Börja huckra för att sen stanna, går sen starta på choke men går bara på 2-3 cylindra

PakerT

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Lycksele
Hoj
1998, Honda 1100 blackbird
Honda 1100 blackbird -98 .

Idag börja den huckra för att efter en stund stanna helt. Efter en ca 2 minuter starta den med choken på max, går då endast på 2-3 cylindrar men fick jag upp varven gick den rent men sluta snart gå igen. Hade nära hem som tur var så jag prova köra den när den starta andra gången. Tog mig ca 200m innan den stanna igen. Vänta ca 1 min och den starta igen.. tar min ca 200m innan den stanna igen. Rulla nu med farten jag har och när jag nästan inte har nån fart släpper jag kopplingen, den startar och går nu klockrent igen.

Var börjar jag söka? Den går nu som den ska men nått är ju uppenbarligen galet.
 

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Ort
Stockholm
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
Nu vet jag inte hurvida denna hoj har förgasare eller inte men låter ju onekligen som att förgasarna inte fylls på tillräckligt snabbt. Lite skit i dom kanske?
 

PakerT

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Lycksele
Hoj
1998, Honda 1100 blackbird
Är förgasare men dom är rengjorda ca 700mil sedan och då var dom knappt skitiga. Konstigt att den bara börja gå bra igen efter att gått som en röv och stannat.
 

Gummi Tarzan

örnörn
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
Svart/ grå kronan duo s
Har det regnat där du kört?
Vatten har ju en förmåga att ställa till all världens jäkla problem!
 

PakerT

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Lycksele
Hoj
1998, Honda 1100 blackbird
Bensinkranen sitter under tanken så den är inte rörd. Inge regn
 

PakerT

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Lycksele
Hoj
1998, Honda 1100 blackbird
De jag tycker är konstigt är att felet bara försvann. Efter att jag rullat igång den sista gången så gick den som vanligt dom 2km jag hade hem. Fel brukar sällan laga sig själv eller försvinna?

Tanklocket ska jag prova om de händer igen. Men man vill ju inte direkt ut på nån tur med risk att bli stående
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
ja så klart. glömde skriva att det är enklaste sättet att testa tankurluftningen på. eller köra tills den stannar och då öppna tanklocket och lyssna om det kommer ett vakuum ljud.
 

Sodan

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2009
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Sprint 1050 GT 2012
Tändkablarna, tändstift eller spolarna tycker jag det låter som. Speciellt om du kunde få den gå jämnt genom att varva
 

PakerT

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Lycksele
Hoj
1998, Honda 1100 blackbird
Om stratornlindningen är dålig, vad ger det för symtom? Börjat mäta upp lite och kolla om värden är rätt. Hitta då att dom tre som går till stratorn ska ha Ohm på 0,22-0,26 min har 0,6 om jag använder min multimeter rätt.

Tankluftningen är inte tät
 

Fazerfin

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2011
Ort
Finland
Hoj
FZ1-s
De jag tycker är konstigt är att felet bara försvann. Efter att jag rullat igång den sista gången så gick den som vanligt dom 2km jag hade hem. Fel brukar sällan laga sig själv eller försvinna?

Tanklocket ska jag prova om de händer igen. Men man vill ju inte direkt ut på nån tur med risk att bli stående

skräp i bränslesystemet kan flytta på sig
 

PakerT

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Lycksele
Hoj
1998, Honda 1100 blackbird
Men stor skräp om den ska strypa all bränsle? Kändes visseligen som det blev soppatorsk. Och sen gick den bara starta och "köra" med full choke tills det magiskt bara försvann
 

lelle

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR1100XX -99
Jag skulle faktiskt rösta på bensinpumpen. Dessa förgasar modeller av Blackbird har faktiskt en bensin pump.
Denna pump behövs egentligen bara när man har lite soppa i tanken. Pumpen är en ganska billig lågtrycks pump (finns säkert universal på biltema), eller prova å kopla förbi den (men då med ganska full tank), å se om den går bra då.
Det kan också hjälpa att knacka på pumpen vid de tillfällen de jävlas (men det är bara en tillfällig fix).
 

PakerT

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Lycksele
Hoj
1998, Honda 1100 blackbird
Körde en sväng nyss ca2 mil och inga problem. Kan jag ha tankat för fullt så tankluftningen inte funkade korrekt?
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top