Bil: Audi TT

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Tjena.
Är intresserad av köpa en Audi TT men jag kan inte så väldigt mycket om den så jag tänkte höra efter här om det e folk här inne som kanske har varit inne i TT branschen o kanske haft ett par Audi TT?

Varför finns det inte så många 01'or? Dem flesta är konstigt nog 00'or när man söker via blocket.se(?)
är där något som är snett med 00'orna eftersom där är så många 00'or ute till salu?
Hur är standarden och kvalitén på TTorna? Är där mycket skit på en 6 år gammal bil ifall man skulle köpt en 00'a?
Lika så med motorerna? en bil som gått +17000mil är då motorn sleten?
Hur är skillnaden på quattron och den vanliga som ligger på 180hk? skiljer sig körglädjen mycket?
Vad ska man titta på vid eventuell träff med en TT?
Och även, har små små funderingar på ifall man ska importera en Audi TT från tyskland.. någon som möjligtvis har gjort det och kan tipa om något för jag vet inte så värst mycket med importbilar. Men har hört att man troligtvis får koda om nyklar, fixa larm mm. för att försäkringsbolagen ska ta emot en?

Tacksam för all information
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag vet inte vilka preferenser du har när det gäller bilar. Är det en bil med mycket körglädje du är ute efter så bedrar skenet kraftigt. Personligen anser jag inte att TTn är mer än en uppklädd Golf. 180 hk modellen anses bland många motorjournalister vara ett körgladare än 225 hk Quattron.

En 6 år gammal bil oavsett märke kan vara hur fin som helst förutsatt att den sköts på rätt sätt. Jag har som du säkert förstår aldrig ägt någon TT. Jag är därmed inte rätt person att försöka svara på dina frågor.

Det finns säkert något entusiastforum för Audi där du kunde precisera dina frågor. Kankse någon som läser tråden kan tipsa om ett sådant forum åt trådskaparen?

Titta lite på www.zatzy.com som är ett forum för bilintresserade individer. Där kanske du kan få en lite mer nyanserad bild av en TT beroende på vem som svarar.

Lycka till med dina planer och låt inte mina negativa synpunkter på TTn påverka dig. Vi har alla olika smak och tycke.
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Tänk om jag e frisör?

nä skämt åt sido. är medveten om det men kravet är att den ska vara svart och jag kan sträcka mig till silver.
En knallröd TT m.fl är "tjejig" (enligt mig) men dem färgerna finns inte i intresset
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top