Back-SM

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Imorgon gör Jocke premiär i backrejsing, närmare bestämt SM-rejset i Ånnaboda :D :) :yoparty :gnissla

Fick ett infall tidigare idag och byggde iordning lilla bajken ikväll. Skulle hellre köra den stora men man tager vad man haver....

Klart ni kommer ut och glor :tummenupp
 

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg
Att säga till samma dag som man ska göra saker är ett bra sätt att undvika att någon hinner få reda på det. :7peta

Starkt jobbat som vanligt. :tummenupp

Nej jag räknar inte 23:45 som dagen innan och med tanke på att det är dig det handlar om så kan du ju knappast mena att det var idag (söndag) det gällde. :pannkyss

Hoppas det gick bra för dig iallafall. :tummenupp
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Jag vet inte vad man ska skratta mest åt. Att du pratar om dig själv i tredje person, att du förväntar dig sällskap när du annonserar vid midnatt och ska ut 07.30. Eller din placering i tävlingen.
Dafvid hade minsan kommit minst först. MINST!
 

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg
Hmmm... Såg resultatet nu...:näsblod

Bara bryta ihop och komma igen. Bättre lycka nästa gång. :tummenupp

Tror du att det blivit någon skillnad i tid om du åkt 650?
(och isåfall, åt vilket håll?)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Att säga till samma dag som man ska göra saker är ett bra sätt att undvika att någon hinner få reda på det. :7peta

Starkt jobbat som vanligt. :tummenupp

Nej jag räknar inte 23:45 som dagen innan och med tanke på att det är dig det handlar om så kan du ju knappast mena att det var idag (söndag) det gällde. :pannkyss

Hoppas det gick bra för dig iallafall. :tummenupp

Tjae, att packa ut sitt feta arsel ~1mil utanför stan till lunch känner inte jag är SÅ himla stort. Vi kanske resonerar annorlunda...
Hade jag själv kommit på idén tidigare än 1900 samma kväll hade jag sagt till tidigare.

Jag vet inte vad man ska skratta mest åt. Att du pratar om dig själv i tredje person, att du förväntar dig sällskap när du annonserar vid midnatt och ska ut 07.30. Eller din placering i tävlingen.
Dafvid hade minsan kommit minst först. MINST!

Se ovan.

Placeringen var väl lite olycklig, var typ 2 tiondelar efter han före så tiden är nog inte SÅ himla dålig för att vara första gången i backen. Glöm inte att det var en SM-tävling.

Hmmm... Såg resultatet nu...:näsblod

Bara bryta ihop och komma igen. Bättre lycka nästa gång. :tummenupp

Tror du att det blivit någon skillnad i tid om du åkt 650?
(och isåfall, åt vilket håll?)

Helt standard FE450 är nog inte särskilt optimalt men eftersom detta var första gången hade nog inte extra motor hjälpt så himla mycket. Kanske lite. Däremot hade det säkert hjälpt en del med rätt typ av däck, det sa alla som kan att det gör en jäkla skillnad.

Kommer nog inte betala 500:- nån med gång för 3x40s körning. Däremot råder jag alla att komma ut och köra vanlig träning. Typ 300:- för en hel bunt med körning.
 
Last edited:

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Att säga till samma dag som man ska göra saker är ett bra sätt att undvika att någon hinner få reda på det. :7peta

Starkt jobbat som vanligt. :tummenupp

Nej jag räknar inte 23:45 som dagen innan och med tanke på att det är dig det handlar om så kan du ju knappast mena att det var idag (söndag) det gällde. :pannkyss

Hoppas det gick bra för dig iallafall. :tummenupp

när åkte du hoj sist??
 

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg
Tjae, att packa ut sitt feta arsel ~1mil utanför stan till lunch känner inte jag är SÅ himla stort. Vi kanske resonerar annorlunda...
Hade jag själv kommit på idén tidigare än 1900 samma kväll hade jag sagt till tidigare.

Jag har inga problem att flytta mitt feta arsel ~1mil till lunch om jag vet om det innan lunch.
Problemet blir när man ser det några timmar efter lunch.... Så snabba bilar finns inte.

Dessutom tog jag chansen att retas lite med tanke på alla dina tidigare "Tja, jag drar NU! Vem ska med?"-inlägg. :D :pannkyss

(Du är fan den absolut mest göraheltoplaneradevärstaaktiviteten-spontana människa jag känner). :)

Du skriver att du hade fel däck. Vad körde du med?
Och framför allt, vad borde du haft?

när åkte du hoj sist??

Slutet på Juli nån gång.
Skulle åkt förra helgen men då blev det fri åkning med ett fyrhjulsdrivet 330Hk-ekipage hela dagen istället och i söndags sket det sig pga vädret.
(Oscar körde Minimoto i lördags, då passade jag på att börna lite på gräsmattan, gills det?)

Jag hatar fan regn! :mad:
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag har inga problem att flytta mitt feta arsel ~1mil till lunch om jag vet om det innan lunch.
Problemet blir när man ser det några timmar efter lunch.... Så snabba bilar finns inte.

Dessutom tog jag chansen att retas lite med tanke på alla dina tidigare "Tja, jag drar NU! Vem ska med?"-inlägg. :D :pannkyss

(Du är fan den absolut mest göraheltoplaneradevärstaaktiviteten-spontana människa jag känner). :)

Du skriver att du hade fel däck. Vad körde du med?
Och framför allt, vad borde du haft?



Slutet på Juli nån gång.
Skulle åkt förra helgen men då blev det fri åkning med ett fyrhjulsdrivet 330Hk-ekipage hela dagen istället och i söndags sket det sig pga vädret.
(Oscar körde Minimoto i lördags, då passade jag på att börna lite på gräsmattan, gills det?)

Jag hatar fan regn! :mad:
Bättre att tala om det sent än inte alls ?! :tungan
Långsiktig planering är liksom inte min grej bara...

Eftersom jag kom på iden själv på fredagskvällen fanns inte tid att bya några däck så det blev helt vanliga crossdäck. "Alla som vet nåt" kör med trialdäck bak.

Vad hade Steffi för tid när han testade förra året (all heder åt honom för det :tummenupp) ???
Vi kan ju starta en inofficiell PBR-bästa-tid-i-backen-lista.
 

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg
Satan! Måste träna mer.... :huvet
The race is on...

Bästa herrr Supermoto.
Jag lovar härmed att oavsett hur mycket du tränar eller vilka tider du lyckas skita ur dig med valfri hoj eller däck, fusk eller ärligt att köra minst TVÅ (2) sekunder långsammare. :fakta



:rolleyes: :D
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Satan! Måste träna mer.... :huvet

Helt ärligt så har jag ingen aning om Stefans tider... Kollade lite resultat på tmc's hemsida men det fanns bara resultat från sm och liknande, Stefan körde väl en "prova-på" tävling, eller minns jag fel?

Hur mycket brukar backtiderna skilja från gång till gång? Väder har ju viss inverkan på banans skick i större omfattning är på en ren asfaltsbana.

Kommer nog inte betala 500:- nån med gång för 3x40s körning. Däremot råder jag alla att komma ut och köra vanlig träning. Typ 300:- för en hel bunt med körning.

Hur ofta är det träningar?
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
The race is on...

Bästa herrr Supermoto.
Jag lovar härmed att oavsett hur mycket du tränar eller vilka tider du lyckas skita ur dig med valfri hoj eller däck, fusk eller ärligt att köra minst TVÅ (2) sekunder långsammare. :fakta



:rolleyes: :D

Det är träning i backen den 27e - be there :) :fakta
Tyvärr ska jag hålla i en barndag på Täby just den dan, såklart :huvet

Helt ärligt så har jag ingen aning om Stefans tider... Kollade lite resultat på tmc's hemsida men det fanns bara resultat från sm och liknande, Stefan körde väl en "prova-på" tävling, eller minns jag fel?

Hur mycket brukar backtiderna skilja från gång till gång? Väder har ju viss inverkan på banans skick i större omfattning är på en ren asfaltsbana.



Hur ofta är det träningar?
Jo, jag förstod nog det :D

Tror inte tiderna skiljer särskilt mycket baserat på vädret, vädret har nog mindre inverkan på tiderna än på ren asfalt.

Träning - se ovan :tummenupp
 
Last edited:

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Tror inte tiderna skiljer särskilt mycket baserat på vädret, vädret har nog mindre inverkan på tiderna än på ren asfalt.

Jag tänkte att asfalt är blöt eller torr, för att förenkla kraftigt. Grus däremot kan vara blött, torrt, lerigt m.m samt det viktigaste: det blir sönderkört efter ett tag men det kanske inte sker i sådan omfattning att tiderna påverkas.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag tänkte att asfalt är blöt eller torr, för att förenkla kraftigt. Grus däremot kan vara blött, torrt, lerigt m.m samt det viktigaste: det blir sönderkört efter ett tag men det kanske inte sker i sådan omfattning att tiderna påverkas.

Det är ju ingen crossbanan eller stubbåker vi talar om utan en ändamålsbyggd grusväg med en lutning som gör att i princip inget vatten stannar kvar, dessutom är den så fullmatad med lut att nästan inget vatten tränger ner.
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top