Beställa från tyskland.

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
Ort
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
Ni som har beställt från tyska företag, hur funkar det med betalning?
Jag ska till att beställa lite dekaler till hojen, och tänkte betala via bankkonto nr, men hur gör man jag ska ju betala i euro, eller kommer pengarna bara att dras från kontot:va :va
Ahh :huvet kommer sluta med att jag skänkt bort pengarna till en tysk mc firma:tungan .
Vad har ni för råd? Hur ska jag gå till väga?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
<<JOHAN>> skrev:
2671098 Ni som har beställt från tyska företag, hur funkar det med betalning?

Det funkar finfint. Se bara till att du beställer från en etablerad firma.
Jag har beställt prylar 3 gånger från Louis.de utan några problem.

När du betalar på websidan med ditt kort är det bara att mata in uppgifterna så sköter din bank alla valutaberäkningar.

<<JOHAN>> skrev:
2671098 .. tänkte betala via bankkonto nr...

Vänta nu här?! Betala med bankkontonummer?! Jag skulle inte ge ut mitt bankkontonummer till någon okänd tysk. Betala med ditt kort istället.
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Hmm... skriver man sifforna som står på mitt lama Swedbank Maestro kort lr måste man ha ett elit VISA kort?

Har också tänkt o ge mig på dedär me o köpa från dyyshland...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
AndreasNo skrev:
2671379 Hmm... skriver man sifforna som står på mitt lama Swedbank Maestro kort lr måste man ha ett elit VISA kort?

Har också tänkt o ge mig på dedär me o köpa från dyyshland...

Om Maestro-kort är detsamma som Visa Electron lär du inte kunna beställa från nätet eftersom de kräver direktkontakt med din bank. Du får nog gå med mössan i hand till pappsen och be honom hjälpa till med sitt "riktiga" kort.

Maestro och Electron är ju kortlösningar för er osnutna minderåriga som inte är tillräckligt torra bakom öronen för att ha ett riktigt kort. Maestro/Elektron-korten är alltså hårt knutna till ett konto och måste ha kontakt med banken för att köpet skall godkännas.
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
korvgubbe skrev:
2671394 Om Maestro-kort är detsamma som Visa Electron lär du inte kunna beställa från nätet eftersom de kräver direktkontakt med din bank. Du får nog gå med mössan i hand till pappsen och be honom hjälpa till med sitt "riktiga" kort.

Maestro och Electron är ju kortlösningar för er osnutna minderåriga som inte är tillräckligt torra bakom öronen för att ha ett riktigt kort. Maestro/Elektron-korten är alltså hårt knutna till ett konto och måste ha kontakt med banken för att köpet skall godkännas.

;(

Får väl knalla ner till banken o fixa ett VISA då..

Vilket jag aldrig kommer ha tid o ork te o gö...:huvet
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
<<JOHAN>> skrev:
2671432 hmm har läst lite om e-kort. Är nog säkrare så blir till att fixa ett sådant.

Ja, skaffa e-kort eller nån e-plånbok.

PayPal är väl ganska vedertaget även om jag inte använt det själv.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Bankkort Maestro innehåller och ger tillgång till en rad praktiska funktioner bland annat avbeställningsskydd för resor i hela världen, e-kort för säkra köp på Internet, snabbsaldo i mobiltelefonen, årssammandrag, bensinrabatt och tilläggstjänsten Assistans.

Hmm..vad e detta e-kortgrejs för nåt..

Hittar inge skillnad på visa o maestro, mitt maestro e direktanslutet till banken så de dras pengar direkt när jag köper nåt så de borde asså gå o handla med det från louis.de, lr?

Fan sikken nybörjare man e..

Edit: ja se där ja, e-kortgrejset va redan uppe på tapeten här.. men hmm..
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
AndreasNo skrev:
2671439

Hmm..vad e detta e-kortgrejs för nåt..

Hittar inge skillnad på visa o maestro, mitt maestro e direktanslutet till banken så de dras pengar direkt när jag köper nåt så de borde asså gå o handla med det från louis.de, lr?

Fan sikken nybörjare man e..

Edit: ja se där ja, e-kortgrejset va redan uppe på tapeten här.. men hmm..

E-kort funkar som ett vanligt kort men är tillfälligt och du måste ladda det med pengar. Alltså sker ingen skada om någon försöker missbruka det eftersom du troligen bara har pengar på det i samband med att du gör ett köp.

louis.de har troligen ingen direktkoppling till din bank och då kan de inte dra några pengar direkt från det heller.. Men du förlorar inget på att försöka.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
AndreasNo skrev:
2671490 Jag dör femton ggr om... så jävla enkelt o försöka sig på sånthär när man fattar tyska så jävla bra me...

Jag ger upp...

Om du är hyffsad på engelska rekommenderar jag http://babelfish.altavista.com för att översätta det som står på tyska till engelska.
Det blir inte någon 100%:ig engelska men eftersom man trots allt vet vilket sammanhang det gäller så brukar man kunna förstå det mesta.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Har du internet bank, så kan du överföra pengar till deras konto, eller så kan de hjäpa dig med det på ditt bankkontor. Funkar skitbra med SEB och tyskar i alla fall. Du måste be tyskarna om deras IBAN och BIC kod (någon typ av EU-standard för clearing- och konto-nummer).
 

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
Ort
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
HansJ skrev:
2672018 Har du internet bank, så kan du överföra pengar till deras konto, eller så kan de hjäpa dig med det på ditt bankkontor. Funkar skitbra med SEB och tyskar i alla fall. Du måste be tyskarna om deras IBAN och BIC kod (någon typ av EU-standard för clearing- och konto-nummer).
Så blev det för mig, funkade jäkligt smidigt.
Tror jag iallafall:rolleyes: får väll se om det kommer något på posten:tungan
Någon som vet hur lång tid det brukar ta, med frakt från tyskland?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
<<JOHAN>> skrev:
2672192 Så blev det för mig, funkade jäkligt smidigt.
Tror jag iallafall:rolleyes: får väll se om det kommer något på posten:tungan
Någon som vet hur lång tid det brukar ta, med frakt från tyskland?

För mig har det tagit mellan 5 och 15 dagar. Att det är jul lär inte göra att det går snabbare.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top