Bandagar 2014 med Actionpics

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Kommer ni ha mikrofonen med er på bandagarna för att kolla ljudet?
Anledningen att jag frågar är att jag funderar på att testa MWR luftfilter och jämföra om det blir någon skillnad på förbifartsljudet.
Som det är nu har jag ett jättebra KN filter i och man vill inte kasta typ nästan 700:- i sjön om det inte är någon skillnad.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Kommer ni ha mikrofonen med er på bandagarna för att kolla ljudet?
Anledningen att jag frågar är att jag funderar på att testa MWR luftfilter och jämföra om det blir någon skillnad på förbifartsljudet.
Som det är nu har jag ett jättebra KN filter i och man vill inte kasta typ nästan 700:- i sjön om det inte är någon skillnad.

På Mantorp har vi inte behövt jaga ljud pga de hyresvillkor som har funnits där, på Gelleråsen så har Mike & Co alltid en handhållen mätare tillgänglig som alltid brukar behöva användas.
På Kinnekulle finns en handhållen mätare som också alltid används för dom har ingen permanent anläggning för att mäta buller.

Vi har köpt MWR filter till våra två Suzuki, särskilt 600an har ett ylande vrål ur insuget som jag hoppas kunna få ner en hel del på. På Superbiken så tycker jag inte insugsljudet är så jättehögt men det kanske beror på att jag aldrig riktigt har hört min egen hoj på avstånd. Hela 2013 så körde jag med db-killer och låg på 93-96 db i princip på förbifartsmätningar. Utan db-killer aldrig under 95 db.

Jag kommer garanterat veta med min som har ett BMC filter hur förbipasseringsljudet förändras, men tyvärr inte före Mantorp 1-2 Maj åtminstone. Vi kollar då Tommy.

//Nitrous
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Snart börjar MotoGP 2014

Äntligen som Gert Fylking skulle sagt !!

Alla som suktar efter våren, nu vet ni hur ni ska boka den kommande helgen, varning för att det startar igång banåkning-beroendet i förtid :)

Idag torsdag kl 17:45 börjar sändningen från första träningen i Qatar :tummenupp

mgp_start.jpg
 

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
Äntligen som Gert Fylking skulle sagt !!

Alla som suktar efter våren, nu vet ni hur ni ska boka den kommande helgen, varning för att det startar igång banåkning-beroendet i förtid :)

Idag torsdag kl 17:45 börjar sändningen från första träningen i Qatar :tummenupp

View attachment 401597

Yes, yes!!!!

Någon som kanske vet vart man kan se MotoGP streamat live? Nån bra sida borde det finnas för oss som inte har de där fina och dyra kanalerna? Får alltid titta dagen efter med hjälp av torrent.

Hur som helst, vi ses på banan i år!


MVH
/Fille - nu med slirkoppling och "jättedyra" bromsklossar ;-) :yoparty
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Yes, yes!!!!

Någon som kanske vet vart man kan se MotoGP streamat live? Nån bra sida borde det finnas för oss som inte har de där fina och dyra kanalerna? Får alltid titta dagen efter med hjälp av torrent.

Hur som helst, vi ses på banan i år!

MVH
/Fille - nu med slirkoppling och "jättedyra" bromsklossar ;-) :yoparty

Jag använder viaplay.se , visst är engelska kommentatorer bättre men abonnemanget hos Viasat ger ju möjligheter att se via padda, mobiltelefon, dator m.m. , Funkar klockrent för mig.

//Nitrous
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Platstillgången uppdaterad

Nu närmar sig säsongen med stormsteg,
Om endast 36 dgr så står vi på Mantorp Park och välkomnar en ny säsong. Solen och lite värme tvingar sig fram var och varannan dag och då och då ser man en och annan motorcykel ute på vägarna, då vet man att snart är säsongen här.

Kom ihåg att utnyttja rabatten som Bike prenumerant på Anderstorp och Mantorp Park, 10% rabatt på avgiften dessa dagar (kan ej kombineras med andra erbjudanden).
Meddela ditt prenumerationsnummer för att utnyttja rabatten.

Gelleråsen är väldigt populärt och ända in i Augusti börjar platserna ta slut i vissa grupper.

Slutbetalning Mantorp Park 1-2 Maj,
Påminnelse till dig som bokat Mantorp Park 1-2 Maj och betalt bokningsavgiften, slutbetalningen ska vara betald senast tisdag 1 April nästa vecka.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Det som göms i snö kommer fram i tö och nu är det dags att lyfta på hojtäcket snart! Om bara 14 dgr så öppnar utsläppet på Mantorp Park, årets första trackdays med Actionpics är då ett faktum.

Se till att i god tid gå igenom din mc, kontrollera bromsar, däck, drivpaket och viktiga skruvar och detaljer. Känns med verktyg på de viktigaste delarna, ta för vana att göra det med jämna mellanrum så minskar risken för haverier.

Kontrollera även ditt personliga skyddsnät om en olycka skulle drabba dig. Vissa olycksfallsförsäkringar har begränsningar för motorsport. Actionpics återförsäkrar arrangemang genom SMA - Svenska Motorsport Alliansen och kan erbjuda en licensförsäkring genom SMA som gäller på alla trackdays med Actionpics och andra arrangörer som använder SMA. Helårs licens för mc kostar 600:- och inkluderar olycksfallsskyddet. Samma licens kan lösas som engång på plats för 200:-.

Bactor MC - Erbjudande & Mantorp Park,
Bactor MC kommer stå för all service och försäljning på Mantorp Park när vi drar igång årets första dagar. Full däcksupport och ett stort lager med slitdelar, tillbehör och styling.

Bactors trailer har alla tänkbara dimensioner och modeller på däck, slicks för racing eller däck för gatåkaren. Vill du vara garanterad just de gummiblandningar eller dimensioner som du behöver så förboka gärna däck hoa Bactor.

Du med gatmc som behöver det bästa tänkbara får 10% Rabatt på Pirelli Rosso II och Supercorsa SP hos Bactor.

Erbjudande Bike-prenumerant,
Kom ihåg att utnyttja rabatten som Bike prenumerant på Anderstorp och Mantorp Park, 10% rabatt på avgiften (kan ej kombineras med andra erbjudanden).

Anderstorp är bara ca två månader bort. Vi kommer att använda transpondersystemet och logga alla tider för Er som vill. Det här kommer att bli episkt, första gången Actionpics arrangerar på Anderstorp. Don't miss this!

KALENDER 2014,
Mantorp Park 1-2 Maj - FULLBOKAT
Gotland Ring 30 Maj - 1 Juni (fred, lörd, sönd) - Enstaka plats
Gotland Ring 6-8 Juni (fred, lörd, sönd) - Enstaka plats
Anderstorp 23-24 Juni
Gelleråsen 10-11 Juli
Kinnekulle Ring 17-18 Juli (lunch ingår i avgiften)
Gelleråsen 7-8 Aug
Mantorp Park 30-31 Aug (lörd sönd)
 

hyland

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Östersund
Hoj
S1000rr -10
Varberg !!! Är det någon från det området som kan ta med sig ett kåpset till Mantorp ?
Ett långskott men,men............
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Varberg !!! Är det någon från det området som kan ta med sig ett kåpset till Mantorp ?
Ett långskott men,men............

Kan du få det fraktat till jobbet i Göteborg eller till Alingsås ska jag ta med det.
Edit: polarn åker igenom Varberg imorgon bitti. Troligen ganska skittidigt. Återkom med detaljer.
 
Last edited:

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Japp, dom kör alltid med transponders och det finns på området, det är ju det som är så jävla bra att hamnar man överst på snabblistan så bjuder dom alltid på Champange och smörgåstårta :fyllisar
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Japp, dom kör alltid med transponders och det finns på området, det är ju det som är så jävla bra att hamnar man överst på snabblistan så bjuder dom alltid på Champange och smörgåstårta :fyllisar

Du har ju fusktränat utomlands... måste alltså köpa champagne till nästa vecka :tummenupp

Ja MartinB, vi använder transponders. Finns att hyra för 100:- på plats.
Allt står i info som alla anmälda ska ha fått med e-post igårkväll.

//Nitrous
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Jag skall in i bastun med tjocka kläder inför Mantorp, hjälper säkert några tiondelar:)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top