Bandit 1250-tråden

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
1250FA har ju två kylfläktar, men hur funkar det egentligen? Går den lilla fläkten på vid en högre temperatur? När jag kom hem igår så var den stora fläkten igång men inte den lilla. :va
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Flytta ner fotpinnar för passagerare

Tjena!

Jag är ute efter nedflyttade fotpinnar för passageraren eller liknande, då min sambo har problem med vinkeln på knäna, (hon är lång så hon får problem med ryggen..)
Är det någon som har förslag på andra fotpinnar? Eller hur man ska göra. Skulle behöva sänka ca 40-50mm..
 

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800

En liten sväng för nån månad sen. Det går varken extremt fort eller svänger extremt mycket, men kanske kan vara kul ändå!
 
Last edited:

KentD

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2014
Ort
Hudiksvall
Hoj
Suzuki GSX 1250 -11
1250FA har ju två kylfläktar, men hur funkar det egentligen? Går den lilla fläkten på vid en högre temperatur? När jag kom hem igår så var den stora fläkten igång men inte den lilla. :va
Fläkten som man ser på högersida tror jag bara går igång ibland när den är väldigt varm har bara sett att min har varit igång 2-3 gånger kanske.
 

Lajf

Sporthojsnörd
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Älvängen
Hoj
CB1300 & Rickman

Lejde

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2014
Ort
Kungsör
Hoj
Suzuki bandit 1250 -07
Hej!
Rätt ny här, och ny på bandit oxå.
Köpte min 1250 -07 för två veckor sen. Körde Viffer innan, men gammelryggen orkade inte längre :mad:
Måste säga, skön hoj o ligga o åka långt på.
Neggativa DEN LÅTER JU INGET. som en trimmad symaskin :hihi
Blir ny burk snarast.
Sen tar effekten helt slut efter 7000varv och att den "storknar" vid fullgas.
Sen dom småirriterande vibbrationerna vid 3500varv
Men tydligen går allt o fixa :rock

fråga:
Om man tar bort dom bakre spjällen, blir det någon skillnad utan att sätta på ny insprut-styrning?
Och vilken styrning är mest prisvärd?
 

KentD

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2014
Ort
Hudiksvall
Hoj
Suzuki GSX 1250 -11
Hej!
Rätt ny här, och ny på bandit oxå.
Köpte min 1250 -07 för två veckor sen. Körde Viffer innan, men gammelryggen orkade inte längre :mad:
Måste säga, skön hoj o ligga o åka långt på.
Neggativa DEN LÅTER JU INGET. som en trimmad symaskin :hihi
Blir ny burk snarast.
Sen tar effekten helt slut efter 7000varv och att den "storknar" vid fullgas.
Sen dom småirriterande vibbrationerna vid 3500varv
Men tydligen går allt o fixa :rock

fråga:
Om man tar bort dom bakre spjällen, blir det någon skillnad utan att sätta på ny insprut-styrning?
Och vilken styrning är mest prisvärd?
Jag har gjort holeshots stage 2 med dobeck tfi samt arrow race collector å jag kan inte vara annat än nöjd.:)
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Har kört strax över 200mil nu med Holeshot-kittet och Sargent comfortsadel. Hojen går hur bra som helst men har blivit riktigt törstig. Sadeln gillar jag inte alls, den är för låg för mig och jag glider därför framåt hela tiden. :( Nån som ev är sugen på att köpa den? Tyvärr gillar ju min sambo sadeln...
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53

En liten sväng för nån månad sen. Det går varken extremt fort eller svänger extremt mycket, men kanske kan vara kul ändå!

Vad har du för kamera? GoPro eller? Det är ju inte så farligt mycket vindbrus i dina videos. Har du lagt in nån ljuddämpning i huset? När jag filmar och drar på lite så blir det svinmycket vindbrus. Har iofs inte en GoPro, kör med en SJCAM sj5000+.
 

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Vad har du för kamera? GoPro eller? Det är ju inte så farligt mycket vindbrus i dina videos. Har du lagt in nån ljuddämpning i huset? När jag filmar och drar på lite så blir det svinmycket vindbrus. Har iofs inte en GoPro, kör med en SJCAM sj5000+.

Har en Sony HDR-AS15 med massa hemmabyggda moddar. Senaste för att få ljudet bra var att borra ett hål i huset och sätta i en extern mic från Biltema som är indragen i hjälmen.
Kameran sitter på hjälmen med en gopro adapter så jag kan använda gopro fästen. Funkar helt ok! Bilder här http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?260018-Sony-HDR-AS-15&p=5750495&viewfull=1#post5750495
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Mitt drivpaket har snurrat 4300 mil nu (and counting). Någon som vet tillverkare/modell på grejerna? Med tanke på livslängden känns det dumt att välja något annat än original när det väl är dags för byte.
 

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Om någon sitter här och lurar och är sugen på en naken bandit(08) med runt 1300 mil på mätaren så har jag en "färdigmoddad" på lager.
Det har börja rycka något fruktansvärt i grustarmen senaste veckorna, så tror att det är dags att se sig om efter något nytt. Kommer inte lägga ut den på blocket förrän till våren, men om nån här är sugen så!

Den var i princip original när jag köpte den. Det jag har gjort är:
- Liten och stor ruta
- Bar end speglar
- Pipewerx slip on
- Lägre och bredare styre
- Holeshot stage 2 (Öppet luftfilterlock, K&N filter, tagit bort secondary butterflies, o2 plug och kopplat in holeshot boxen som justerar insprutningen)
- Kylarskydd
- Tailtidy
- Växelindikator
- Korta broms och kopplingsgrepp
- Kraschpuckar på motorn
- Har två hundben liggandes som höjer baken med 2 cm
- Stor givi topbox som man får i två hjälmar i, tar typ 5 min att ta bort själva hållaren om man vill sätta dit den när man ska använda den bara.
- Har bytt växelgivaren till den från nya modellen pga. glapp i den gamla.
- Bytt olja och filter, skickar med extra filter.
- Alla originalgrejjer finns, enda som behövs för att göra den helt original är locket till luftburken eftersom jag har sågat av locket på det.
- Gumminät till passagerarsadeln så att inte tanten glider av

Säkert nått jag glömt!
Här finns några videos https://www.youtube.com/user/Rdissss/videos
20150627_171256.jpg20150605_175009.jpg20150704_123904.jpg
 

KentD

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2014
Ort
Hudiksvall
Hoj
Suzuki GSX 1250 -11
Nu är de dags att köpa nya däck igen. Kört med metzeler z8 nu men lutar nog åt pilot road 4 nu.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Tja, min polare är lite sugen på en 1250 och kollar på annonser. Har hittat en N som han är intresserad av men det framgår inte om den har ABS, han vill prompt ha ABS. Vi tänkte dra iväg och kolla på den, några specifika grejer att kolla på dessa vattenkokare utöver det som gäller generellt för alla beg. hojar? =)
Om han köper så ska det bli kul att se hur den går jämfört med min gamla vässade 1216 oljekokare. ;)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Om någon sitter här och lurar och är sugen på en naken bandit(08) med runt 1300 mil på mätaren så har jag en "färdigmoddad" på lager.
Det har börja rycka något fruktansvärt i grustarmen senaste veckorna, så tror att det är dags att se sig om efter något nytt. Kommer inte lägga ut den på blocket förrän till våren, men om nån här är sugen så!

Den var i princip original när jag köpte den. Det jag har gjort är:
- Liten och stor ruta
- Bar end speglar
- Pipewerx slip on
- Lägre och bredare styre
- Holeshot stage 2 (Öppet luftfilterlock, K&N filter, tagit bort secondary butterflies, o2 plug och kopplat in holeshot boxen som justerar insprutningen)
- Kylarskydd
- Tailtidy
- Växelindikator
- Korta broms och kopplingsgrepp
- Kraschpuckar på motorn
- Har två hundben liggandes som höjer baken med 2 cm
- Stor givi topbox som man får i två hjälmar i, tar typ 5 min att ta bort själva hållaren om man vill sätta dit den när man ska använda den bara.
- Har bytt växelgivaren till den från nya modellen pga. glapp i den gamla.
- Bytt olja och filter, skickar med extra filter.
- Alla originalgrejjer finns, enda som behövs för att göra den helt original är locket till luftburken eftersom jag har sågat av locket på det.
- Gumminät till passagerarsadeln så att inte tanten glider av

Säkert nått jag glömt!
Här finns några videos https://www.youtube.com/user/Rdissss/videos
View attachment 422914View attachment 422913View attachment 422912


Kan vara intressant för min polare, vad har du tänkt dig för den? =)
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top