Bandit 1250-tråden

Värmlänning

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
Skövde
Hoj
2007, Suzuki Bandit 1250
då så har olyckan varit framme tidigt igår morse. Bambi var som sagt var "inne på rinken" och hade siktet inställt på mig. Detta har resulterat i att jag numer letar lite delar till min båge. Om någon av er har orginalblinkers till övers till en 1250-07 så hör gärna av er. Detsamma gäller kylare.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
då så har olyckan varit framme tidigt igår morse. Bambi var som sagt var "inne på rinken" och hade siktet inställt på mig. Detta har resulterat i att jag numer letar lite delar till min båge. Om någon av er har orginalblinkers till övers till en 1250-07 så hör gärna av er. Detsamma gäller kylare.

Har tyvärr bara en originalruta att erbjuda... Hoppas du klarade dig bra och att skadorna på hojen inte blev alltför stora.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig

Bra jobbat! :tummenupp

Själv har jag nog bara hunnit med 100-150 mil i år med Banditen. Det blev lite mycket att starta säsongen med 200 mil offroad i Polen o Litauen med KTM:arn så jag har haft lite sviter efter det. Nu börjar det dock ordna till sig så det har börjat bli mer körning med storhojen. :)

Snart dags för 1200-milaservicen, dock. Nån som har koll på vad den går loss på?
 

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Bandit 1250SA -08
Är allt nöjeskörning (Ja jag vet, det mesta är ju nöjeskörning) eller pendlar du med hojen till jobbet 20mil om dagen?
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Är allt nöjeskörning (Ja jag vet, det mesta är ju nöjeskörning) eller pendlar du med hojen till jobbet 20mil om dagen?

har 7 mil tur o retur till jobbet, så det mesta e nöjeskörning, så fort man tar en tur så är det ju minst 10 mil på direkten och jag åker ju varje dag om vädret tillåter :tummenupp
 

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Bandit 1250SA -08
Har fått ett problem.
Hojen startar inte. När man vrider på tändningen så ser allt ut som det ska, man hör bränslepumpen etc..
Man klämer på kopplingshandtaget och trycker på startknappen, och..
INGET

inget klick,ingenting.

Den röda startspärren är på rätt plats.
Bensin finns.
Batteriet har jag laddat
lägger man i växel så får man den 'chec' meddelande i färddatorn.
Inga lösa kablar, vad jag kan hitta

Jag körde 12 mil i lördagskväll innan jag parkerade den och idag startar den inte.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Har fått ett problem.
Hojen startar inte. När man vrider på tändningen så ser allt ut som det ska, man hör bränslepumpen etc..
Man klämer på kopplingshandtaget och trycker på startknappen, och..
INGET

inget klick,ingenting.

Den röda startspärren är på rätt plats.
Bensin finns.
Batteriet har jag laddat
lägger man i växel så får man den 'chec' meddelande i färddatorn.
Inga lösa kablar, vad jag kan hitta

Jag körde 12 mil i lördagskväll innan jag parkerade den och idag startar den inte.

Kolla kontakten till kopplingshandtaget. När jag testade på min hoj fick jag exakt samma typ av uppträdande då jag inte tryckte in kopplingen:
Död när man trycker på starten och "chec" då man lägger i växeln.

Jag hade problem med kontakten till kopplingen på min gamla 1200. Då jag rengjorde kontakten funkade det igen.

Hoppas det löser sig!
 

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Bandit 1250SA -08
Den startade dagen efter utan minsta bekymmer. Varför den vägrade. Är fortfarande ett mysterium.
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Har kört drygt 600 mil nu. och däcken börjar ta slut och minst 2 månader kvar på säsongen så det lär väl bli ett däckbyte också innan säsongen är över också.
Det lär ju inte bli Dunlop som sitter på nu om man ska ha däck som håller längre än 6-700 mil.


"dyrt med lekasaker" :banana

Den startade dagen efter utan minsta bekymmer. Varför den vägrade. Är fortfarande ett mysterium.

Hm...kanske lite fukt någonstans bara, bra att den startade iaf. :tummenupp
 
Last edited:

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Har kört drygt 600 mil nu. och däcken börjar ta slut och minst 2 månader kvar på säsongen så det lär väl bli ett däckbyte också innan säsongen är över också.
Det lär ju inte bli Dunlop som sitter på nu om man ska ha däck som håller längre än 6-700 mil.
Jag bytte till Michelin Pilot Power 2CT och är grymt nöjd med dem! De har hållit förvånansvärt bra. Nu kör jag kanske inte så jäkla hårt till vardags men har avverkat en BKK och ca 5-600 mil med dem och det är bra med mönster kvar.

Ska testa Pilot Road 2 nästa gång.
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Jag bytte till Michelin Pilot Power 2CT och är grymt nöjd med dem! De har hållit förvånansvärt bra. Nu kör jag kanske inte så jäkla hårt till vardags men har avverkat en BKK och ca 5-600 mil med dem och det är bra med mönster kvar.

Ska testa Pilot Road 2 nästa gång.

Ok. är inne på Road 2 jag med när det e dags för byte.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Service

OK, ska snart hämta ut hojen från 1200-milaservicen. De vill ha 3200:- för den. Dessutom har de bytt hydraulvätskorna så det lär väl landa på drygt 4000... Fan, vad det är dyrt med service! Och inte ens ventiljustering denna gång! Man bävar ju vad den servicen ska kosta...

Uppdatering: Det gick på 3388:- inklusive byte av hydraulvätskorna.
 
Last edited:

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
har åkt 750 mil med banditen och nu är koden framme på bakdäcket, så har beställt ett michelin pilot road 2, ska bli intressant att se hur med däcket funkar.
 

h a p p y

H a p p y
Gick med
6 Mar 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
ZZR 1400 -06
har åkt 750 mil med banditen och nu är koden framme på bakdäcket, så har beställt ett michelin pilot road 2, ska bli intressant att se hur med däcket funkar.

Bra val..jag har dem nu och har avverkat 700 mil och det är mycket kvar. Har inte promenadkört utan gasat en del även en heldag på bana...
 

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Bandit 1250SA -08
OK, ska snart hämta ut hojen från 1200-milaservicen.
Uppdatering: Det gick på 3388:- inklusive byte av hydraulvätskorna.

Det är saftig ökning från 600mil servicen på 1800:- då det endast verkar vara några fler kontroll punkter och byte av tändstift.

Apropå däck så kom jag 810mil med Dunlops OEM däck och då hade jag 0 -0.5mm kvar. Men det är en hel annan känsla att ta kurvor med Michellin däcken, så det var en bra rekommendation av dig :tummenupp kört 200mil med dem nu. Dunlops framdäck är slitbart 1040mil nu och fortfarande 2mm kvar.
 

h a p p y

H a p p y
Gick med
6 Mar 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
ZZR 1400 -06
Nu har jag bytt hoj och lämnar min Bandit för en busig Street Triple -10 som överglänser allt annat jag provat. Kör försiktigt!!
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top