Banhoj RC8

henke hå

ogilla facebook
Gick med
23 Dec 2006
Ort
norr om lund
Hoj
ktm rc8r-12.ktm rc8 track-11.honda crf450-08
dom brukar bara titta ner o se om där e något i hålet.eventuelt så bara petar dom lite på det o ser så det inte ramlar vidare ner i tanken
 

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Sigtuna
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Nä, kanske nästa år om man får upp lite fart i år. Däremot räknar jag med en del bankörning, så vi ses säkert!
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Fick du några kuber tankfoam kvar? Såg att XLMoto hade en mindre variant av blocken, men däremot i 100-pack, vilken känns lite överdrivet.
 

Madmore

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2011
Ort
Uppsalaish
Hoj
Honda CBR1000RR -07(Gata), Honda CBR1000RR -08 (Bana)
Puts är sådant depåpersonalen sköter om medans du går igenom hur passet gick och förbereder dig för nästa. ;)

Tackar... ska låta frugan läsa den meningen, så hon fattar vad som förväntas de gånger hon är med. :D
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Fick du några kuber tankfoam kvar? Såg att XLMoto hade en mindre variant av blocken, men däremot i 100-pack, vilken känns lite överdrivet.

Köpte denna:
http://www.xlmoto.se/bransletankskum-twenty

Har bara runt 10-15 kuber kvar...

Ett paket räcker till runt 12-13 liters tank enligt xlmoto, men då får man packa dem rätt hårt.

Ok, trodde inte man skulle få i så pass många.

Nu har jag också skummat tanken. Jag har bara kvar att fixa nummerklibban och beställa nya däck så är jag redo. Hoppas jag...

Jag köpte också XLmotos tankskum. 100 skumkuber som är 5x5x5 cm stora. Det blir 12,5 liter skum i totalvolym. Tanken på min R1:a är 18 liter. Inga problem, kan tyckas, men... Efter lite pillande och trixande stoppade jag efter att ha fått i 84 skumkuber, alltså 10,5 liter skum. Jag vågade inte pressa ner mer för då hade jag skum upp till nederkanten påpåfyllningsröret. Jag hade säkert kunnat pressa i de sisa 16 skumkuberna (2 liter) också, men jag vill inte att kuberna skall komprimeras så mycket att hålrummen pressas ihop och de stjäl tankvolym från bensinen.

Bactor.se säljer lika stora kuber i 50- och 100pack. De skriver: "Till en superbike går det oftast åt ca 75 block, men skiljer på tank volym och form".
(http://butik.bactor.se/product_info.php?products_id=4666&osCsid=nc2pm4glfrs2d48q9ho3380fm4)


Som en trevlig bonus så tycks bränslevarningslampan fungera på min banhoj. När jag hade tömt tanken så tändes den. Efter att jag hade skummat tanken så kollade jag igen. Då tändes den snällt. När jag hade hällt tillbaka bensinen i tanken slocknade lampan och det var inga problem att starta hojen och låta den spinna en stund. Så förhoppningsvis slipper jag orsaka rödflagg på grund av tom tank tills jag har lärt mig hur mycket den dricker... :)
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Fick låna en pelarborr igår så nu har najningen börjat. Jag han med alla tre bromsoken igår, mer jobb ikväll... :banana
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Stiligt! Glöm inte bakbromsen. Nu ligger jag efter rejält. Måste försöka få lite tid i garaget snart.
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Härligt! Själv har jag bara hunnit beställa en massa delar, som fint ligger i garaget. Landade lite nya fina Bridgestone V02 idag. Jösses va sugen man börjar bli på att köra nu.
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Beställde lite däck idag av min sponsor hojdäck.se!

Det blev ett set Michelin Power Cup och ett set Michelin Power Rain. :rock

Blev också medlem i Karlskoga MF. Tänkte köra dit på onsdagar och träna...
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top