Behöver råd kring inköp av fiddy

henkenen

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2023
Hoj
Bmx cykel
Hallå eller ! Tänkte mig införskaffa sig en fiddy, en 250 cc av något fiddyslag. Jag har hittills dragits mot antingen en Defender 31 X-Dirt med 250cc
Eller en Apollo RFZ Thunder 250cc med samma hjul...
Tror mer på dem än x-pro fx 250cc då den verkar lite smått miniatyrisk .. vilken tror ni ger bäst kvalitet för pengarna och varför? Jag hittar inte exxo,ten7 pitpro osv online. Jag länkar till båda :

https://www.superbilligt.se/cross-m...f9NLrEsqs6wzLWaa6xXxmqQ-wzCVRpGxoCByEQAvD_BwE

Oså till apollon :

https://www.novabike.se/sv/apollo-rfz-250cc-21-18

Tack grabs
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Vi har en Defender 250 och den har iaf fungerat bra. Men det är en billig hoj det märks på både fjädring, bromsar och motoreffekt.
Ingen enduro mao, men bra att lära sig på eller som leksak.
 

henkenen

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2023
Hoj
Bmx cykel
Den orion är helt klart snyggast. Motorn däremot. 14 kh , verkar som att dem andra som jag hänvisade till har Motorn CB250-F (ZS172FMM) har överliggande kamaxel och 249 kubik på 19.4 hk båda 2, inte helt 100 dock. Påvisar det att det är en mer pålitlig motor av högre kvalitet än på tex orionen? Jag är ny på allt detta men vill gärna förstå. Apollon verkar komma med en prestanda förgasare från nibbi, vet inte hur det är med defendern
 

henkenen

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2023
Hoj
Bmx cykel
Vi har en Defender 250 och den har iaf fungerat bra. Men det är en billig hoj det märks på både fjädring, bromsar och motoreffekt.
Ingen enduro mao, men bra att lära sig på eller som leksak.
Kul att den verkar ha vart problemfri. Trist att den käns undermålig i kvalitet dock. Har kollat runt ganska virilt och det verkar ju som om just defendern är av bäst kvalitet för dem jag spanat in. Hittar inte många som sagt, xpro, defender , apollon. Nån rfn oxå. Svårt val, misstänker att fiddys i allmänhet känns "plastiga" om man jämför med the real deal men har en budget på runt 20. Defendern verkar iaf mer seriös än apollon med ljuslyktor osv men vad vet jag
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Den orion är helt klart snyggast. Motorn däremot. 14 kh , verkar som att dem andra som jag hänvisade till har Motorn CB250-F (ZS172FMM) har överliggande kamaxel och 249 kubik på 19.4 hk båda 2, inte helt 100 dock. Påvisar det att det är en mer pålitlig motor av högre kvalitet än på tex orionen? Jag är ny på allt detta men vill gärna förstå. Apollon verkar komma med en prestanda förgasare från nibbi, vet inte hur det är med defendern
Orion 250 körde vi som idioter i 2 år sedan körde en arbetskamrat son den i 3 år till som en dåre. En koppling o några skruvar som gick av annars helt felfri.
 

henkenen

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2023
Hoj
Bmx cykel
Orion 250 körde vi som idioter i 2 år sedan körde en arbetskamrat son den i 3 år till som en dåre. En koppling o några skruvar som gick av annars helt felfri.
Wow, inte illa. Kanske är som ryktet går. Att lifan är bra motorer trots allt. Misstänker att det är en sådan som sitter i
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Wow, inte illa. Kanske är som ryktet går. Att lifan är bra motorer trots allt. Misstänker att det är en sådan som sitter i
Lifan ägs av Honda det är en Honda motor made in Kina, precis som ktm har motorer made in Indien o made in Asien.

Husqwarna gasgas osv osv väldigt många gör grejor i Asien.

Men orion var faktiskt väldigt ok för det priset när grabben var 14år 12000 ny sköt olja o luftfilter bör bytas direkt från det som följer med.
 

henkenen

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2023
Hoj
Bmx cykel
Lifan ägs av Honda det är en Honda motor made in Kina, precis som ktm har motorer made in Indien o made in Asien.

Husqwarna gasgas osv osv väldigt många gör grejor i Asien.

Men orion var faktiskt väldigt ok för det priset när grabben var 14år 12000 ny sköt olja o luftfilter bör bytas direkt från det som följer med.
På så vis. Ser faktiskt ingen återförsäljare för orion online.. Hur mäter sig zongshen med lifan överlag ?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
På så vis. Ser faktiskt ingen återförsäljare för orion online.. Hur mäter sig zongshen med lifan överlag ?
Dom 2 är ungefär lika bra? Lifan satt i grabbarnas 4 hjulingar en 110cc o en 150cc en koppling på 110cc gick men den portade jag o höjde kompen i så den hängde nästan med KTM 65cc i axet.

Olja olja olja o luft filter.. Lite motor öra gör väll inget heller..
 

henkenen

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2023
Hoj
Bmx cykel
Köpte precis defendern med 21" 18" . Vilken slags luftfilter funkar bra till en sån ? Lika bra att beställa nått bra sådant med en gång. Fanns inte med under sektionen reservdelar. Köpte 2 L rekommenderad motorolja dessutom ( : det här blir skoj. Får väll se hur lång tid det tar innan man vill ha en stor en
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
du har mer deg att tillgå så måste jag tipsa om en en surron med 72v kit. går som satan och nästa helt ljudlöst. har kört min väldigt hårt i skog o lite crossbana i 3 år nu utan större problem. men den kostar en bra slant mer än vad en fiddy gör tyvärr.
 

henkenen

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2023
Hoj
Bmx cykel
du har mer deg att tillgå så måste jag tipsa om en en surron med 72v kit. går som satan och nästa helt ljudlöst. har kört min väldigt hårt i skog o lite crossbana i 3 år nu utan större problem. men den kostar en bra slant mer än vad en fiddy gör tyvärr.
El bajk, a det skulle vara kul. Kan man slåihop 2 nöjen , fågelsång och grusvägar: D
 

henkenen

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2023
Hoj
Bmx cykel
du har mer deg att tillgå så måste jag tipsa om en en surron med 72v kit. går som satan och nästa helt ljudlöst. har kört min väldigt hårt i skog o lite crossbana i 3 år nu utan större problem. men den kostar en bra slant mer än vad en fiddy gör tyvärr.
Då slänger du på 72v kittet på en surron lighbee typ då ällä?
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top