Beställde lite prylar från Aliexpress

Sheriffen´

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2014
Ort
Borås
Hoj
2003 GSX1540
Jo.

Beställde styrändar till min ZX12R från Aliexpress, då de gamla är lite rostiga och allmänt slitna.

För det första, väger båda nya styrändarna drygt hälften av vad en av de gamla gör och för det andra så var nog utbudet hojar de skulle passa lite väl tilltaget :tuttar:lol

 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
What you see is what you get. Jag har gjort många klipp och en del bottennapp. Grundregeln för att lyckas är att inse att de inte kan något om hojar utan säljer en produkt som de kopierat. Att fråga om det passar "xx" funkar aldrig. Bilder kan man däremot få och så får man bedöma själv. Crosshandskar för 60 kronor är skönare är originalet. Flexhantag till crossen kostade 20% av originalet. Däremot skulle jag aldrig våga testa t.ex fotpinnar till duccen då min vikt är lite högre än den genomsnittlige kinesen...
 

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Styrändar, clip-on, kraschpuckar och sådant skulle jag aldrig beställa från Ali..

Har själv knäckt en kraschpuck när en banhoj välte i typ 3 km/h, materialet i både nylon och metall kan helt enkelt inte vara av samma kvalitét.. Har även bevittnat andra som knäckt kina-bobbiner och tillika puckar under löjligt låg belastning..
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
inget sågande men ska inte styrändar väga så mycket som möjligt för att ta bort surr och vibrationer? Det är väl det som är deras huvuvsakliga syfte?

Bla därför jag behöll originalrören nu när jag monterade woodcraft clipons. Fick med ultralätta ihåliga rör som väger en 3:e del men original styrändar passar inte på dem. Sen lär man borra fixeringshål för reglagen också (om man nu inte filar av dem)
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Var riktigt nöjd med en uppsättning svarta kåpskruvar från Kina, ungefär en vecka. Tog en tvätt innan alla var helt rostiga :D
 

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Grå metallic
inget sågande men ska inte styrändar väga så mycket som möjligt för att ta bort surr och vibrationer? Det är väl det som är deras huvuvsakliga syfte?

Bla därför jag behöll originalrören nu när jag monterade woodcraft clipons. Fick med ultralätta ihåliga rör som väger en 3:e del men original styrändar passar inte på dem. Sen lär man borra fixeringshål för reglagen också (om man nu inte filar av dem)


Har också monterat woodcraft clipons, jag använde dom ultralätta rören, och jag kan säga att det är ingen skillnad när det gäller vibrationer,( har inga styrändar alls) funkar alldeles utmärkt.:)
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Med färskt minne av en kinabyggd kopia av en Öhlins styrdämpare så skulle jag passa mig väldigt noga för att beställa något från den siten eller från Kina överhuvudtaget. Oavsett om det handlar om funktionsdelar eller kosmetiska delar så verkar de inte ha någon som helst aning om vad de håller på med. Den som har konstruerat det mesta som säljs på den siten har knappast gått kursen "materialegenskaper"...
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Varför handla där när ebay finns? Mycket roligare med chansen att lägga ett skambud och deala medans man letar runt. Hittade mina beggade woodcraft riser clipons för runt 400kr, dock lite lätt moddade
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top