Bankörning & RR

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
4h på falken på 1 bakdäck borde funka, även om det lär vara riktigt slitet på högersidan.

Frågan är ju om man kan köra igen den tiden som det tar att byta ett bakdäck om man inte har snabbytargrejer :va
 

Simpa

Hel igen!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg/Onsala
Hoj
Jodå
Man klarar inte 6 timmar på falken utan att byta bakdäck.
Dom däcken som satt på var helt slut.
Vi körde slut 2 bakdäck fullständigt på en 600.
Även framdäcket var totalt smält.
Det var rätt varmt iofs.

Möjligtvis att det går 4 timmar på ett bakdäck.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
4h på falken på 1 bakdäck borde funka, även om det lär vara riktigt slitet på högersidan.

Frågan är ju om man kan köra igen den tiden som det tar att byta ett bakdäck om man inte har snabbytargrejer :va

Nej det lär inte hålla i 4 timmar även om det är ett K3 däck för att ligga på stadiga 50-51 tider högfartan käkar upp de

max 3 timmar på ett bakdäck men jag skulle nog byta efter två timmar för att va på den säkra sidan
 

CARLA

Nu SMC:ad
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Möndal
Hoj
929
Jag och Foggy skall köra SMC:s SH-kurs 16/6!:tummenupp

Hoppas på sol då.

Mål:
Hitta bra flyt och inte vurpa!
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Man klarar inte 6 timmar på falken utan att byta bakdäck.
Dom däcken som satt på var helt slut.
Vi körde slut 2 bakdäck fullständigt på en 600.
Även framdäcket var totalt smält.
Det var rätt varmt iofs.

Möjligtvis att det går 4 timmar på ett bakdäck.


Vad hade ni för varvtider då?

Det går visserligen rätt fort att bya ett bakdäck men det är tid som ska köras igen sedan. Vad gör ett nytt bakdäck? 2 sec / varv. då ska man köra 60 varv för att tjäna in ett däckbyte på 2 minuter. Strular det lite och tar 4minuter så tar det 2 timmar att komma ikapp (dvs resterande del av racet)

Lite pest eller kolera.
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Vad hade ni för varvtider då?

Det går visserligen rätt fort att bya ett bakdäck men det är tid som ska köras igen sedan. Vad gör ett nytt bakdäck? 2 sec / varv. då ska man köra 60 varv för att tjäna in ett däckbyte på 2 minuter. Strular det lite och tar 4minuter så tar det 2 timmar att komma ikapp (dvs resterande del av racet)

Lite pest eller kolera.

Ngnstans efter 3h på samma bakdäck börjar cykeln vilja kasta mig ur sadeln, gjärna högt upp i luften först så det gör lite ont när man kommer ner. Händer inte det för er?
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Ngnstans efter 3h på samma bakdäck börjar cykeln vilja kasta mig ur sadeln, gjärna högt upp i luften först så det gör lite ont när man kommer ner. Händer inte det för er?

Vi har inte kört på falken!

vi har kört på anderstorp (i höstas) och då bytte vi inte däck. Nu kör vi i o f s en nyare hoj med lite mer pulver i så det kanske går åt mer däck. Varvtiderna är nog lite lägre och sedan är det väll högre medelhastighet på falken så det borde ju dra mer däck.

Varvtider?
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Ujuj nu är man lite trött i kroppen å knoppen men en riktigt rolig dag var det. ERF på två gubbar i 30-gradig värme på falken tar ut sin rätt, dock var det inte så djävligt som det kändes efter första passet, man kom in i en sorts andra andning.

Hade gärna kört lite snabbare men har ju knappt vart på falken och kört så man får väl vara nöjd :) Vi gjorde en stabil insats jag och Johan får man nog ändå säga.

Stort tack till Henke och Anders som var med och hjälpte till :tummenupp
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Ujuj nu är man lite trött i kroppen å knoppen men en riktigt rolig dag var det. ERF på två gubbar i 30-gradig värme på falken tar ut sin rätt, dock var det inte så djävligt som det kändes efter första passet, man kom in i en sorts andra andning.

Hade gärna kört lite snabbare men har ju knappt vart på falken och kört så man får väl vara nöjd :) Vi gjorde en stabil insats jag och Johan får man nog ändå säga.
Fifan va sköj! Helt slutkörd. Doften av varma slicks sitter kvar i snoken, det kommer jag sova gott på inatt och le brett utav imorgon.
På slutet när man stod i boxen och inte kunde ta på sig handskarna för att händerna krampa så var man inte så kaxig men det gick rätt så bra när man väl kom ut.


Stort tack till Henke och Anders som var med och hjälpte till :tummenupp
1000-tack :tummenupp
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Hur gick det för Göteborgsteamen?

Var nere och kollade lite, men det var lite för varmt för att vara där hela dagen. Måste varit otroligt varmt/svettigt att köra...
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
14:e 16:e och 19:e plats för de gbg-lag i REC jag känner till iallafall.

Ja det var svettigt värre :gnissla
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Är det inte kvällsträning på Falken idag eller? Är det nån som ska ner eller?

Funderar på att dra dit i alla fall om jag lyckas flytta arslet från jobbet!

:yoparty
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top