Lotek
5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
- Gick med
- 7 Jan 2008
- Ort
- Bästkusten.
- Hoj
- En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Tack för svaret, äntligen lite erfarenhet från denna däckstyp också Du har ju säkert smetat ut ett antal DOT-däck på diverse asfaltrundlar under Din karriär tidigare (t ex Michelin Power One/Cup), hur står sig slicksen i f t den däckstypen när det gäller fäste och hållfasthet?
När jag gick upp till literhoj har jag försökt bibehålla kurvhastigheten från 675:an och skynda lite långsammare med effektuttaget, jag upplever att däcksförbrukningen möjligen ökat något, men inte uppseendeväckande mycket. Och den ev temposkillnad vi åker med är inte så dramatisk de egna dagarna, under kursdagarna likvärdig. Inför denna säsong vet jag att jag måste ligga en vxl lägre i vissa kurvor för att få mer effekt ut ur dom, det kommer naturligtvis att synas på däckskontot...
Men håller De nio mixade dagar för Dig kan kanske fyra egna dagar (med ev vändning) ligga inom möjligheternas gräns?
Låter som en rimlig ekvation med 4 dagar för dig med Pro särskilt om du använder värmare. Men när du når botten på slitmarkeringen kan de bli hala.
Power One street ja, och glöm det. Hyggligt fäste, men de håller inte alls för varken dig eller mig, jag har faktiskt inte provat varken Comp eller Cup. Jag är Pirellifrälst
Allt annat jag kör är Supercorsa SC eller Superbike Pro och SC Slicks
Du skall nog kolla med Gjers om Cup-däcken. Vill minnas att han körde dem mycket under -12.