fixa en sån hoj, men en f1? :näsblod

Dra fram typ dragbike istället, då undrar jag hur det skulle gått!
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Skulle vara roligare att se en gp-hoj med rätt utväxling istället.
Tycker att det är fel att mäta en prototypbil mot en standardhoj.
Båten i sammanhanget är ointressant, men det är vad jag tycker.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Mene , superbike motsvarar ju WTCC, MOTOgp skure varit, hade iofs varit samma sak ändå...
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Skulle vara roligare att se en gp-hoj med rätt utväxling istället.
Tycker att det är fel att mäta en prototypbil mot en standardhoj.
Båten i sammanhanget är ointressant, men det är vad jag tycker.

Det är alltså Honda själva som gjort testet... Deras värsta båt , mc o bil mot varandra. O moppen ÄR deras superbikehoj förmodar jag ??? Vad är felet ? Att inte hojen vann ?:confused:

Man får ju se till åtkomstmöjligheterna också.. Vem fan som helst kan fixa en sån hoj, men en f1? :näsblod

Dra fram typ dragbike istället, då undrar jag hur det skulle gått!

Ja...eller en Volvo pv från -54 med originalmotor så vi varit helt säkra på att hojen hade vunnit , så ingen känt sig försmådd.....:rolleyes:


Varför kan man inte bara acceptera att ett test är ett test o ta det för vad det är ? Alla på SH har en hum om hur snabb en ny sporthoj är... Vet alla hur snabb en ny F1-bil är ? Det kanske är det som är meningen...att visa hur BRUTALT snabb den är ?:tummenupp

Samma sak när nån sporthoj får smisk av en dubbelturbomatad Supra eller nåt... Då vaknar genast folk o gnäller att "det är 2 Mkr nerplöjt i bilen" o "bonnläppen som körde hojen fegade" , för en hoj FÅR INTE få pisk av en bil ! Det bara är så....

F'låt om det var gnälligt ett tag....trött , 2,5 tim kvar o jobba ...o åkte på sista skitgubben i kortspelet nu på fikat. Nu känns det bättre igen !:tungan
 
Last edited:

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Det är alltså Honda själva som gjort testet... Deras värsta båt , mc o bil mot varandra. O moppen ÄR deras superbikehoj förmodar jag ??? Vad är felet ? Att inte hojen vann ?:confused:



Ja...eller en Volvo pv från -54 med originalmotor så vi varit helt säkra på att hojen hade vunnit , så ingen känt sig försmådd.....:rolleyes:


Varför kan man inte bara acceptera att ett test är ett test o ta det för vad det är ? Alla på SH har en hum om hur snabb en ny sporthoj är... Vet alla hur snabb en ny F1-bil är ? Det kanske är det som är meningen...att visa hur BRUTALT snabb den är ?:tummenupp

Samma sak när nån sporthoj får smisk av en dubbelturbomatad Supra eller nåt... Då vaknar genast folk o gnäller att "det är 2 Mkr nerplöjt i bilen" o "bonnläppen som körde hojen fegade" , för en hoj FÅR INTE få pisk av en bil ! Det bara är så....

F'låt om det var gnälligt ett tag....trött , 2,5 tim kvar o jobba ...o åkte på sista skitgubben i kortspelet nu på fikat. Nu känns det bättre igen !:tungan

Det är ju det som är grejen:va Dom testar sin värsta bil mot en standardhoj.
Skall man nu utföra ett sådanthär meningslöst test, så får det ju vara mot en gp-hoj och så vitt jag vet bygger Honda sånna fortfarande.
Men då skulle det kanske inte vara så roligt att jämföra?
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Det är alltså Honda själva som gjort testet... Deras värsta båt , mc o bil mot varandra. O moppen ÄR deras superbikehoj förmodar jag ??? Vad är felet ? Att inte hojen vann ?:confused:

vilken värld lever du i? en Hoj (inte ens en MotoGP) har inte en suck mot en F1a
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Fan vad det yras, bara underhållning, inte ett rättvist test. Det är inte Christer Glenning som jämför bagageutrymmen.
 

Linkan_85

Guest
Kan någon bara snabbt rada upp i vilken ordning hojarna kommer i med tanke på Gp, superbike o alla dom andra klasserna. Alltså vilken grupp som e snabbast osv
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det är ju inte så förvånande med utgången egentligen. Det är väl nästan ingen hoj som grejar 0-100 på under 3,5 sekunder eller 0-200 på under 7. Begränsningen sitter ju inte i greppet eller motorkraften utan i det faktum att en motorcykel ju reser på sig om man lägger på mer kraft.
Det skulle ju inte hjälpa att trimma en R1 till 300 hk. Den reser sig ju redan med originalmotorn. En MotoGP eller annan tävlingshoj är inte snabbare i accelerationen eftersom den ju inte har förlängd hjulbas eller något annat.

F1 bilarna i de sämsta stallen grejar 0-100 på under 2,5 sekunder och 0-200 går på under 5. En F1 bil reser sig aldrig utan det enda som begränsar är när däcken inte kan ge mer grepp. Så fort man får upp lite fart så ökar ju dessutom marktrycket så att man kan lägga på mer kraft.

Ska en motorcykel ha en chans mot en F1 i acceleration så måste man förlänga hjulbasen, exempelvis genom att förlänga svingen eller liknande men då blir den genast ganska värdelös på bana istället.

4 hjul är helt enkelt snabbare men 2 hjul är fruktansvärt roligt.
För vi kör väl inte motorcykel för att vi tror att vi kör ifrån F1 bilar. Jag kör i alla fall MC för att det är så fruktansvärt härligt. Och det finns inget billigare sätt att få uppleva den accelerationen som en modern motorcykel har. Och en bil kan man inte lägga ner i kurvorna.
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
vilken värld lever du i? en Hoj (inte ens en MotoGP) har inte en suck mot en F1a


Läs om o läs rätt ! Har jag ens påstått att en hoj , oavsett vilken , skulle ha en janne mot en F1-bil ? :confused: Förmodar att du skulle citerat Mr Rosberg istället.
Inte ens att Harley Destroyer slår en F1'a på fingrarna , o den tydligen ska vara världens snabbaste "sätta-bäst-tider-på-strippen-hoj-i-originalutförande" o klara höga 8'or med en duktig förare.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top