Banta med SH 2012 - få plats i skinnstället

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Fattar inte er som dissar LCHF diet, ok, personligen inget för mig. Kör högt med kollisar och protein, lågt på fett... men det är jag och så har jag alltid gjort.

Problemet ni säger att ni inte får ork om ni käkat så, självklart inte då det tar ett tag för kroppen att nå ketosis. Men har ni någon faktisk erfarenhet utav detta? Att länka studier på dåligt fett är inte vidare imponerande heller, en diet (oavsett i vilket syfte den är) skall vara på bra produkter, om man vill se till annat än att tappa kilon.
Är det bara vikt som är målet att tappa är det kcal in/ut som är det enda av vikt. Svenssons verkar onekligen ha svårt att inse detta. Resonemang som att "jag äter ju ingentiiiiing ju" eller "kvittar hur lite jag äter jag går bara upp" håller liksom inte.
It aint rocket science.

Men för att säga något negativt om LCHF visar en studie att dieter med mycket kött kan leda till ökad risk för cancer, men sen igen gör väl allt det.

Ang studien du nämner på slutet, så är det en dåligt utförd enkätstudie och har därmed ett mycket begränsat värde, kostdoktorn.se har dissekerat ner den rätt rejält...

Sen är jag lite skeptisk till att kalorier in/ut är precis hela sanningen...Jag är ganska övertygad om att dom teorier som även blandar in hur olika kostämnen påverkar, ex vis insulin och leptin spelar en stor roll, är rätt nära sanningen
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Ang studien du nämner på slutet, så är det en dåligt utförd enkätstudie och har därmed ett mycket begränsat värde, kostdoktorn.se har dissekerat ner den rätt rejält...

Sen är jag lite skeptisk till att kalorier in/ut är precis hela sanningen...Jag är ganska övertygad om att dom teorier som även blandar in hur olika kostämnen påverkar, ex vis insulin och leptin spelar en stor roll, är rätt nära sanningen

Utveckla. Skär du ner 500kcal om dagen går du ner c:a .5kg i veckan. Och precis likadant är det åt andra hållet.
Insulinspikar eller inte, dagstotalen är det viktiga.

Du ser också att även jag är skeptisk till studien, det kommer alltid finnas studier som pekar åt olika håll.
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Utveckla. Skär du ner 500kcal om dagen går du ner c:a .5kg i veckan. Och precis likadant är det åt andra hållet.
Insulinspikar eller inte, dagstotalen är det viktiga.

Du ser också att även jag är skeptisk till studien, det kommer alltid finnas studier som pekar åt olika håll.

Den här killen förklarar det bättre än vad jag kan, om du orkar kolla. (tror detta är rätt klipp, har inget ljud på datorn jag sitter vid just nu)

http://www.youtube.com/watch?v=zpxm4kmcDww
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Äntligen visar vågen en lägre siffra.
103,4 imorse vilket är sammanlagt två kilo ner på en månad. Jag fick ta hjälp av några skivor för gammal lufttorkad Serranoskinka för att tappa ett kilo nu på slutet. Lite rännskita några dagar gör susen för midjemåttet :)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Äntligen visar vågen en lägre siffra.
103,4 imorse vilket är sammanlagt två kilo ner på en månad. Jag fick ta hjälp av några skivor för gammal lufttorkad Serranoskinka för att tappa ett kilo nu på slutet. Lite rännskita några dagar gör susen för midjemåttet :)

Annars funkar det bra att kröka ordentligt kvällen innan invägning. Det brukar göra 1-2 kilo ungefär.
Jobbigt bara att ta sig en bläcka varje söndagkväll om man som jag har invägning måndag morgon!

Jag har gått ner 13 pannor nu på 3-4 månader. Sakta men säkert. Grymt skönt.
MC-stället känns "rymligt". I slutet av förra säsongen var det lite kasslervarning. Usch. :fetto
 
Last edited:

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Någon kassler var det inte för mig. Men istället så stramade det i grenen när jag andades in :))
 

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Kulmagen försvinner sakta men säkert för min del. -6 kg på cirka 2 månader.
Träningen har dock gått åt helvete. Förkyld/tjock i smockan nu i snart 3 veckor.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
-2 kg på 2 veckor :) Jag har ett litet annat mål än skinnstället och det är brudklänningen vilket ger mig mer ångest att åla mig ner i än stället :gnissla

Ett kilo/vecka är en bra takt. Är det "bara" brudklänningen du skall i kan du säkert stressa på det ytterligare,
men räkna isf med att gå upp sen igen.
 

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Ett kilo/vecka är en bra takt. Är det "bara" brudklänningen du skall i kan du säkert stressa på det ytterligare,
men räkna isf med att gå upp sen igen.

Här blir det inte att stressa bort vikt, vikt som åker bort ska stanna borta! Brudklänning, baddräkten, våtdräkt och skinnstället ska man bara behöva hoppa ner i :) Har några graviditetskilon kvar och jäklar i havet vad det ska vara envist :(
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Nästan 9 kg mindre än när jag började. Det märktes när jag drog på allvädersstället. Satt betydligen lösare och mer bekvämt. Ändå mer skillnad då jag kom upp på bönpallen. Kände mig mycket smidigare, och det var verkligen lättare att vika ihop sig bakom föraren. :) Efteråt fick jag kommentaren att en mindre och smidigare fru hade gjort körningen bättre. Hojen blev lättare att hantera, och det gick att köra på komfortfjädring isf för standard. :D

Så det finns bara en sak att göra: Keep up the good work. :D Finns fler kilon att bli av med... :gnissla
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Stuff: Alltså, det spelar absolut ingen roll vart du får dina kcal ifrån, det enda som spelar roll är vart din gräns är för att behålla vikt. Så att om du kunde äta 5000kcal/dag måste du väga rätt mycket, antingen det eller så rörde du dig inget när du käkade det ena och sen massor vid den andra kosten.
Nej, så var det inte för mig. Jag förde alltid bok över såväl träning som kost. Faktum är att jag höll mina 80 kg trots högre kaloriintag (i form av nötter istället för smågodis) och dessutom med lägre träningsdos. Så för mig spelar det uppenbarligen rätt stor roll var kalorierna kommer ifrån.
 

Burman

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
FZ1-N -08
Så efter 7 års förhållande så är man singel och måste bli fitt inför beach 2012 :) tänkte köra cambridge 1 månad och sen träna. Känns mer motiverande att träna och hålla vikten än träna och gå ner i vikt.

Sen att jag måste köpa nytt skinnatäll och det är kanske roligare att köpa L än XL låter jag vara osagt :)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Varit dunderförkyld i snart två veckor nu, ingen träning och lite tröstätande har gjort sitt och jag är inte på "All-time-low" längre. Men men, bara att bita ihop och komma igen. Någon vidare varlig skada har det ju inte gjort, resonerar som så att man ju får leva och unna sig någon gång ibland:D

Rolig liten notering dock: Kom i gamla skinnstället som varit för tight bra länge nu:)
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Påsken är en svår tid. :gnissla Vart man än tittar på kontoret så står det frestande gigantiska påskägg, med den sortens godis man verkligen gillar. Man får passa sig... :( Vägning varje morgon för att inte tappa kontrollen. Varför kan inte kollegorna göra slut på påskäggen, så att de försvinner? :7peta

Men nu har jag klarat påtvingad inaktivitet pga kirurgi, och påskfirande utan att kurvan vänt. Den har bara planat ut lite grann... :tummenupp
 

Malm3n

Hårdast på Bulten
Gick med
30 Aug 2010
Ort
Huddinge
Hoj
2014 Harley Davidson FXDB103 Street Bob
-13 kg nu ligger på stadiga 107 pannor och hade en starvikt på 120 nu i början på vintern. 5 pass i veckan med cardio och styrketräning samt ha koll på vad man stoppar i sig gör susen! Nu blir det till att lägga upp ett kostschema för att droppa mer runt midjan!
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Lite samma här. Förkyld, påsk, pus att man fuskat lite i största allmänhet. Men vaffan. På det igen. 7 kilo to go.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Lite samma här. Förkyld, påsk, pus att man fuskat lite i största allmänhet. Men vaffan. På det igen. 7 kilo to go.

Ganska precis samma här, något enstaka upp och nu 7 kvar till målet. Kör hårt! Tävla om vem som når dit först?:D
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Minus 10kg. Tävlingen slut på jobbet, kom 4:a med 10.92% nedgång sedan 2 jan.
Ska fortsätta med simningen och försöka gå ner 2-5kg till innan midsommar.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top