Börjar spåra ur nu ...

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det är precis det de gör. Och tyvärr tror jag inte att någon av de ansvariga bryr sig. Hade de brytt sig så hade sajten varit snygg, användarvänlig och den hade framförallt fungerat. Nu är det bara skit rakt igenom, bortsett från de tusentals inlägg som medlemmarna postat genom åren.

Hoppas något nytt och fräscht uppstår ur askan...

Tryck på länken och använd tillägget Adblock plus. Med tanke på att reklamen blir obefintlig och att det är så lätt att fixa så får man inte gnälla.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ser dom inte det själva, dom kan ju omöjligt vara nöjda med resultatet:confused:
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Tryck på länken och använd tillägget Adblock plus. Med tanke på att reklamen blir obefintlig och att det är så lätt att fixa så får man inte gnälla.

Glöm inte lägga till
@@http://www.sporthoj.com/data/annonser/bilder/
som "custom filter" så annonserna fungerar som de ska, annars kanske du missar nån som säljer en KTM mugg eller brödrost :rolleyes:
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Förstår det, måste vara frustrerande och ingen skugga skall falla över dig!
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag har faktiskt varit mot ad-block för att jag vill att siterna ska få reklam för mina besök. Men nu är det faktiskt befogat att lägga in det.
Man får helt enkelt vitlista dom siter som har måttlig mängd reklam.

Ja, jag har klarat mig utan sånt här reklamskydd sedan -94, men det var tyvärr inte hållbart längre.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Jag har inga stora problem med reklamen. Visst har jag klickat fel några gånger på iPhone 6an eller min iPad mini men det går att komma åt knappen "Nya inlägg" om jag zoomar in ordentligt. På jobbdatorn och datorn hemma så har jag AdBlock. Så jag ser all reklam då jag surfar in här flera gånger om dagen på jobbet, i soffan, på muggen :tummenupp.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag har inga stora problem med reklamen. Visst har jag klickat fel några gånger på iPhone 6an eller min iPad mini men det går att komma åt knappen "Nya inlägg" om jag zoomar in ordentligt. På jobbdatorn och datorn hemma så har jag AdBlock. Så jag ser all reklam då jag surfar in här flera gånger om dagen på jobbet, i soffan, på muggen :tummenupp.

Nä det är redan konstaterat att vi med paddor inte har samma problem som de med stationära datorer! Jag själv undviker jobbadatorerna då sporthoj mest liknar en reklamklump men hemma använder jag bara paddan.
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Samma här, har aldrig använt adblock eller sånt förrän det blev helt galet här, nackdelen är att vissa andra grejer på andra siter stapplar fram men ok, det får vara så :)

Och tack till Yzf R1 för tipset:

Så här gör du

Installera AdBlock + ghostery

Ghostery stoppar dessa spårare (7 stycken)

ADTECH
Reklam
Enreach
Reklam
Facebook Connect
Widgetar, Social
Google Analytics
Analys, Analytics
Skype
Widgetar, Social
TNS
Analys

AdBlock stoppar 8 stycken (deras databas är på över 800k)

Blockerade tillägg:
8 på den här sidan
809938 totalt


Jag är inte motståndare till reklam, men det ska finnas en balans.

:)
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Jag bedriver mitt liv på nätet som ett företag skulle göra - vad ger mig värde? Innehållet från mina med-medlemmar på SH. Vad ger mig inte värde? Reklam.

Så vad gör jag då? Jag renodlar min kärnverksamhet såklart, vilket är att bara konsumera relevant material, där reklam inte ingår.

Om siten går i putten så är det för en uruselt skött reklamstrategi och inget annat. Att försöka lämpa över ansvaret på mig som konsument är oförskämt.

Kunden har alltid rätt eller vad det brukar heta....
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
http://rejsa.nu/

Magnus hanterar reklam på ett bra sätt.
Men han sköter ju sidan själv och handplockar annonsörerna.


Jag har untantagit sidan på Ad-block men Ghostery blockerar reklamen.
Med AD-block så försvann även annonsbilderna i köp och sälj så sidan tappar inte bara reklam utan en stor del av sin Privata försällning.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tyvärr så kör jag nu också utan reklam.

Har fått en aversion mot KnoppelTümmelMuggelhoffen vilket jag inte tror är meningen från ägare eller annonsör.

Jag gillar reklam i hojtidningar. De ger tidningen pengar och jag får information om saker jag kan vilja köpa. Jag kan välja att läs eller bläddra förbi.

Här blir jag bara förbannad :mad:
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Du ska va glad att det inte dyker upp en massa läderhuvor, dildos och andra bra-att-ha-grejer, för då hade nog mamma gett dig bannor! :brynad :hihi

Det är faktiskt några här som klagat på att det dyker upp just sådant..i tidigare trådar...så där åkte dom dit:rofl.

Ja eller så ligger dom sömnlösa om det kan vara kärringen,sonen eller dottern:va
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top