Bandagar 2012 med Axxon Racing - Roligare bandagar

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag har köpt tors+fred - det förmånliga gathoj-erbjudandet. Måste hojen vara i gatutförande eller kan jag dra på heltäckande racekåpor?
 

TheViktor

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Staden på G
Hoj
Se be ärr sekshundra ärr ärr
Jag har köpt tors+fred - det förmånliga gathoj-erbjudandet. Måste hojen vara i gatutförande eller kan jag dra på heltäckande racekåpor?

Den måste vara i godkänt skick för att framföras på gata, förutom däcken. Alltså lampor, blinkers och nummerplåt.
 

Dsg

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Norrköping
Hoj
2009, Yamaha R6
Helt klart en av dom bättre bandagarna jag varit på, dessutom till ett bra pris. Synd att så många körde av=/ nån som vet hur det gick för killen på Kawasakin som körde in i den redan smällda hojen. Det va igår fredag.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Sjukt bra arrangemang. Synd bara att man inte fattade vad nån sa. Någon som har koll på var danskarna brukar lägga upp sina bilder?
 
Last edited by a moderator:

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Jag var där torsdag - fredag och måste säga att det här va något av det sämsta arrangemanget jag har varit på.

Ingen information alls, ingen säkerhet, hojar som låg utspridda på banan utan att pass flaggades av. Har aldrig varit med om att såhär många har gått av banan, skamkärran va ute på varje pass. Tror inte det va ett enda pass på fredagen som va full tid. Vill minnas att vi räkande till 20 avåkningar under fredagen, ett pass åkte jag förbi 5(!) hojar som låg/stod längs med banan utan att det flaggas av. När det blir så så måste arrangören göra någon drastisk förändring, det går helt enkelt för fort ute på banan alternativt för stora tidskillnader mellan deltagarna i samma grupp.

I slutet på fredagen ändrar man tidschemat utan att informera, när man sen går och frågar vad som gäller får man olika svar av olika personer från arrangörerna.

Tidtagningsystemet som man betalade 60 kr/dag för fungerade aldrig som tänkt. Det har alltid fungerat förut.

Arrangören "Axxon Racing" såg man inte av mer än vid inskrivningen på torsdagen. Sen var det danskar som höll i allt. Den informationen var inget som framgick när man anmälde sig.

Nej, det va tur att man fick det här till halva priset pga gathoj. Annars hade jag begärt pengarna tillbaka. Ni som skriver att det här va ett bra arrangemang, testa att åka på ett som anordnas av SMC eller Actionpics. Det är som natt och dag.

Jag kommer aldrig att åka med Axxon/Zenergy Racing om det inte sker en drastiskt förändring i upplägg, säkerhet och information.

/Emil
 

t_seger

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Ort
landet
Hoj
R1-05
Var där fredag och tyckte de var sjukt kul:) men lite tråkigt att de var som många som åkte av, o hoppas killen med gul/gröna kawan klara sig väl. Har kört 2 hel dagar med smc tidigare vid olika tillfällen och ja de skilde ju lite från uppläget som smc brukar ha. Men samtidigt så var de ju 90% banhojar och vad jag förstod var dom där för att träna inför tävling och då försöker man ligga så nära gränsen som möjligt... Men jag tyckte ambulansen var snabbt på plats när den allvarligare olyckan inträffade på fredagen iaf, sen var de ju lite skillnad på när man skulle in i depå mot smc handuppräckning ett halvt varv innan och 30km/h, Jag fick iaf den information jag behövde vid inskrivning och blev hänvisad att komma till blåa axxon tältet om jag undrade något men behövde aldrig gå dit då jag tyckte de funkade bra trots omständigheter med avåkningar med mera. Danskarna kunde ju engelska dom oxå så information gick ju att lösa:) Tack till Axxon och Zenergy för en bra dag enl mej iaf:yoparty
 

Dsg

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Norrköping
Hoj
2009, Yamaha R6
Jag var där torsdag - fredag och måste säga att det här va något av det sämsta arrangemanget jag har varit på.

Ingen information alls, ingen säkerhet, hojar som låg utspridda på banan utan att pass flaggades av. Har aldrig varit med om att såhär många har gått av banan, skamkärran va ute på varje pass. Tror inte det va ett enda pass på fredagen som va full tid. Vill minnas att vi räkande till 20 avåkningar under fredagen, ett pass åkte jag förbi 5(!) hojar som låg/stod längs med banan utan att det flaggas av. När det blir så så måste arrangören göra någon drastisk förändring, det går helt enkelt för fort ute på banan alternativt för stora tidskillnader mellan deltagarna i samma grupp.

I slutet på fredagen ändrar man tidschemat utan att informera, när man sen går och frågar vad som gäller får man olika svar av olika personer från arrangörerna.

Tidtagningsystemet som man betalade 60 kr/dag för fungerade aldrig som tänkt. Det har alltid fungerat förut.

Arrangören "Axxon Racing" såg man inte av mer än vid inskrivningen på torsdagen. Sen var det danskar som höll i allt. Den informationen var inget som framgick när man anmälde sig.

Nej, det va tur att man fick det här till halva priset pga gathoj. Annars hade jag begärt pengarna tillbaka. Ni som skriver att det här va ett bra arrangemang, testa att åka på ett som anordnas av SMC eller Actionpics. Det är som natt och dag.

Jag kommer aldrig att åka med Axxon/Zenergy Racing om det inte sker en drastiskt förändring i upplägg, säkerhet och information.

/Emil

Tidtagnings systemet funkade som det skulle på fredagen iallafall. Dom hade haft problem med nätverket på torsdagen sa dom. Jag tyckte det här va en av dom bättre bandagarna då det va lite mer ''frikörning'' till skillnad från smc kurserna som är lite mer som en lektion. Hade en polare som körde i långsamma som va hel nöjd då han fick en egen instruktör som gav han lite tips och hjälp.
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Ingen information alls, ingen säkerhet, hojar som låg utspridda på banan utan att pass flaggades av. Har aldrig varit med om att såhär många har gått av banan, skamkärran va ute på varje pass. Tror inte det va ett enda pass på fredagen som va full tid. Vill minnas att vi räkande till 20 avåkningar under fredagen, ett pass åkte jag förbi 5(!) hojar som låg/stod längs med banan utan att det flaggas av. När det blir så så måste arrangören göra någon drastisk förändring, det går helt enkelt för fort ute på banan alternativt för stora tidskillnader mellan deltagarna i samma grupp.

Att skamkärran inte åkte ut direkt när nån klotat tyckte jag var bra, för då slipper man avbryta passet och istället få gasa klart till passet är klart. Att det står krashade hojar längs banan som inte utgör något hinder ser jag som naturligt. Jag menar har du aldrig kört eller sett ett riktigt race?. Där står det ju hela tiden hojar längs banorna. När hojar som stog eller låg illa till så att de utgjorde en fara så flaggades ju passet av precis som man ska göra.

Det här var en arrangör som var mer race inspirerad, det märktes helt klart. Vilket var en bra sak!. Sen att inte fler arrangörer har sprintrace med på programmet förstår jag inte. För det monentet var sjukt kul:) riktigt bra arrangerat!.

Det här eventet var inte något "hålla i handen lågstadieklass" event som SMC arrangerar utan det här var riktiga grejer:yoparty Jag är redan nu sugen på att boka upp mig på Knutstorp dagarna om de också där kommer ha halva priset för gathojar, vilket var superbra nu på Mantorp.

5 kolvar av 5 möjliga från mig får Mantorp dagarna:) Bra gjort och jag önskar att fler arrangörer var lika bra som er!.
 

TheViktor

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Staden på G
Hoj
Se be ärr sekshundra ärr ärr
Helt klart en av dom bättre bandagarna jag varit på, dessutom till ett bra pris. Synd att så många körde av=/ nån som vet hur det gick för killen på Kawasakin som körde in i den redan smällda hojen. Det va igår fredag.

Skoj att du tyckte det var bra! Fredagen var tyvärr som sagt rena krashfesten. Lördagen blev mycket bättre i det avseendet.
Killen med Kawasakin, som förövrigt rest hela vägen från Estland, klarade sig helt oskadd. Gick lite värre med hans hoj tyvärr.
 

TheViktor

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Staden på G
Hoj
Se be ärr sekshundra ärr ärr
Ett stort tack till alla deltagare och funktionärer som varit med på Mantorp i helgen, roligt att se så många på plats.

Trots väldigt många insidenter under fredagens bankörning och race har alla förare klarat sig väldigt bra.

Skönt att se så många glada miner trotts strul med banans tidtagningssystem och el.

Varmt välkomna åter!
 

TheViktor

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Staden på G
Hoj
Se be ärr sekshundra ärr ärr
Fotografer som var där i helgen är bl a dansp.dk. Av honom kan man köpa en CD-skiva med alla bilder han tagit på en under hela helgen för 400SEK.

Även Elle, 3773.se var där
 

B33R

Medlem
Gick med
1 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Nu finns det bilder från dansp.dk :)
Tipsa gärna om fler sidor om ni hittar bilder.
 

B33R

Medlem
Gick med
1 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Nu finns det bilder från dansp.dk :)
Tipsa gärna om fler sidor om ni hittar bilder.
 

TheViktor

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Staden på G
Hoj
Se be ärr sekshundra ärr ärr
Nu är det snart dags igen!
14-17 Juni kör vi på Ring Knutstorp. Åter igen halva priset för gathojar torsdag & fredag, men endast i grön grupp.
Kom och lär dig tips och trix från våra kunniga instruktörer och bli en säkrare och bättre förare.

Varmt välkommna till Sveriges roligaste bandagar!
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Nu är det snart dags igen!
14-17 Juni kör vi på Ring Knutstorp. Åter igen halva priset för gathojar torsdag & fredag, men endast i grön grupp.
Kom och lär dig tips och trix från våra kunniga instruktörer och bli en säkrare och bättre förare.

Varmt välkommna till Sveriges roligaste bandagar!

Kommer det köras race då också?
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top