The one skrev:Skulle kolla deras hemsida men där var inget någon som vet något
Geiger skrev:Konstigt med dom priserna. 1000 spänn för en dag...
Geiger skrev:Konstigt med dom priserna. 1000 spänn för en dag...
Ducceklubbens körningar kostar bara 3-400:- för en dag på banan.McFille skrev:1000:- för en dag tycker inte jag är dyrt. Har något billigare exempel?
Vad tror ni det kostar att hyra en bana egentligen?
SuperSport skrev:Ducceklubbens körningar kostar bara 3-400:- för en dag på banan.
Men 1000:- är det klart värt men tydligen va det för mycke eftersom dom inte fick nå folk
Geiger skrev:Okejrå, för A-torp skulle jag kunna betala så mycket, men nu tog dom väl 950 spänn oavsett bana?!
Så ta Gelleråsen, kommer inte ihåg pris där, men det är väl ca 20-25 papp.
Tre grupper, 60 pers sammanlagt minst va?!
Det blir väl bra jävla mycket mer än banhyran.
Delat på hur många arrangörer??
Jo det är rätt det är mest på Gelleråsen, vad prisskillnaden för hyran är har jag inte koll på men faktum kvarstår att inte nog många är villiga att betala 1000:- för en bandag och då spelar det tydligen ingen roll att det är Mantorp och Anderstorp.Tommy skrev:Kör ducce klubben på mantorp och anderstorp eller bara billiga banor som gelleråsen?
Geiger skrev:Okejrå, för A-torp skulle jag kunna betala så mycket, men nu tog dom väl 950 spänn oavsett bana?!
Så ta Gelleråsen, kommer inte ihåg pris där, men det är väl ca 20-25 papp.
Tre grupper, 60 pers sammanlagt minst va?!
Det blir väl bra jävla mycket mer än banhyran.
Delat på hur många arrangörer??
Tommy skrev:20-25k räcker inte på långa vägar.
Ban hyra.
Ambulans med personal
Lön till instruktörer och flaggvakter.
Bensin till transport av motorcyklar, instruktörer och flaggvakter.
Underhåll motorcyklar (däck, olja, drivpaket, bensin och kostnader för eventuella krasher).
Sen ska företaget gärna gå lite plus så att ägarna kan ta ut lite lön men eftersom det gått back alla år har detta inte fungerat.
Det är en jävla skillnad på att driva ett företag som betalar folk, och att fixa en bandag med folk som jobbar gratis för att det är kul.
Geiger skrev:Jo, det är väl så. Men hade man inte kunnat förutse att folk gärna inte betalar dom summorna för bara en dag på banan?!
McFille skrev:1000:- för en dag tycker inte jag är dyrt. Har något billigare exempel?
Vad tror ni det kostar att hyra en bana egentligen?
Nä, för jäkligt att de har kursat, hur bra som helst med heldagsträningar juh!
Gixxer Rolle skrev:Jag brukar åka över till Finland och köra, där betalar man ca 25-30Euro för en bandag. Nu har jag fått en gratis bandag för att dom tycker att det är kul när den är med några svenskar. Kolla på www.radalle.com
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |