Bankörning & RR

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Fan va sköj med två dagars räjz i gassande solsken

Helgens nya uttryck om allt å alla blev :jävla tattare :gnissla
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Hur fort gick det på Torpet i helgen då?

Berätta!!!

Lova att inte skratta nu då :)

Jag är nöjd då jag sänkte mig med 4 sekunder under helgen, första gången jag kör cykeln och första gången jag körde race-växlat. Kom ner på 1,48:xx

En början iallafall :gnissla
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Lova att inte skratta nu då :)

Jag är nöjd då jag sänkte mig med 4 sekunder under helgen, första gången jag kör cykeln och första gången jag körde race-växlat. Kom ner på 1,48:xx

En början iallafall :gnissla

1.48 är väl helt ok med tanke på att det var ny hoj och första åkningen för säsongen. Pressar du lite till på kval o race så ryker ju en sekund eller två till :)
 

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Ort
GBG
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
1.48 är väl helt ok med tanke på att det var ny hoj och första åkningen för säsongen. Pressar du lite till på kval o race så ryker ju en sekund eller två till :)

Samma tider som jag kom ner i, jag e faktiskt riktigt nöjd.
De fanns dock mycket att förbättra:)

Tankfilm kommer om en stund:tummenupp
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Hej. Här verkar de som ja kan få lite svar. Vad gäller för mig o min gathoj om ja vill prova köra på bana? Licens, utrustning hojen, decibel å ja, ja vet inte va? E de nåra speciella dagar nere på falkenberg eller e de bättre någon annanstans? Säkert frågor som går å hitta på forumet men ja e rätt lat på å leta.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Hej. Här verkar de som ja kan få lite svar. Vad gäller för mig o min gathoj om ja vill prova köra på bana? Licens, utrustning hojen, decibel å ja, ja vet inte va? E de nåra speciella dagar nere på falkenberg eller e de bättre någon annanstans? Säkert frågor som går å hitta på forumet men ja e rätt lat på å leta.

Om du bara vill köra bana men inte tävla så behöver du ingen licens. Det är bara att anmäla sig till en bandag. Decibel-krav är olika för olika banor. Info om detta brukar man få av den som arrangerar bandagen.
Det finns ett avdelning för bandagar här

Har du IF eller Trygghansa får du köra i oförsäkrad grupp, rekommenderar då också en olycksfallförsäkring, länsförsäkringar har en sådan.

Vill du tävla så får du gå en licenskurs och bli medlem i en svemo-ansluten klubb typ Kortedala mc eller falkenbergs motorklubb.

Vill du veta mer så skicka ett PM.
 

knut

# 75 i Speedster cup
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Mycket närmare nu för tiden
Hoj
Ful o gul
Och då har v ju dagens fråga, vilka hänger med till Kinnekulle på måndag (SMS BKK) och Mantorp på onsdag nästa vecka. Förgöraren hänger kanske med till M-torp, men sen då ?

/Patrick

Och då har vi ju dagens fråga, vem hänger med till Kinnekulle på måndag (SMS BKK) och Mantorp på onsdag nästa vecka. Förgöraren hänger kanske med till M-torp, men sen då ?

/Patrick
 
Last edited:

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Ort
GBG
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
Påminnelse för KMK medlemmar

Kinnekulle 28 maj!

För ni som är medlemmar i KMK är det snart sista anmälningsdag samt betalningsdag 21/5 300kr. (det blir 700 om man vill komma å köra på plats)

vi syns :tummenupp
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top