Bana eller gata 2011?

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Känns inte som jag vill lägga en hoj för ca 70000:- i en sandfålla...
eller för den delen bygga om den för ett antal tusen för att den ska bli banhoj,
=)

Kan jag dessutom spara 1600:- i månaden på försäkring så är jag lyckligare än någon annan =)
 

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Svedala
Hoj
The Bimmer Killer
Jag har ju köpt hoj för att den ska användas!

Jag köpte min hoj, endast för att jag ville börja köra bana också..
För det kommer jag ju inte sluta köra på gatan. :p
 

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Ort
Over the hills and far away
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Det är bara mesar som slutar köra gata och bara kör bana!

Ska väl inte säga förmycket eftersom jag inte har någon hoj alls iår, men kommer nog försöka lägga vantarna på lillebrors nån gång då och då iaf på gata, köper frugan hoj kommer jag tvinga henne att låta mig provköra, och kanske är lomma snäll nog att låna ut mitt före detta vilddjur på bana:)

Jag kommer ALDRIG sluta köra gata!! (Nilssson_ du är mest mes:arsele)

Jag vill ha hojen, men jag tycker det är löjligt att leka wannabe-Rossi och skita i det sociala gatåkat för att enbart pluttra runt på banan! ;)

Hejja frugan!!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 
Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Det är bara mesar som slutar köra gata och bara kör bana!

Ska väl inte säga förmycket eftersom jag inte har någon hoj alls iår, men kommer nog försöka lägga vantarna på lillebrors nån gång då och då iaf på gata, köper frugan hoj kommer jag tvinga henne att låta mig provköra, och kanske är lomma snäll nog att låna ut mitt före detta vilddjur på bana:)

Jag kommer ALDRIG sluta köra gata!! (Nilssson_ du är mest mes:arsele)

Håller med dig! :tummenupp

Men... Hitta någon som är snäll och lånar ut sin hoj när du tog hem titeln Årets Vurpa 2009 lätt som en plätt? :gnissla

:hihi
 

jinnarp

Dr: Beserwiesser,känd från AbsolutCitron
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Furulund
Hoj
R6 Skåne edition :)
Det är bara mesar som slutar köra gata och bara kör bana!

Ska väl inte säga förmycket eftersom jag inte har någon hoj alls iår, men kommer nog försöka lägga vantarna på lillebrors nån gång då och då iaf på gata, köper frugan hoj kommer jag tvinga henne att låta mig provköra, och kanske är lomma snäll nog att låna ut mitt före detta vilddjur på bana:)

Jag kommer ALDRIG sluta köra gata!! (Nilssson_ du är mest mes:arsele)



Hejja frugan!!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Banåkan är roligare körning och (intalar jag mig) säkrare, ( ingen som jagar en med kratter o grejer).
Socialt är det i depån oxå, och vill vi så kan man köra ner på Statoil innan gazz och snacka. Alla drar ju ändå på varsitt håll efter själva gazzen.
Gatåkan har även sin charm, men jag personligen är mer nöjd med bana.
 

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Häljarp
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
Varför inte kombinera det bästa av två världar? Köp en banhoj till bana o en billigare hoj till gata & då inte en "supersport".

En motard tex inte svindyr, billigare försäkring, askul att köra. Det finns även en del andra motorcyklar som såkallat är "normala"hojar. Fördel är både pris o premie men även att det inte går i 250+ på var o varannan sträcka o så får man ju möjligheten att hänga med på en runda o även ha råd med fika.
Nog för att det kan vara väl så trevligt i en depå men inte på ett sådant vis att jag skulle kunna jämnställa det.
 

jinnarp

Dr: Beserwiesser,känd från AbsolutCitron
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Furulund
Hoj
R6 Skåne edition :)
Fast trevligast har vi när vi träffas i ett skick då man inte får köra hoj över huvudtaget :D:fyllisar:öl
 

Nilssson_

#17 R600
Gick med
9 Feb 2009
Ort
Skåne
Hoj
Bmw S1000rr
Varför inte kombinera det bästa av två världar? Köp en banhoj till bana o en billigare hoj till gata & då inte en "supersport".

En motard tex inte svindyr, billigare försäkring, askul att köra. Det finns även en del andra motorcyklar som såkallat är "normala"hojar. Fördel är både pris o premie men även att det inte går i 250+ på var o varannan sträcka o så får man ju möjligheten att hänga med på en runda o även ha råd med fika.
Nog för att det kan vara väl så trevligt i en depå men inte på ett sådant vis att jag skulle kunna jämnställa det.

Tro mig, jag vill verkligen ha en gat hoj också och har tänkt mig något lugnare då. MEN!!
Jag har en annan bil som ska köpas och sen är förhoppningen att köpa lägenhet..
Så det är lite av en prioritering..:huvet
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
För mig avtog suget efter gatåka när Henriksson klotade. Visst är det kul att köra fort men jag gör det hellre på ställen där jag vet att jag har ordentliga avåkningszoner osv. Det är fö därför jag trivs bättre på Knudan än på SRW. Ska försöka hitta en GSXR750-90 i mint condition så att man kan köra lite glassrundot ivf:).

Ingen som är sugen på att börja köra cross? Där får man allt ni är ute efter! Det sociala, grillad korv och adrenalin!
 

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Ort
Over the hills and far away
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Banåkan är roligare körning och (intalar jag mig) säkrare, ( ingen som jagar en med kratter o grejer).
Socialt är det i depån oxå, och vill vi så kan man köra ner på Statoil innan gazz och snacka. Alla drar ju ändå på varsitt håll efter själva gazzen.
Gatåkan har även sin charm, men jag personligen är mer nöjd med bana.

Hahaha jag kan komma och jaga dig med en kratta i depån om du vill! :D :krama

Jag har aldrig sagt att man INTE ska köra bana, det roligaste är ju att göra både och, och jag tycker inte onsdagsgazzen är de roligaste. Biten på staoil är ju sådär social, det bästa är smårundorna när man bara är 5-10st och kör en go runda (eslövsrundan förslagsvis:D) stannar och fikar och myser någonstans. Det är ju den största sociala biten, inte när 100 pers häckar på Statoil i 10 min innan man kör=P

Jag tycker det är skitkul med banköning, biten i depån är som en stor orgie där allla älskar varandra så hur kan man INTE gilla det liksom? Men att köra gata har verkligen sin charm, och jag kommer fan aldrig lägga gatdäcken på hyllan :yoparty
 

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Ort
Over the hills and far away
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
För mig avtog suget efter gatåka när Henriksson klotade. Visst är det kul att köra fort men jag gör det hellre på ställen där jag vet att jag har ordentliga avåkningszoner osv. Det är fö därför jag trivs bättre på Knudan än på SRW. Ska försöka hitta en GSXR750-90 i mint condition så att man kan köra lite glassrundot ivf:).

Ingen som är sugen på att börja köra cross? Där får man allt ni är ute efter! Det sociala, grillad korv och adrenalin!

Jag slutade köra helt när min kompis körde ihjäl sig för några år sen (därav att jag missade några år med RR) men det gav mig ingeting, jag saknade det förmycket, och att jag slutade köra gav ju inte mig min vän tillbaka. Hur hemskt det än är när något sånt händer ens nära och köra, så får man inte tillbaka något av att sluta köra.

Jag fick nog en välbehövd paus från hojåkandet de åren jag bodde på Irland, men det gav mig oxå tid att verkligen tänka på saken och bearbeta det på ett bra sätt. André hade aldrig velat att jag skulle sluta köra för att han förolyckades. Faktum är att det är lika farligt att gå på stan i Malmö som det är att köra hoj. Dessutom är det alltid en risk man tar när man ger sig ut i trafiken, oavsett vad det är för fordon man kör.

Med all respekt, jag vet hur det känns att förlora någon, det som hänt Henriksson har jag om möjligt tagit hårdare än Andrés olycka, för att se Henriksson som han är nu gör mig otroligt ledsen, men det hjälper inte honom att jag slutar med något jag tycker är kul.

Däremot hoppas jag att fler lär sig att slå av på gasen då och då när man känner att man inte riktigt hänger med, istället för att köra över sin förmåga. Hade alla gjort det är jag övertygad om att skadorna minskat. Sen kan man köra full rulle på bana. Det är inget att skämmas över att man har förstånd nog att köra inom sina ramar på gata. Man behöver inte köra snabb grupp på onsdagarna. Det är helt ok att lägga sig sist i långsam om man känner för det. Det tror jag är det viktigaste att förmedla, att det är ok att köra i sitt eget tempo, och alla väntar på en ändå.

Valet att sluta köra hoj ligger såklart hos varje enskild person, men att köra hoj är farligt oavsett var man gör det. Det är självklart säkrare på banan som du säger, med avåkningszoner, ambulanspersonal, enkelriktning osv, men olyckor kan hända där oxå. Att köra med huvudet är det viktiga om man vbill undvika olyckor i största möjliga mån, oavsett var, eller vad man kör.

:tummenupp :)

Swish säger jag borde prova köra cross, verkar askul! Men med min olycksstatestik kommer jag förmodligen bli brutalt lämlästad, så vi får se hur det blir med det :D
 

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Min plan är faktiskt inte att tävla på banan utan jag kommer hålla mig till SMC kurser och liknande.
Jag vill inte köra sist i lugna gruppen för lugna gruppen är inte lugn för mig. Det är alltid någon stackare som förbarmar sig över mig och det slutar med att vi 2 anländer ca 1 timme efter lugna gruppen till sjöborakan.

Härmed erkänner jag - JAG ÄR FÖR FEG FÖR ATT KÖRA GATA...helt enkelt.....men kommer säkert köra där lite ändå bara för att =)
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Min plan är faktiskt inte att tävla på banan utan jag kommer hålla mig till SMC kurser och liknande.
Jag vill inte köra sist i lugna gruppen för lugna gruppen är inte lugn för mig. Det är alltid någon stackare som förbarmar sig över mig och det slutar med att vi 2 anländer ca 1 timme efter lugna gruppen till sjöborakan.

Härmed erkänner jag - JAG ÄR FÖR FEG FÖR ATT KÖRA GATA...helt enkelt.....men kommer säkert köra där lite ändå bara för att =)

Jag tycker inte man ska sätta etiketten feg på sig bara för att man väljer att inte köra som en idiot. :tummenupp
 

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Ort
Over the hills and far away
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Min plan är faktiskt inte att tävla på banan utan jag kommer hålla mig till SMC kurser och liknande.
Jag vill inte köra sist i lugna gruppen för lugna gruppen är inte lugn för mig. Det är alltid någon stackare som förbarmar sig över mig och det slutar med att vi 2 anländer ca 1 timme efter lugna gruppen till sjöborakan.

Härmed erkänner jag - JAG ÄR FÖR FEG FÖR ATT KÖRA GATA...helt enkelt.....men kommer säkert köra där lite ändå bara för att =)

Tycker du gör helt rätt i det beslutet. Tycker man det går för fort i långsam så är det ju så, och som jag skrev, man ska köra efter sin förmåga och vad man själv uppskattar. Det som är problemet är ju att många inte vågar erkänna att de tycker det går för fort, utan iställer kör över sin fömåga, det är ju det som är farligt...

Alla borde va så kloka som du gumman :krama
 

jinnarp

Dr: Beserwiesser,känd från AbsolutCitron
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Furulund
Hoj
R6 Skåne edition :)
Hade pengar funnits så hade valet varit lätt, både och!!!!
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Ingen som är sugen på att börja köra cross? Där får man allt ni är ute efter! Det sociala, grillad korv och adrenalin!

Jo, så in i helvete, men det är högst tvivelaktigt om min axel håller.. :( Får nog testa en runda på någons hoj innan jag ger mig in i det igen. :död
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top