Bänkning, 175hp Bonneville

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Nu gör jag ett nytt försök, efter att ha kört av 2 vevar så kör jag nu utan ballansaxlar och har ballanserat om veven efter Per Bengtssons tips. Har kört 8-10 repor i bänk och får ut 175hp med lite kopplingsslir. Detta är alltså inte min 1120cc SuperTwinTopGas hoj utan min 900cc som är byggd för ProTwinBike. I Mantorp ska jag köra supergas men eftersom jag aldrig kört den med denna effekt utan whelliebars så är jag inget hot mot toppen, hoppas dock att kvala in.
Här är en bänkningsfilm, lite missar, lite spin och lite slir så det är inte en äkta 175hp repa ni ser, tror det blev 140hp på sista draget. Oooh, laddar 1.2bar
http://www.youtube.com/watch?v=IxLWIXknEnc

Här är utskriften, tycker ni att det ser ut som en sugmotorkurva så är det för att jag kör med VNT-turbo på denna hojen (variabla nozzlar)
http://www.stabbarps-auto.com/images/175hp.jpg
 
Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Elak hoj. All respekt åt den överladdade Hinckleyn.
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Grym hoj. Härligt ljud! Hoppas grejjerna håller för dig nu:)
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Kan du inte lägga i en högre växel så att motorn får mer o dra.
(Du kanske inte har fler växlar på racehojen :D )

Valsen är kanske ovanligt lätt ?
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Rullen är ovanligt tung.. Kan inte köra i högre växel för då slirar kopplingen, lock-up'n låser väldigt sent men det funkar bra på strippen eftersom jag aldrig är under 7500rpm där. Kunde ju lagt på mer fjädertryck och vikter men jag var igentligen bara ute efter att se om den skulle rasa eller inte, effekten bryr jag mej inte om just nu, och den är mappad för dom varvtal jag använder i real life. Har man egen bänk så kan man köra lite hur man vill ;)

Rullen är ovanligt tung.. Kan inte köra i högre växel för då slirar kopplingen, lock-up'n låser väldigt sent men det funkar bra på strippen eftersom jag aldrig är under 7500rpm där. Kunde ju lagt på mer fjädertryck och vikter men jag var igentligen bara ute efter att se om den skulle rasa eller inte, effekten bryr jag mej inte om just nu, och den är mappad för dom varvtal jag använder i real life. Har man egen bänk så kan man köra lite hur man vill ;)
Sista dragte var i 4an av 5, den är drevad för 230kmh
 
Last edited:

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Det är ballansaxlarnas lager som inte pallar trycket, sen slits veven av. Det jag vill kolla nu var om hojen tålde vibrationerna som det blir när man kör utan ballansaxlar. En 900cc parallell twin vibrerar mer än nått annat du har provat, när jag släppte gasen fick jag ställa mej upp annars hade jag skitit i byxorna..

Rullen väger 281kg, en Dynojet rulle väger 203kg om jag inte har fel
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top