Bänkrummet på gång

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Bilderna på tavlans minneskort är orsaken att jag kommer gå omkring med ribba i en vecka.
Du kan du !:tummenupp
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Ronnys vurpa i lite större format @ http://yfrog.com/03ronnyvurpar20050724j
ronnyvurpar20050724.jpg
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Det gör ju nästan ont att se den där...
Så fin och oförstörd hoj som en tusendel senare går i backen och skrapas sönder.. :gråta

Ja just ja... Hoppas det gick bra för föraren också då... :hihi
 

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
Det gör ju nästan ont att se den där...
Så fin och oförstörd hoj som en tusendel senare går i backen och skrapas sönder.. :gråta
Landningen var otäck, jag fick en del av kåpan som "souvenir".

Det där var ett riktigt tråkigt år med uppåt 6-7 klotningar på strippar i Sverige och jag tror två dragbike-olyckor i Finland.

Ja just ja... Hoppas det gick bra för föraren också då... :hihi
Inte mycket att lägga en smiley på, jag vet att minst en av olycks-chaufförerna fortfarande dras med ryggbesvär efter den säsongen.
 

Bellon

Fast i accelerations träsket SGB 81
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Kungsör
Hoj
Zx-12r 00:a och en SV 1000n
Ronny på Säve

Ronny på Säve!
Jag såg ett foto som var taget några tiondelar senare, det rök från skosulorna på det fotot.
Björn
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Landningen var otäck, jag fick en del av kåpan som "souvenir".

Det där var ett riktigt tråkigt år med uppåt 6-7 klotningar på strippar i Sverige och jag tror två dragbike-olyckor i Finland.

Inte mycket att lägga en smiley på, jag vet att minst en av olycks-chaufförerna fortfarande dras med ryggbesvär efter den säsongen.

njae.. smileyen var nog snarare för att första konstaterandet/tanken var hojen, den andra var föraren..

annorunda souvenir...
 

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
njae.. smileyen var nog snarare för att första konstaterandet/tanken var hojen, den andra var föraren..

annorunda souvenir...
Ingen fara, det var inget menat mot budbäraren, det var bara en reflektion över att det inte alltid går så bra som det ser ut. Oftast är det tvärtom och det är ju bra.

"souveniren", jo, minst sagt udda. Det var det sista man tänkte på men Ronny är ju sällan ledsen, han satte ett snöre i en karossbit, signerade den och lämnade över den till speakern som en överraskning vid ett senare tillfälle.

"8.39 290" står det, svindlande tid och hastighet för ett par år sedan. Men står sig rätt bra även idag.

Sorry till Andersson för off-topic...
 

Bifogat

  • RonnyN.jpg
    RonnyN.jpg
    32.3 KB · Visningar: 174
Last edited:

sporti

mannen utan vidare
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Vallentuna
Hoj
Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX
Har du fått till reglering så du kan hålla ett visst varvtal och så? Jag hörde att du värmer poolen med bromsvärme :lol
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Har du fått till reglering så du kan hålla ett visst varvtal och så? Jag hörde att du värmer poolen med bromsvärme :lol



Näää, Inge vinterbada:D

Faktiskt så har skivbromsarna funkat över förväntan

Det går att jaga statiska lastlägen i låg och mellanlast på vanliga dödliga hojar

(powercommandermapning)

Studiebesök??:)
 

sporti

mannen utan vidare
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Vallentuna
Hoj
Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX
Näää, Inge vinterbada:D

Faktiskt så har skivbromsarna funkat över förväntan

Det går att jaga statiska lastlägen i låg och mellanlast på vanliga dödliga hojar

(powercommandermapning)

Studiebesök??:)

Men hur länge kan du ligga och bromsa t.ex. 50 hästar innan de börjar fejda då? :va Fast det kanske inte är så stort problem som jag tänker mig om man kyler lite. Men det är ju typ 35 kW? Med lite rördragning behöver du aldrig mer skotta snö :D

Jag tittar gärna förbi nån kväll! Den här veckan?
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Men hur länge kan du ligga och bromsa t.ex. 50 hästar innan de börjar fejda då? :va Fast det kanske inte är så stort problem som jag tänker mig om man kyler lite. Men det är ju typ 35 kW? Med lite rördragning behöver du aldrig mer skotta snö :D

Jag tittar gärna förbi nån kväll! Den här veckan?


De går bra de
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
men du behöver väl inte bromsa mer än tiden det tar att hitta rätt trottelposition, sedan köra ett svep eller hur brukar du göra?
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
men du behöver väl inte bromsa mer än tiden det tar att hitta rätt trottelposition, sedan köra ett svep eller hur brukar du göra?


Vissa dellastpositioner är superkänsliga och behöver stabiliseras genom att hålla på bromsen några sekunder

I powercommandermiljön är det inte ovanligt med +10 i en cell och -5 i nästa

Ändrar man i fel lastcell så blir det galet
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
hur fungera det med dom längsgående spåren du svarvade i rullen, några problem med hjulspinn?
Skulle du gjort annorlunda om du gjorde ny rulle idag?
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
hur fungera det med dom längsgående spåren du svarvade i rullen, några problem med hjulspinn?
Skulle du gjort annorlunda om du gjorde ny rulle idag?

ALDRIG

Funkar utomordentligt

Sliter Mycket mindre däck än lettrad rulle men med minst samma grepp
om inte bättre
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top