Bandagar 2014 med Actionpics

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Nitrous ni behöver inte vänta uppe på mig, jag ställer av släpet i depån så rullar jag ur hojen imorn. Fast är ni vakna när jag kommer är det bara + :tummenupp
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Nitrous ni behöver inte vänta uppe på mig, jag ställer av släpet i depån så rullar jag ur hojen imorn. Fast är ni vakna när jag kommer är det bara + :tummenupp

Kolla om nån av oss är vakna och lever vid box 11-12, lyser det så finns det vakna människor som också är hjälpsamma :)

//Nitrous
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Tack alla nya och gamla deltagare för två mycket bra dagar i bästa sommarens tecken. Depån är nu tömd för denna gången :tummenupp

Alla tider finns på www.amigoo.se

Hoppas alla uppskattade torsdagskvällen med lite mat och samkväm lika mycket som vi i Actionpics :)

Till Gelleråsen återvänder vi 7-8 augusti och plats finns ännu i race och medel/lugn grupp som dock snart också är fullbokad. Se platstillgången!

Mantorp Park 30-31 Aug börjar bli fullbokad i Snabb grupp, finns endast 2 st platser kvar men några fler till Medel/Lugn och Race.

Nästa vecka kör vi på Kinnekulle Ring och det finns platser kvar i Race gruppen.

Vi har fått frågor om RACE grupp och ett förtydligande,
Race grupp är inte en grupp som kräver licens, det inte enbart licensförare, det inte enbart raceförare som tränar osv.
Race gruppen kör man i när man har erfarenhet på bana, är trygg i sin körning och har ett hyffsat grundtempo och man är förutsägbar på banan.
T.ex. På Kinnekulle skulle lämplig tid runt banan vara mellan 0.xx - 1.05 ca, på Mantorp ca 1.xx - 1.31 , Gelleråsen ca 1.xx - 1.16

Next Stop Kinnekulle Ring, vi ses där :tummenupp
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Hello!!

Någon från Enköpings hållet som ska på denna körning?
Hade behövt få med lite fjädring eventuellt.

/Sandfållan
 

ollesonen

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Insjön
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Bokat 7-8 augusti. Blir första körningen med AP. Ska bli skoj, kört mest med SMC tidigare.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Platstillgången uppdaterad

Mantorp Park 30-31 Aug,
Snabb grupp FULLBOKAD

Finns endast plats kvar i Race grupp och Medel/Lugn grupp.

På Mantorp Park kommer vi använda Raceresults för transponders och tider, samma fantastiska programvara som använders på Anderstorp kommer nyttjas igen med sektioner och pit in visning :tummenupp

//Marcus
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Vi fick inte nog förra veckan på Gelleråsen och har därför beställt sol och värme till Kinnekulle Ring också :)
Fyll på vätskedepåerna redan nu och glöm inte vattenflaskan :tummenupp

Drop IN platser finns till Race gruppen, övriga grupper fullbokat.

Vi ses i depån på Kinnekulle Ring, väl mött!

//Marcus
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Har ni någon reservlista eller liknande? Eller sköter man köp/sälj av platser själv?
(Jag har redan betalt men en polare är intresserad av mantorp om någon får förhinder)

Om man har förhinder så kan man alltid fritt välja själv att sälja sin plats genom t.ex. SH eller kanske till en kompis och vi blir oftast meddelade att "Hej, jag har överlåtit min plats till xx"....
I undantagsfall hör någon av sig och till oss och meddelar förhinder och ber om hjälp att sälja platsen, då brukar vi kontakta personer som hört av sig med intresse om plats just i den gruppen biljetten gäller och den bandagen.

Din kompis kan med fördel skicka oss ett email med kontaktuppgifter och meddela intresse av plats för bandag x och grupp x så kommer vi att hantera det som en "reserv" om vi får ett återbud som vi kan förmedla.

//Marcus
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Platstillgången uppdaterad

Gelleråsen 7-8 Aug,
- FULLBOKAD I SAMTLIGA GRUPPER

Mantorp Park 30-31 Aug,
- Race grupp - 2 st platser
- Snabb grupp - FULLBOKAD
- Medel/Lugn grupp - 5 st platser

Next Stop Gelleråsen 7-8 Aug.

//Marcus
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Fullbokat!

Platstillgången uppdaterad!

Nu är det helt fullbokat på resterande dagar denna säsong.

Gelleråsen 7-8 Aug,
FULLBOKAD SAMTLIGA GRUPPER

Mantorp Park 30-31 Aug,
FULLBOKAD SAMTLIGA GRUPPER

actionpics_2014_flyer_gellerasen_soldout_2 (Medium).jpgactionpics_2014_flyer_mantorp_soldout (Medium).jpg

Har du frågor eller söker tips om boende eller dyl så hör av dig här på Sporthoj eller via mail så hjälper vi dig gärna med tips.

Med vänlig hälsning
 
Last edited:

fahlgren

Daniel "Snigeln" Fahlgren
Gick med
11 May 2007
Ort
På rätt ställe.
Hoj
2012 ZX10R
Ja det är ju BARA 2 körningar kvar för detta året, snyft!!!.
Varför ska det gå så fort när man har så roligt....
Längtar till 7-8 då man får träffa alla goa Deltagare och Actionpicsare!!!.
:banana:banana:banana
 

sliCk_hampus

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675 banhoj
--Fått plats!--

Hejsan! Söker plats i lugn/medel på mantorp så om någon i den gruppen skulle få förhinder får ni gärna kontakta mig så köper jag er plats :)

Kontakt via PM

--Fått plats!--
 
Last edited:

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
Säger som föregående talare om någon vill sälja sin plats i lugn/medel grupp är jag intresserad:)

Fått tag på plats ses på matorp:tummenupp:banana:banana:banana:banana
 
Last edited:

Epple

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Solna
Hoj
CBR1000RR
Hej!
Jag har en plats i snabb grupp på Gelleråsen 7-8/8 som jag inte kommer kunna använda.
Se annonsen här på sporthoj. Överlåter platsen för 1800 kr (båda dagarna förstås).
 

ollesonen

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Insjön
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Tack för denna första gång, definitivt inte den sista.
Som vanligt på bandagar lär jag mig lika mycket utanför som på banan.
På återseende!:tummenupp
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
TACK ALLA - OVANLIGT bra bandagar verkligen

Ovanligt bra bandagar, verkligen! Så mycket körtid att inte ens deltagarna orkar åka hela dagen ut :tungan De sista tappra som trotsade värmen och solen gav upp vid 17.30.
Toksnyggt kört alla :tummenupp
Citerar ett av många feedbacks vi fått på mail under natten.

"Jag kan bara tala för min egen, blå grupp, och det var den bästa attityd bland deltagare jag hittills upplevt, utan att det på något sätt gick sakta eller att det inte kördes om. Däremot en väldig hänsyn till några riktigt långsamma förare och att invänta rätt tillfälle för omkörning.
Därtill, vilket jag inte upplevt hittills, respekterades under båda dagarna att vid utfart inte "ta spår" förrän vi passerat Trösen.

Heders till er alla som arrangör och Instruktörerna som gjorde ett kanonjobb med att hålla oss i lagom korta tyglar, utan att det på något sätt inverkade på hur roligt vi hade.
Tvärtom; hela tiden bra tips för att få bättre flyt men inte störa andra.

Såå mycket körtid för alla deltagare, så det gick givetvis bra i de två andra grupperna också.


Vi tackar Gelleråsen, Bactor MC och alla fantastiskt härliga människor som vi föräras med att få umgås med såna här dagar :tummenupp :)

Sol, obefintligt med krascher och ingen skadad alls :)
Nåja, EN då....enda skadan skaffade Marcus när dagen var slut och en halkolycka hände på släpet....tur att ambulansen inte hade hunnit lämna oss för detta plåster var deras enda uppdrag dessa två dgr!

Traspondertiderna hittar ni på www.amigoo.se

Nettefoto fotograferade och det lär komma bildexempel så snart hon hinner sortera och behandla solbrännan efter dessa dagar!

Next Stop Mantorp Park

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top