Banta med SH 2012 - få plats i skinnstället

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Har en OBH Nordica våg som diffar upp till ett kilo om jag väger mig 5ggr i rad, inte helt bra med andra ord.. Tips på bra våg som inte ruinerar en? Mäter den kroppsfett är det ett plus, men inget krav.

**Edit** Hittade en Beurer GS27 som vunnit flera tester, 345:- Visst är det härligt att man t o m lyckas göra viktminskning till en materialsport ? :D

Ingen större idé att köpa en ny våg.

Strunta istället i vikten och ta diverse mått på kroppen som du sen jämför varje vecka.
Det står inte i pannan på dig vad du väger, däremot syns dina mått.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Ingen större idé att köpa en ny våg.

Strunta istället i vikten och ta diverse mått på kroppen som du sen jämför varje vecka.
Det står inte i pannan på dig vad du väger, däremot syns dina mått.

Jag väger mej varje arbetspass... det pendlar mellan 0.08-0.10 ton..

Men jag är osäker på hur exakt lastbilsvågen är..
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Äh va fan, dåligt med mått här tycker jag, så här kommer några av mina:

Längd: 192 cm
Vikt: 115 kg
Bröst: 120 cm
mage: 104 cm
Överarm: 38 cm
Lår: 68 cm

Vikten var 3-4 månader sen, men har pendlat mellan 115-120 de senaste 2 åren i princip.
Magen är mätt där den är som fläskigast, bröstet under armhålorna, lår och överarm på mitten.

Nästa person? :D
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Öööh, det där är ju nästan mina mått, förutom att jag väger typ 40 stora stark mindre :)
Säker på att din våg är ok?

Äh va fan, dåligt med mått här tycker jag, så här kommer några av mina:

Längd: 192 cm
Vikt: 115 kg
Bröst: 120 cm
mage: 104 cm
Överarm: 38 cm
Lår: 68 cm

Vikten var 3-4 månader sen, men har pendlat mellan 115-120 de senaste 2 åren i princip.
Magen är mätt där den är som fläskigast, bröstet under armhålorna, lår och överarm på mitten.

Nästa person? :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Öööh, det där är ju nästan mina mått, förutom att jag väger typ 40 stora stark mindre :)
Säker på att din våg är ok?

Hyfsat säker, eftersom att det är typ 5-6 olika vågar jag vägt mig på, och de visar alla 115-120 kg. (Jag äger inte ens en våg själv. :D)
Jag har alltid varit lite onormalt tung, varför vet jag inte.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Äh va fan, dåligt med mått här tycker jag, så här kommer några av mina:

Längd: 192 cm
Vikt: 115 kg
Bröst: 120 cm
mage: 104 cm
Överarm: 38 cm
Lår: 68 cm

Vikten var 3-4 månader sen, men har pendlat mellan 115-120 de senaste 2 åren i princip.
Magen är mätt där den är som fläskigast, bröstet under armhålorna, lår och överarm på mitten.

Nästa person? :D

Gött, här är listan uppdatarad:

V.1
1. Mark Längd: 177 Vikt: 112,5 BMI: 36,3 Buk: 119 Bröst:117
2. MrsZ Längd: Vikt: BMI: Bukmått:
3. Ulvhamn: Längd: 192 Vikt:115 Buk: 104 Bröst: 120 Överarm: 38 Lår: 68
4. Cykelstyre: Längd: Vikt: BMI: Bukmått:
5. Korvgubbe: Längd: Vikt: BMI: Bukmått:
6. GixxerTina: Längd: Vikt: BMI: Bukmått:
7. Steffo K: Längd: Vikt: BMI: Bukmått:
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hyfsat säker, eftersom att det är typ 5-6 olika vågar jag vägt mig på, och de visar alla 115-120 kg. (Jag äger inte ens en våg själv. :D)
Jag har alltid varit lite onormalt tung, varför vet jag inte.

Kanske kraftig benstomme? Är själv inte världens tunnaste.
Har i princip samma mått som du men väger strax under 100. Det var därför jag hajjade till.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kanske kraftig benstomme? Är själv inte världens tunnaste.
Har i princip samma mått som du men väger strax under 100. Det var därför jag hajjade till.

Läste nånstans att benstommens vikt bara varierar något enstaka kilo mellan olika personer av samma längd.
Iofs är jag rätt tjockskallig. ;)

Skulle tro att den stora skillnaden mellan oss antagligen beror på att jag har en större mängd bukfett (runt tarmar och sånt) än dig. 20 kg är en ansenlig mängd extravikt på samma mått...
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Av ren nyfikenhet, varför äter du så mycket protein?

protein är dels ett bra mellanmål sett till kalorimängd och dels ett krav för muskeluppbyggnad.

svårt att via bara kött och kyckling få i sig runt 3gram protein per kroppsvikt.
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Haha. Fifan vad jag skulle må ila om jag skulle proppa i mig 10 ägg varje morgon.
Jag äter två och det är inte heller jättehäftigt alla gånger. Kanske enklare att dricka skiten än att plåga i sig en gigantisk omelett varje morgon?

tro´t eller ej..älskar omelett på morgonen men skulle lika gärna svepa en shake på morgonen och skippa äggen
ibland för omväxling skull kokar jag bara äggen och käkar dom men man blir bra less på att skala 10-12 ägg varje dag :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
tro´t eller ej..älskar omelett på morgonen men skulle lika gärna svepa en shake på morgonen och skippa äggen
ibland för omväxling skull kokar jag bara äggen och käkar dom men man blir bra less på att skala 10-12 ägg varje dag :)

När jag hade sambo brukade hon röra ihop en frukostomelett till mig med svamp och lite grönsaker i. Fan vad det var kungligt till frukost.
Själv är jag för lat. :D
Frukost består i det som på kortast möjligast tid kan nedkämpas nuförtiden. :) Oftast en halvliter filmjölk med müsli och nån torkad osötad frukt i.
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
När jag hade sambo brukade hon röra ihop en frukostomelett till mig med svamp och lite grönsaker i. Fan vad det var kungligt till frukost.
Själv är jag för lat. :D
Frukost består i det som på kortast möjligast tid kan nedkämpas nuförtiden. :) Oftast en halvliter filmjölk med müsli och nån torkad osötad frukt i.

Åhhhh det som är så gott...svamp och en massa grönsaker el klippa ner lite kalkon..mums...
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Ni måste se dokumentären "10 things you need to know about loosing weight"

Sent from my mobile phone, please excuse the brevity
 

Snowman89

Guest
Jag har ingen extrem övervikt men jag ska försöka tappa några kilo till sommaren så jag är gärna med ifall det är ok:)
Jag är skapligt insatt i kost och träning så jag hjälper gärna till om någon har några funderingar :)

V.1
1. Mark Längd: 177 Vikt: 112,5 BMI: 36,3 Buk: 119 Bröst:117
2. MrsZ Längd: Vikt: BMI: Bukmått:
3. Ulvhamn: Längd: 192 Vikt:115 Buk: 104 Bröst: 120 Överarm: 38 Lår: 68
4. Cykelstyre: Längd: Vikt: BMI: Bukmått:
5. Korvgubbe: Längd: Vikt: BMI: Bukmått:
6. GixxerTina: Längd: Vikt: BMI: Bukmått:
7. Steffo K: Längd: Vikt: BMI: Bukmått:
8.Snowman89: Längd: 180 Vikt: 87 Buk: 94 Bröst: 110 Överarm: 40 Lår: 65
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Gött, här är listan uppdatarad:

V.1
1. Mark Längd: 177 Vikt: 112,5 BMI: 36,3 Buk: 119 Bröst:117
2. MrsZ Längd: Vikt: BMI: Bukmått:
3. Ulvhamn: Längd: 192 Vikt:115 Buk: 104 Bröst: 120 Överarm: 38 Lår: 68
4. Cykelstyre: Längd: Vikt: BMI: Bukmått:
5. Korvgubbe: Längd: Vikt: BMI: Bukmått:
6. GixxerTina: Längd: Vikt: BMI: Bukmått:
7. Steffo K: Längd: Vikt: BMI: Bukmått:

Gött, här är listan uppdatarad:

V.1
1. Mark Längd: 177 Vikt: 112,5 BMI: 36,3 Buk: 119 Bröst:117
2. MrsZ Längd: 176 Vikt: 97 BMI: 31,3 Bukmått: 103
3. Ulvhamn: Längd: 192 Vikt:115 Buk: 104 Bröst: 120 Överarm: 38 Lår: 68
4. Cykelstyre: Längd: Vikt: BMI: Bukmått:
5. Korvgubbe: Längd: Vikt: BMI: Bukmått:
6. GixxerTina: Längd: Vikt: BMI: Bukmått:
7. Steffo K: Längd: 181 Vikt: 106? BMI: 32,4 Bukmått:
8. Snowman89: Längd: 180 Vikt: 87 Buk: 94 Bröst: 110 Överarm: 40 Lår: 65
9. floodi: Längd: 169 Vikt: 77 BMI: 27,0 Bukmått:
 

tkdrille

Guest
Sluta nu ljuga ihop en massa. Väger man 120 kilo så ska man klart som fasen TITTA på vågen OCH måttbandet.
För dagbok över min vikt när jag tränar nu för tiden. Och har gått ner 8-9 kilo på ca 8 veckor. Och måttbandet använder jag inte förrän jag kommit ner till vissa viktmål.

Alla mått om mig är topphemliga dessutom för jag tänkte på allvar nå mina mått jag vill ha utan att ha avslöjat de innan =)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sluta nu ljuga ihop en massa. Väger man 120 kilo så ska man klart som fasen TITTA på vågen OCH måttbandet.
För dagbok över min vikt när jag tränar nu för tiden. Och har gått ner 8-9 kilo på ca 8 veckor. Och måttbandet använder jag inte förrän jag kommit ner till vissa viktmål.

Alla mått om mig är topphemliga dessutom för jag tänkte på allvar nå mina mått jag vill ha utan att ha avslöjat de innan =)

Jag väger mig nån gång var 3:e/4:e månad. Vikten har aldrig varit intressant. Att däremot få fason på kroppen var intressant, så i början av träningen förde jag statistik över ett flertal mått på kroppen och hur de ändrades.
Min buk var till exempel 136 cm i omfång när jag började träna.
Jag vägde 125 kg, tappade ganska raskt 15 kg, och gick upp 10 kg (Vägde mig lite mer regelbundet i början) för att sedan pendla mellan 115 och 120 kg sedan dess. Däremot har bukmåttet krympt sedan dess, och armar/ben/bål blivit grövre.

Däremot skulle jag gärna ha en vettig våg som kan mäta kroppsfett och bukfett. Vikten kan jag inte direkt bry mig mindre om, förutom att den var en målstolpe att passera i vikterna jag lyfter, och hur mycket vikt jag ska upp i att lyfta som mål. 1,5 ggr vikten i bänkpress och knäböj, samt 2 ggr vikten i marklyft. Är över vikten i både marklyft och knäböj, däremot går det lite långsammare att komma över vikten i sned bänkpress, men det tar sig.
 
Last edited:

Snowman89

Guest
Jag väger mig nån gång var 3:e/4:e månad. Vikten har aldrig varit intressant. Att däremot få fason på kroppen var intressant, så i början av träningen förde jag statistik över ett flertal mått på kroppen och hur de ändrades.
Min buk var till exempel 136 cm i omfång när jag började träna.
Jag vägde 125 kg, tappade ganska raskt 15 kg, och gick upp 10 kg (Vägde mig lite mer regelbundet i början) för att sedan pendla mellan 115 och 120 kg sedan dess. Däremot har bukmåttet krympt sedan dess, och armar/ben/bål blivit grövre.

Däremot skulle jag gärna ha en vettig våg som kan mäta kroppsfett och bukfett. Vikten kan jag inte direkt bry mig mindre om, förutom att den var en målstolpe att passera i vikterna jag lyfter, och hur mycket vikt jag ska upp i att lyfta som mål. 1x5 ggr vikten i bänkpress och knäböj, samt 2 ggr vikten i marklyft. Är över vikten i både marklyft och knäböj, däremot går det lite långsammare att komma över vikten i sned bänkpress, men det tar sig.

Lite lätt OT men så du kör 5reps på 230kg i mark? Vad har du för personbästa 1rep? Imponerande :)
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
kanske dags att kör 3*10 istället eller vill du bli en sådan där michelingubbe som inte kan knyta sina egna skor och har kass balans?

Jag väger mig nån gång var 3:e/4:e månad. Vikten har aldrig varit intressant. Att däremot få fason på kroppen var intressant, så i början av träningen förde jag statistik över ett flertal mått på kroppen och hur de ändrades.
Min buk var till exempel 136 cm i omfång när jag började träna.
Jag vägde 125 kg, tappade ganska raskt 15 kg, och gick upp 10 kg (Vägde mig lite mer regelbundet i början) för att sedan pendla mellan 115 och 120 kg sedan dess. Däremot har bukmåttet krympt sedan dess, och armar/ben/bål blivit grövre.

Däremot skulle jag gärna ha en vettig våg som kan mäta kroppsfett och bukfett. Vikten kan jag inte direkt bry mig mindre om, förutom att den var en målstolpe att passera i vikterna jag lyfter, och hur mycket vikt jag ska upp i att lyfta som mål. 1x5 ggr vikten i bänkpress och knäböj, samt 2 ggr vikten i marklyft. Är över vikten i både marklyft och knäböj, däremot går det lite långsammare att komma över vikten i sned bänkpress, men det tar sig.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top