Bakdel

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Zilversurfer skrev:
Blinkers är lag, men inte backspeglar. När det gäller reg skylt skall man se den klart och tydligt från 8 meter ( har jag för mig...är inte säker...Ah, skitsamma)

Mvh//ZS

citerar
Vägverkets lagrum igen: :fakta
Backspeglar

Övergripande krav

7 § Tvåhjulig motorcykel som tagits i bruk den 17 juni 1999 eller senare skall ha minst två backspeglar.

Motorcykel av 1998 eller tidigare års modell får vara utrustad med endast en backspegel, placerad så att föraren kan iaktta den bakomvarande trafiken.
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
gthyni skrev:


Vägverkets föreskrifter

motorcyklar och släpvagnar som dras av motorcyklar

Denna författning är inte över enbart motorcykel som fordon.

Edit: § Motorcykel som tagits i bruk den 17 juni 1999 eller senare skall med avseende på montering av backspeglar

1. uppfylla kraven i bilaga 3 till kapitel 4 i direktiv 97/24/EG (se 2 kap. 18 §), eller

2. uppfylla kraven i ECE-reglemente 81 (se 3 kap. 1 §).



Med avseende innebär inte att det är lag, avseende innebär, att om..
 
Last edited:

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
UrbanTiger skrev:
Det finns fler varianter.
Liraren kommer ut från trappuppgång med hjälmen i ena näven och moppenyckeln i den andra. Han går fram till moppen och sätter nyckeln i låset, vrider om och lyfter upp sadeln, stoppar ner hjälmen i utrymmet under sadeln. Sen drar han igång motorn och sticker iväg.
När han sedan kommer hem igen så ställer han moppen på centralstödet, lyfter sadeln, tar upp hjälmen och går sen in till mamma som har nybakade bullar med kall mjölk på bordet.

Haha... så sant så sant..... :gnissla

Kom en gång åkandes genom stan med hojen, o hörde då det klassiska surrandet från moppefuckomotorer... när jag kikade över axeln så låg det ett moppefucko snett bakom mig (i döda vinkeln)... så jag höll stenkoll på honom var han var och han ryggade tillbaka när han märkte att jag visste om hans närvaro..

Vill för fan inte ha ett moppefucko i röven som åkt o dregglat över ens hoj, o sen inte sett att jag stannar vid det kommande fyrvägsstoppet :4skrika

Men hårdast var det när jag i sommras lånade min polares Ducati 999, och sen tog svängen genom stan.... moppefuckona på sina lokala samlingsplats struntade fullkomligt i vad alla fjortisbrudar gjorde när jag kom indundrande med skönheten :hihi
 

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Ort
stockholm
Hoj
Kawa Ztusen
ninja-mannen(c) skrev:
Ja det er mulig at ZX6-R og Z-1000 undertraye`ene passer på begge men det hadde "blivit lite fel" med orange i kombinasjon med Kawa-grønn. Er det integrert skiltlys i Ermax`en?


Jihu...

Nej det är inte "integrert" skiltlys i Ermaxen tyvär...så här ser min ut...
KOlla bilden...


""Säg inte att du borrade hål i bakkåpan för att fästa de nya blinkersena på sidan! ""


:rolleyes: Joo det gjorde ja...men jag har faktiskt en extra likadan del som jag borrade i.....så det gjorde inget :D
 

Bifogat

  • HPIM0027mini.JPG
    HPIM0027mini.JPG
    28 KB · Visningar: 50
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top