Bensinpriset över 15 kr/l för 95 oktan

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jaha?

Ska vi starta en tråd när vi kommer över 16, 17, 18, 19, 20 och 100 också?

Nästa milstolpe är väl 20 kr/l. Någon gång når man nog en smärtgräns, där det får negativa konsekvenser för samhället. Man gör det lite väl enkelt för sig om man tycker att alla ska flytta in till en tätort. Allt kretsar inte runt Stockholms innerstad med väl utbyggt allmänt transportsystem.

True that. Båda mina bilar drar över litern, men jag kör totalt kanske 7-800 mil per år så det kan jag leva med. Inte den största kostnaden direkt med bilägandet. Men visst hade det varit skönt att se lite lägre siffror på kassakvittot när man tankat. Får väl skaffa en bil med en mindre tank :hihi

Mina bilar drar båda över litern också, men som sagt en rätt marginell påverkan. Körde jag ett par tusen mil per år hade jag nog börjat titta på förbrukningen, men så är inte fallet idag. Jag skulle inte vilja ha en mindre tank även om det skulle se trevligare ut på kassakvittot. En av bilarna har en 92 literstank som kommer väl till pass den andra strax över 60 liter. Retar mig på hur ofta jag måste tanka den senare bilen.
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Soppan är billig det vet la alla, det är skatten som höjer upp bensinpriset.

Bensinen i sig ligger runt 3-4kr max + skatten 10-12kr.

Tycker om moppetiden när jag tanka för 8.90kr litern :)
 
Last edited:

tkdrille

Guest
Dags att köpa mig en v8. V6an är för liten. Ja nått får man väl lägga pengar på.
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
Dags att köpa mig en v8. V6an är för liten. Ja nått får man väl lägga pengar på.

Sålde den lilla 5,9 liters v8:an och köpte en 8,3 liters v10:a. Det är inte bensinen som är för dyr, det är lönen som är för snålt tilltagen.
 

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Ort
;-)
Hoj
250 cr
95? näää serru här tankas bara 98:a...."när bilen själv får välja" :rolleyes:
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Jag tankade föresten idag och både JET och Preem låg på under 15kronor för både disel och bensin.
Typ 14,78 eller nåt sånt. Ovanligt billigt när media rapporterat om sina 15kr idag?
 

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
I Saudiarabien kostade bensinen 1kr/l 2009. I grannlandet Oman var det betydligt dyrare 3kr/l. Dock fanns det personal som tankade bilen åt en :tungan
 

manneman

Guest
Jag och Rills tänkte ut och jaga billig soppa i sommar så vi planerar minst 1200 mil på 3 veckor för att klippa ett par ironbutts (www.ironbutt.se) så vi ber att få återkomma i ämnet var soppan var billigast...:tungan
 
Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Annat än under bensin-kriget för 30 år sedan, då kostade blyad 96 2,98 per liter, men det är ju inflation på det också.
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
I sommras när jag tankade båten på den lokala båtmacken! Då kostade soppan över
15krl
båten tar ca 5l milen.
Åka hoj/bil e billigt:)
 
Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
En sund ekonomi innebär att man maximerar kulkontot och minimerar tråkkontot. När jag tankar hojen ryser jag av njutning när jag ser pumpen ticka iväg, för jag vet att varje tick innebär några hundra meter till av skoj. Hojen går alltså på kulkontot. När jag tankar bilen blir jag deprimerad och introvert när det rasslar i pumpen för bilen är ett tråkigt transportmedel som belastar tråkkontot. Mitt tips för att kontra mot stigande bensinpriser är alltså att köra mer hoj och förspilla mindre tid i livsglädjedränerande bilhelveten.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top