Bestyckning Husa -02

ruffrider

gabb kakk
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR 954 -02 --*FIGHTER*--
Vad kör ni med för bestycking?
Har problem med avgassmällar värre än hiroshima!
även att det bränt lite på insidan av luftfiltret......plus lite svårstartad. :confused:
Förre ägaren hade bestyckat ner den vet jag.....
Han hade även rensat ljuddämparen på "insatsen"...(typ en S böj)

Skulle vara tacksam om nån kunde berätta var man kan beställa reservdelar också...så man får dom någorlunda snabbt!

(bor i skellefteå)
 

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Jag brukar beställa delar på Karlströms motor i Sala, brukar ta en vecka för prylarna att komma hem. För den lokala handlaren tar det minst en månad (otroligt men sant). På husabergs hemsida http://www.husaberg.se finns en förteckning över återförsäljare så man kan ringa runt och fråga efter en viss del om de har den hemma.

Vad beträffat avgassmällar kan det bero på att avgassystemet inte är tätt i skarvarna, tätar man dem och mixtrar lite med blandskruven och kanske byter till större lågfartsmunstycke brukar den smälla lite mindre. Att helt få den att sluta smälla blir nog svårt, vet ingen som har lyckats.

Är den svårstartad och har en tendens att smälla ur avgasröret kan det vara ventilspelet som är för litet. Det ska vara 0.10 både på insug och avgassidan. Kanske det som gör att luftfiltret bränns också.

Vad beträffar bestyckning så skiljer det sig mellan -02 och -03 tror jag. I min -03 är det 190 i huvudmunstycke och 40 i lågfart. Nålen i andra hacket nerifrån. Tror det är mindre munstycken i dom äldre faktiskt.
 

borggren

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Yamaha 450 quad-04 + Minimoto GRC-99 + Superkart med R6 motor + Snöskoter Polaris 800-04 (nu med trim 141+22hp)
-03

hade en -02.....med slipon...gick svin bra....
195 hög 35 låg nålen på melersta.....smäller lite men det gör väl inget.......med 40 eller mer smäller det mindre men gick sämre....
 

Leffe

#14
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
450 exc + Bandit12 + R1
ruffrider skrev:
Hur går det nyckelbenet då Leffe....
Åker du med orginal bestycking lr??

Jo, jag kör med original bestyckning men så smäller den oxå ganska mycket vid avslag på gasen.

Nyckelbenet börjar kännas bättre men revbenen är fortfarande AJAJAJA. Bara att hosta lite känns det som om någon sticker in en kniv i sidan på en :skrämd
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top