Bikinichock!... Bilder!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
A_NN_A skrev:
Hon hade kanske inte kunnat lägra honom om hon körde lagertruck på Siba.
Något säger mig att hon säkert kunde lyckats ändå.
Fast hon nu inte är speciellt snygg.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Om nu hon är supermodell antar jag att hon är relativt självförsörjande. De tillhör samma skikt av samhället.

Det var nog fel av mig att skriva supermodell. En supersnygg modell kan vi kalla henne istället. Jag tror inte modeller tjänar särskilt mycket pengar om dom inte är Cindy Crawford eller Kate Moss. Dom tillhör definitivt inte samma skikt av samhället.

Det är ju inte så svårt att hitta fler exempel. Hugh Hefner, Dan Bilzerian, Donald Trump. Finns även undersökningar som visar att status och pengar spelar stor roll. Jag hittade en här. Googlar man lite så kan man säkert hitta fler.

Situationen på arbetsmarknaden är central för männens chans att träffa en partner. Män med låg utbildning förkastas oftare på äktenskaps- och sambomarknaden, medan män med den längsta utbildningen, forskarutbildning (doktorsexamen), har störst chans att bilda familj. För kvinnor är dessa samband obefintliga. Män söker alltså yngre kvinnor med lägre utbildning – och kvinnor äldre män med högre utbildning.

Även mäns lön är en viktig faktor för möjligheten att bilda familj: högavlönade män är oftare gifta och lever i hushåll med barn. För kvinnor gäller inte heller detta samband: att vara arbetslös ökar risken för män att leva ensamstående, men inte för kvinnor.

http://fof.se/tidning/2010/5/relationer-i-siffror

Det är inget som säger att vi ska sluta tända på fysiska attribut :)

Min poäng var att även om vissa saker som vi är programmerade till att dras till inte längre är livsnödvändiga så tar det lång tid innan preferenserna försvinner.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Det var ett exempel. Tror säkert du förstår vad jag menar. Du behöver inte motbevisa mig även om jag även här tror att du inte hade blivit lika kåt av honom om han vore mer av en man av fölket.

Jag är inte direkt kåt på honom nu :krama Det var bara ett exempel :rolleyes:

Jag har bara träffat en kille med riktigt gott om pengar. Det funkade inte för mig.
Allt han och hans vänner intresserade sig av kretsade kring pengar. Pengar intresserar mig när det jag vill göra kostar pengar inte för att göra saker som kostar så mycket pengar som möjligt.

**Ja, jag betalar för mig själv :)
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Och du tror att det är hon som betalar för deras lyxsemestrar? Möjligt, men jag är tveksam. Även detta var bara ett exempel i raden, förmodar jag. Vi har sett liknande hundratals gånger. Fula rika män med 20-40 år yngre vackra, sexiga kvinnor. Det är liksom igen idé att förneka att det finns ett tydligt sådant fenomen.

Kanske inte, men de har ändå en gemensam nämnare.
De flesta fulrika gubbarna drar ju inte runt på okända vackra kvinnor. Det ska ju helst vara status på mer än en nivå.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jag är inte direkt kåt på honom nu :krama Det var bara ett exempel :rolleyes:

Jag har bara träffat en kille med riktigt gott om pengar. Det funkade inte för mig.
Allt han och hans vänner intresserade sig av kretsade kring pengar. Pengar intresserar mig när det jag vill göra kostar pengar inte för att göra saker som kostar så mycket pengar som möjligt.

**Ja, jag betalar för mig själv :)

Återigen. Ingen har påstått att pengar gör en man sexig i alla kvinnors ögon eller att pengar är det viktigaste i val av partner eller vad man attraheras av. Ingen har heller påstått att man är rik om man inte fattig. Jag tror du och Pippi missuppfattar rätt mycket här. Läser ni nåt mellan raderna som inte finns där eller?

Det finns dock ett tydligt samband att äldre skabbiga män kan få kvinnor way out of their leauge om de har mycket pengar eller mycket makt. Eller för den delen har synts på TV...:rolleyes:
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Återigen. Ingen har påstått att pengar gör en man sexig i alla kvinnors ögon eller att pengar är det viktigaste i val av partner eller vad man attraheras av. Ingen har heller påstått att man är rik om man inte fattig. Jag tror du och Pippi missuppfattar rätt mycket här. Läser ni nåt mellan raderna som inte finns där eller?

Det finns dock ett tydligt samband att äldre skabbiga män kan få kvinnor way out of their leauge om de har mycket pengar eller mycket makt. Eller för den delen har synts på TV...:rolleyes:

Jag svarade bara på ditt påstående i just det inlägget.

Jag har inte sagt att du har fel. Det räcker att en kvinna inser att hon kan nöja sig med att jobba deltid för att välja en specifik partner. Det räcker att en man inser att kvinnan han har är eftertraktad för att välja just henne.

Det behöver inte handla om varesig ofantliga rikedomar eller ofattbar skönhet.
Människan nöjer sig med det lilla.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Återigen. Ingen har påstått att pengar gör en man sexig i alla kvinnors ögon eller att pengar är det viktigaste i val av partner eller vad man attraheras av. Ingen har heller påstått att man är rik om man inte fattig. Jag tror du och Pippi missuppfattar rätt mycket här. Läser ni nåt mellan raderna som inte finns där eller?

Det finns dock ett tydligt samband att äldre skabbiga män kan få kvinnor way out of their leauge om de har mycket pengar eller mycket makt. Eller för den delen har synts på TV...:rolleyes:

Jag tror snarare att det är du som missuppfattar mig/oss för jag har inte sagt att någon påstått nånting av det du svamlar om ovan. Som jag sa tidigare så har jag endast gett min syn på saken så varför ens dra in mig i diskussionen igen? Saknar du mig så mycket? :rofl
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jag tror snarare att det är du som missuppfattar mig/oss för jag har inte sagt att någon påstått nånting av det du svamlar om ovan. Som jag sa tidigare så har jag endast gett min syn på saken så varför ens dra in mig i diskussionen igen? Saknar du mig så mycket? :rofl

Men sluta svara som om någon har gjort det då.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Men sluta svara som om någon har gjort det då.

Finns det någon speciell anledning till att du kommer in i trådar och är rent ut sagt otrevlig mot folk och försöker diktera några slags regler för hur folk får tycka, tänka och skriva så att det passar dig?
Sluta läsa in saker i inlägg som inte finns där, du börjar likna de kvinnor som alltid tror att män menar något annat än det de säger.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Finns det någon speciell anledning till att du kommer in i trådar och är rent ut sagt otrevlig mot folk och försöker diktera några slags regler för hur folk får tycka, tänka och skriva så att det passar dig?
Sluta läsa in saker i inlägg som inte finns där, du börjar likna de kvinnor som alltid tror att män menar något annat än det de säger.

Intressant att du anser att jag är otrevlig. Jag tänkte nämligen skriva till dig i mitt senaste inlägg att du borde sluta vara så otrevlig och dryg men ändrade mig för att det skulle låta just otrevligt.

Var det jag som kallade dina inlägg för svammel följt av en sarkastisk kommentar och en skrattade smiley? För det är väl inte så trevligt? Jag tror du måste börja tänka över din självbild lite.

Du ger ju svar på vissa citerade grejer med exempel som är helt irrelevanta för vad som diskuteras. Vad har tex faktumet att du tänder på konstiga öron att göra med att äldre män med pengar får fräschare kvinnor än äldre män utan pengar? Det kan ju bara ses som ett argument mot påståendet. Du ger ju flera såna utlägg och sedan när jag tycker att det verkar som försvarstal mot något kan du inte förklara dig utan att vara dryg och skriva att det förstås är mig det är fel på.

Allvarligt, världen är inget bord på favoritfiket med sina pladdrande väninnor som bara nickar och hummar instämmande. Man bör som vuxen kunna stå bakom vad man säger/skriver och förklara utan att vara sarkastisk som du ofta är.

Nu blev tyvärr det här inlägget inte särskilt trevligt men du har dig själv att skylla. Också en livsläxa man tycker att man borde ha insett om man nu har total självinsikt.

Skulle det vara ett hån mot mig att du tycker jag framstår som en kvinna? Det blir ju bara ännu ett exempel på att det är kvinnor som är största problemet för jämställdhet. (Men det är ju förstås bara jag som läser in. För det är ju bara vad man uttryckligen säger som betyder nåt. Inte hur man agerar eller uppför sig...) :glömdet
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
d9e194070e5449b9855f70f2dce8059ccf859146874ecdaed3d1412c488f9e08.jpg
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem. Såvida husbonn inte ägnar sig åt tidelag. Eller hur det nu var?
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag tror snarare att det är du som missuppfattar mig/oss för jag har inte sagt att någon påstått nånting av det du svamlar om ovan. Som jag sa tidigare så har jag endast gett min syn på saken så varför ens dra in mig i diskussionen igen? Saknar du mig så mycket? :rofl

Min pappa är 20 år äldre än sin fru och han är varken snygg eller rik. :D



Det heter HONrik eller HANrik för fan. :rofl

Den som söker han finner. :tummen

Jag vet att jag påverkas av reklam och helst så fort någon av mina vänner säger att det är lika bra som det låter. Jag trodde inte att det var så men även där har jag funnit total självinsikt, dock totalt emot vad jag först trodde. Man lär så länge man lever och framförallt lär man känna sig själv. :)

Jag behöver inte tala om samma sak som du talar om, jag har endast gett min syn på det hela. Dessutom behöver jag inte försvara mig då jag återigen endast gav min syn på det hela.
Bankkonto inkomst, tomato tomato.

Ingen har anklagat dig för något så varför skulle du behöva förklara dig?

Som jag redan har sagt så bryr jag mig inte om min man är fattig, medel, rik eller überrik. För mig sitter sexighet i något helt annat. Jag tänder inte på pengar.
Jag har redan sagt att det inte har någon betydelse för mig varken undermedvetet eller medvetet.
Samma sak med biceps eller andra muskler så har inte det heller något avgörande och har aldrig haft i mitt val av partner.
Jag faller för busiga ögon, humor, intelligens och om det klickar vid samtal.
Antar att jag i tonåren gick mer efter utseende men upptäckte ganska snart att det inte gav något.
Jag har många väninnor däremot som ser till plånboken och pratar om att de vill träffa någon som kan försörja dom. Antar att de inte har fattat ännu att det inte finns något värre än att behöva leva på någon annan.

Ja jag drog det till ytterligheter för att få folk att förstå att vissa inte bryr sig om sånt. Jag har inget emot att betala för mig själv och min partner. Tycker om ett förhållande där man ger och tar och där man ställer upp på den andra om det behövs oavsett om det är han eller jag. Så länge ingen känner sig utnyttjad.
Eftersom jag inte kontrollerade min killes bankkonto innan vi blev tillsammans så har jag gjort mitt val utan att veta något annat än att han är intelligent, rolig och snygg. Hade inte direkt gjort slut om det visade sig att han tjänar mindre än vad jag gör.
Nej jag skulle inte vilja vara tillsammans med någon som gick på soc och var för lat för att jobba, men jag skulle däremot kunna vara tillsammans med någon som JOBBAR för samma lön som ett soc bidrag.

Jag tycker att intelligens och humor är viktigare än pengar.
Har varit tillsammans med killar som varit ganska korkade men kunnat köpa vad de vill och jag blir spyfärdig efter en månad.
Jag menar inte nu att jag tycker att det är sexigt med en uteliggare eller dylikt, vill gärna att personen ska kunna ta hand om sig själv. Är dock inte ett dugg intresserad av hur mycket min partner har på banken.
Håller med dig om att snålhet är riktigt osexigt, men bara för att man inte har massor pengar behöver inte det betyda att man är snål. Finns massor sätt att vara generös på som inte innefattar mängder med pengar.

Man ska inte dra alla över en kam. Finns många kvinnor inklusive mig själv som inte är ett dugg intresserad av vad ens kille tjänar. Finns även många män som inte klarar av att deras kvinna tjänar mer än vad de gör. Personligen bryr jag mig mer om hur jag blir behandlad, en viss intelligens och hur man klickar tillsammans. Framförallt bryr jag mig om humor.



Intressant att du anser att jag är otrevlig. Jag tänkte nämligen skriva till dig i mitt senaste inlägg att du borde sluta vara så otrevlig och dryg men ändrade mig för att det skulle låta just otrevligt.

Var det jag som kallade dina inlägg för svammel följt av en sarkastisk kommentar och en skrattade smiley? För det är väl inte så trevligt? Jag tror du måste börja tänka över din självbild lite.

Du ger ju svar på vissa citerade grejer med exempel som är helt irrelevanta för vad som diskuteras. Vad har tex faktumet att du tänder på konstiga öron att göra med att äldre män med pengar får fräschare kvinnor än äldre män utan pengar? Det kan ju bara ses som ett argument mot påståendet. Du ger ju flera såna utlägg och sedan när jag tycker att det verkar som försvarstal mot något kan du inte förklara dig utan att vara dryg och skriva att det förstås är mig det är fel på.

Allvarligt, världen är inget bord på favoritfiket med sina pladdrande väninnor som bara nickar och hummar instämmande. Man bör som vuxen kunna stå bakom vad man säger/skriver och förklara utan att vara sarkastisk som du ofta är.

Nu blev tyvärr det här inlägget inte särskilt trevligt men du har dig själv att skylla. Också en livsläxa man tycker att man borde ha insett om man nu har total självinsikt.

Skulle det vara ett hån mot mig att du tycker jag framstår som en kvinna? Det blir ju bara ännu ett exempel på att det är kvinnor som är största problemet för jämställdhet. (Men det är ju förstås bara jag som läser in. För det är ju bara vad man uttryckligen säger som betyder nåt. Inte hur man agerar eller uppför sig...) :glömdet

Jag säger det igen, jag har endast i alla inlägg gett min syn på saken. Jag har inte varit sarkastisk mot dig eller någon annan härinne innan du började att vända på det ska skrev till något helt annat än vad jag egentligen skrev.

Jag var aldrig skrivit något om eller tänt på konstiga öron så det vet jag inte vart du fått ifrån.

Om jag gör en smiley så gör jag sen inte för att vara otrevlig eller sarkastisk för då hade jag använt nån smiley som heter dumhuve eller dylikt om det nu finns någon sådan.

Vad du tycker om kvinnor och jämställdhet får stå för dig och vad det gäller mina väninnor så har vi inget favoritfik och ingen av oss är rädda för att säga vad vi tycker varken i varandras sällskap eller i andras.

Jag antar att det inte är någon idé att be dig släppa detta och återgå till den justea tonen och diskussionen i tråden igen?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag finner det rent komiskt att så fort någon ger ett generaliserat påstående på internet så finns det alltid ett gäng som kommer dragandes med all sköns alla anekdoter i tron att dom genom att finna en anekdot har motbevisat ett statistiskt signifikant förhållande.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top