Beamish - stulen i Göteborg 18/3 -15

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
ett tips är att prata med bensinstationsanställda

troligt är ju att tjuvarna vill tanka, oavsett om dom betalar eller tänker smita
lämnar du en bild & mobilnummer, så kan dom vara extra ögon till dig
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Kanske är en klen tröst, men tjuven verkar ju i alla fall uppskatta hojen ordentligt om han surrar runt över hela stan med den.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
När jag gjorde min anmälan frågade jag om de ville ha några kännetecken men de sa att det räckte med reg.numret. Men det är inte mycket som talar för att hojen har nån reg.skylt längre... så hur stor är chansen att de hittar den utan en beskrivning? Lika med noll o tott, om du frågar mig :7peta

"Baxad" hoj kör man ju utan hjälm vettu!!! :arsele

Med vänlig hälsning
 

Mathor

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2014
Ort
Stenkullen
Hoj
KTM 990 SMR - 10
Bra på ett sätt att dom åker omkring med den. Mycket större chans att någon ser dem och ringer dig, polisen eller brottar ner dem och ger dom stryk ;) Alla som läst denna tråden håller nog ögonen öppna så om dom fortsätter puttra omkring skall dom nog åka dit snart :D
 

mikuniman

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1964 Matchless/SOH
Ni kommer inte att tro det men en kille ringde på lunchen och sa att han hittat hojen. -Var då, frågade jag? Inne på gården där han själv bodde, på Herkulesgatan 26. Det var troligen hans flickvän som fått honom att ringa för han var osäker på sitt eget telefonnummer. Jag sa att jag skulle komma på en gång... och visst, jag försäkrade honom att han skulle få sin hittelön. Samtidigt kunde jag ju inte vara säker... Det kanske var tjuven själv som ringt?:va Hursomhelst, väl framme vid Herkules Pizzeria stod "upphittarna och väntade på mig. Jag följde med dem in på gården. Och där stod den... i ett bedrövligt skick, omlackad och med bortriven framlykta och bakljus.:gnissla Mats Svensson, eller Malle som han kallas, fick dock sin hittelön på tusen kronor och såg rätt nöjd ut (se bild). Det tråkigaste visade sig en stund senare när jag insåg att tjuvarna inte kört på oljeblandat. Hur jaq märkte det? Jo, jag var dum nog att provköra den. Och visst tyckte jag att den var ovanligt slö, orkade nästan ingenting... innan den nöp! Troligtvis hade den nypit redan innan, och att det var därför den stod obrukbar inne på gården. Men lite hittelön kunde man kanske få ut iaf...

Nej, jag anklagar inte någon utan bevis men visst känns det kluvet :(

Nu återstår att se vad försäkringsbolaget säger. Om jag kan få hojen renoverad?
 

Bifogat

  • upphittare.jpg
    upphittare.jpg
    302 KB · Visningar: 353
  • glad_upphittare.jpg
    glad_upphittare.jpg
    102.1 KB · Visningar: 350

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Det är ju jävligt tragiskt. Kolla runt med boende på gården om nån hört en högljudd 2t köra in och ut dom senaste dagarna och om det eventuellt är "Malle" som brukat den eller nån annan kändis på gården?
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Skönt att du har fått tillbaka hojen i alla fall. Det vore kul att se lite mer bilder på hojen. Ovanlig och ball modell. Hoppas att det går att renovera motorn.
 

Mathor

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2014
Ort
Stenkullen
Hoj
KTM 990 SMR - 10
Tråkigt att dom förstört hojen så, men skönt att du fått tebax den. Har snubben tatueringar på fingrarna eller har han målat sig ?;-) snygg crew cut ;-)
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Riktigt cool hoj! Hoppas och håller tummarna för att du får ordning på den igen.

Angående Malle så är det ju lätt att vara fördomsfull med tanke på WT-outfit och jag-får-cash-för-en-hoj-jag-baxat-smajlet men för din egen sinnesro skulle jag nog bestämma mig för att han är en hederlig medborgare som hjälpt dig att återfå din hoj.
Om du skulle få reda på att han var inblandad så finns det nog tyvärr inte mycket du kan göra utan att hamna i trubbel själv.
Jag säger släpp det och var glad för att du har fått tillbaka din hoj (såvida du inte får tillfälle att blanda lim i hans hårgelé eller olla hans katt)
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Jag tänkte faktiskt samma tanke... att agera lite Wallander i kvarteret.

Till att börja med vill jag bara fastslå att jag är allt annat än en google-kung men....

jag hittar ingen Mats Svensson på Herkulesgatan 26, ingen Svensson öht på Herkulesgatan. Hittar en Mats som inte stämmer i ålder öht. Det betyder i praktiken ingenting, bara en sån enkel sak som andrahandskontrakt ställer till det.
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Det måste vara malle som kört runt på. Rätt ålder. Så där gammal att man skiter i vilket o vill återuppleva ungdomens lättja. Han ar typiskt tjyvaktigt svenskt skägg. Kan verkligen se honom riva loss belysningen, för att det skall se coolt ut. O fläska loss o burna runt i stan, med npgon annan pensionerad avdankad typ. :banana
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Mannen t.h på bilden påminner om en välkänd förgasningsteknolog.. :)
Gott att klenoden är tillbaka i rätta händer.
 

mikuniman

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1964 Matchless/SOH
Hej allihop som bidragit med tips, öppna öron och glada tillrop. Utan er hade jag kanske tappat modet i förtid. Tack för all hjälp! SH är bra!:rock
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Det tråkigaste visade sig en stund senare när jag insåg att tjuvarna inte kört på oljeblandat. Hur jaq märkte det? Jo, jag var dum nog att provköra den. Och visst tyckte jag att den var ovanligt slö, orkade nästan ingenting... innan den nöp! Troligtvis hade den nypit redan innan, och att det var därför den stod obrukbar inne på gården. QUOTE]

Va var det jag sa om olja!!!! :huvet skönt att den är tillbaks iaf.

Med vänlig hälsning
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Kul att du fått tillbaks cykeln............men tycker ändå att du skulle överlämnat pengarna i hans lägenhet och begärt leg av honom. Allt är säkert i sin ordning, men några varningslampor blinkade rött när jag läste din text.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top