Har liknande på min och köpte specifika fästen från SW Motech för dem
Leta rätt på var du vill ha dem först. Ett fäste är rätt enkelt att få till.
Jag har faktiskt inte riktigt bestämt mig för
var jag vill ha lamporna ännu. Styret, stötdämparna eller på extramonterad motorbåge?
När det gäller inkoppling så kan du fundera en del på det. För 20W behövs inga relä, utan en kontakt av den typen du länkat till funkar, dock blir det viktigt att du slår av den hela tiden om du inte hittar en ledig 5amp säkringsställe som går av och på med tändningen. Lätt att glömma, vilket gör att batteriet dras ur. Jag satte in ett typ av automatiskt relä (Googla DRL controlbox)som sätts på plus och minus polen på batteriet. Slår på lamporna 10 sekunder efter start och slaår av dem ca 10 sekunder efter stopp. Fördel är att det även fanns en "strobe" funktion. två snabba helljusblink så flippar LEDarna ur totalt och drar värsta blinksekvensen.
Ett alternativ är att montera dem med ett relä som "extraljus", med en omkopplare imellan. Gjorde så på pappsens BMW. Styrström från parkering resp helljus in på varsinn sida av en växlande brytare och styrning därifrån på relät. Omkopplaren fick då två lägen "På" som dagsljus/DRL och "Auto på med helljus" som gjorde att om de var avslagna och pappsen drog på vanliga helljustutan eller hellljus så gick LEDen på samtidigt.
Kanske ska tillägga till mitt inlägg ovan att jag kör i princip enbart under dagsljus... aldrig kväll så att jag behöver dra på helljuset.
Som en mindre trevlig upplevelse ur verkligheten. Jag blev kraftigt försenad från ett årsmöte i somras uppe på norra Öland o var tvungen att köra de 4 milen ner till Borgholm i skymning. Eftersom det samtidigt var kraftig dimma som ofta blir på Öland efter mycket heta dagar, uppvärmd mark och kylare luft framåt kvällen. Under de fyra milen så hoppade det säkert ett 60-tal rådjur över vägen så jag fick krypa fram i ca 50 km/h hastighet och parera varenda skuttande rådjur. Så någon mer kvälls- o nattkörning blir det inte för min del. Så jag kommer enbart att köra dagskörningar.
Hade tänkt lägga lamporna med en separat brytare så att jag enbart kan ha DRL-lamporna tända dagtid men att de automatiskt släcks när jag stänger av tändningen. Direktmatning från batteriet är väl att föredra. Frågan är om jag ska koppla varje 10W LED till en 1A säkring eller båda lamporna till en 2A säkring?
Har fler LED-lampor liggandes som jag kan montera på hojen om jag vill synas bättre
i synnerhet om jag sätter dit en motorbåge. Bl a dessa...
2 x 7W
2 x 5W
samt ett helt gäng 3W "eagle eye" LED-lampor