Batterisyra

Tapeworm

"Full fart, spar tid!"
Gick med
16 Apr 2011
Ort
Solna
Hoj
1998, Kawasaki Ninja ZX-6R
Hej!

Ska snart göra mig av med bågen och vill därför inte lägga några större pengar på ett nytt batteri. Köpte ett batteri på biltema här om dagen ( http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Reservdelar/Batteri/MC-BATTERI-GEL-12V-11AH-80819/ ).

Jag körde ca 1 timma, gjorde ett stop och sedan när jag skulle vidare såg jag att det läckte batterisyra ner på gatan... Hojen gick inte att starta och batteriet var mer eller mindre dött. Vet att inte biltemas batterier är kända för att vara bra, men som sagt, känns onödigt att lägga mer då jag kommer sälja hojen snart. Någon som vet vad det hela kan bero på? har kört med biltemas batteri innan och det har gått hur bra som helst.

Tack på förhand!

Tapeworm
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Du länkar till ett gelbatteri där det inte skall kunna läcka annat än om övertrycksventilen öppnar. Är det korrekt monterat? Du har inte glömt någon sladd så att laddregulatorn inte känner batteriets laddstatus utan laddar det för fullt kontstant?
 

Tapeworm

"Full fart, spar tid!"
Gick med
16 Apr 2011
Ort
Solna
Hoj
1998, Kawasaki Ninja ZX-6R
Du länkar till ett gelbatteri där det inte skall kunna läcka annat än om övertrycksventilen öppnar. Är det korrekt monterat? Du har inte glömt någon sladd så att laddregulatorn inte känner batteriets laddstatus utan laddar det för fullt kontstant?

Just det jag tycker är konstigt också! Jag var hos grabbarna på verkstaden när de monterade batteriet, så rätt säker på att allt är som det ska! Känns som de borde ha koll på det ;-). Såg ut att sitta felfritt när jag plockade ur det också... Jag började fundera på om verkstaden har fifflat med elen nåt..? jag är så sjukt dålig på detta själv så kan inte alls komma på vad som skulle kunna vara fel? Tänkte om någon varit med om något liknande?


Tapeworm
 

Tapeworm

"Full fart, spar tid!"
Gick med
16 Apr 2011
Ort
Solna
Hoj
1998, Kawasaki Ninja ZX-6R
Det löst sig!
Drog en chansning och bytta batteriet till ett likadant och monterade dit det nya. Nu går det hur bra som helst. Måste varit något fel på batteriet...

Tapeworm
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top