Bästa lyxchipsen?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Nej, Estrellas Hot Sweet Chili, med OLW:s vitlöksdipp ska det vara!
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Estrellas BBQ med Tortilladipp :yoparty:yoparty (Tycker man knappt ser bbq längre?)

Det har du rätt i. Estrella körde BBQ på nytt som ett försök så se för hundan till att få dina vänner att köpa dem så de håller sig i sortimentet.
Kommer någon ihåg de mexikanska chipsen från 80-talet?
 

Evert backström1

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2012
Ort
gbg
Hoj
ktm 2takt husa 650 2takt
Äter inte snacks i vanliga fall,men Blair's Death Rain Habanero Chips är ju riktigt goda men säljs ju tyvärr inte överallt.
I USA är dom populära,ruggigt goda till pilsnerdricka.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Varför säljs chips bara i påsar som är en halv kubikmeter eller större? Jag saknar de gamla påsarna som var 100 gram har jag för mig. Mer än så känner jag inte att jag behöver. Brukar köpa Pommes Pinnes.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Varför säljs chips bara i påsar som är en halv kubikmeter eller större? Jag saknar de gamla påsarna som var 100 gram har jag för mig. Mer än så känner jag inte att jag behöver. Brukar köpa Pommes Pinnes.

Jag springer på sådana lite då och då, mest på små kvarterskiosker eller bensinmackar däremot. Det var väl inte så många som köpte dem, så de säljs inte överallt helt enkelt.
Du får kolla på färjan om de har några där. ;) Tveksamt iofs, där är det mest större förpackningar.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Jag springer på sådana lite då och då, mest på små kvarterskiosker eller bensinmackar däremot. Det var väl inte så många som köpte dem, så de säljs inte överallt helt enkelt.
Du får kolla på färjan om de har några där. ;) Tveksamt iofs, där är det mest större förpackningar.

Jo det finns ju de pyttesmå påsarna men de kostar ju en tia styck. :snålröv :D
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Saknar chipsen som fanns före cancerlarmen fulla med akrylamid. Numera när de bytt ut oljan till solrosolja istället så känns de flesta chipsen alldeles för krispiga och torra för min smak. Dillchips som gav fettiga fingar var grejen.

Numera så blir det coops vanliga, enkla potatischips ibland men inte som förr när en 300g påse kunde gå åt på 15 minuter. :detvarbättreförr
 

Bifogat

  • coop-x-tra-franske-kartofler-stor.jpg
    coop-x-tra-franske-kartofler-stor.jpg
    39.8 KB · Visningar: 142

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Extra lyxigt!
För kostar det mer är det ju lyxigare. Det är iaf min förståelse av hela fenomenet lyxigt. :D

Ahaaaa. Så ska man vara riktig stekare är det inte rotfruktschips och annat som gäller utan småpåsar från Estrella? Synd att jag inte är så stekig av mig.....
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
BTW: Pommes pinnes är kanon till pilsnern.
Gärna uppvärmda i ugnen.

Har alltid undrat vem tusan som äter de däringa.. tom det svaret satt du inne på :)

Ogillar dem starkt själv då de enl mig smakar bränt, men jag kanske smakt på dåliga.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Har alltid undrat vem tusan som äter de däringa.. tom det svaret satt du inne på :)

Ogillar dem starkt själv då de enl mig smakar bränt, men jag kanske smakt på dåliga.

Det finns en annar sort jag glömt namet på. De säljs i röda påsar och finns i saltade eller surkräm. De är mycket bättre än Pommes Pinnes.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Bjärechips sourcream & onion är perfektion i påsform!

Skickat via Tapatalk 2
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top