HayabusaMan
Gudomlig sporthojare
En Youtuber demonstrerade hur man monterar/demonterar balansaxeln i Busamotorn eftersom det sitter en bult under denna som måste lossas om man vill klyva motorn.
Minns inte exakt men han påpekade någon markering på motorblocket men ingenting hur veven ska stå. Jag påpekade detta men fick inget svar.
Kikade i mina manualer och ser ingenting om veven där heller. Vad är det jag missar?
Har aldrig behövt klyva en Busamotor så allt ger sig säkert automatiskt om/när det är dags, jag bara undrar vad det är jag inte förstår....Kan väl omöjligt sitta en balansaxel i som kvittar i hur veven står?
Eller ska jag bara ta för givet att veven ska stå i TDC? Men vilka cylindrar i så fall, 1 och 4, eller 2 och 3?
Minns inte exakt men han påpekade någon markering på motorblocket men ingenting hur veven ska stå. Jag påpekade detta men fick inget svar.
Kikade i mina manualer och ser ingenting om veven där heller. Vad är det jag missar?
Har aldrig behövt klyva en Busamotor så allt ger sig säkert automatiskt om/när det är dags, jag bara undrar vad det är jag inte förstår....Kan väl omöjligt sitta en balansaxel i som kvittar i hur veven står?
Eller ska jag bara ta för givet att veven ska stå i TDC? Men vilka cylindrar i så fall, 1 och 4, eller 2 och 3?