Avgassmällar Suzuki gsxr 1000 K9

Mac-10

RealRoadRacing
Gick med
2 Apr 2014
Ort
Luleå
Hoj
RC8R -12
Skämt och berit, visst låter det coolt med lite knallar vid avslag, men är det skadligt på ngt sätt. Har x-tre powerbox på min och den verka ha tagit bort lägesväljaren så det bara är läge a hela tiden? Ska det vara så. Sorry för offtopic.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Skämt och berit, visst låter det coolt med lite knallar vid avslag, men är det skadligt på ngt sätt. Har x-tre powerbox på min och den verka ha tagit bort lägesväljaren så det bara är läge a hela tiden? Ska det vara så. Sorry för offtopic.
X-TRE lurar ju bara ECU att Du kör på högsta växelväljarna för att undvika retardationen på tändkurvan för de lägre växlarna. Kör Du bara med slip-on och X-TRE vågar jag påstå att Du klarar Dig hyfsat, har Du tagit bort katalysatorn eller kör med helsystem är det läge att investera i PC-V eller Bazzaz för att justera soppakurvan i stort.

Men att det smäller på gasavdrag är inte i sig något allvarligare problem. Visst - den är lite mager på 0% trottel i kombination med medelvarvtal men Du är där så kort tid att det knappast förkortar motorns livslängd...
 

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Gsxr
Skämt och berit, visst låter det coolt med lite knallar vid avslag, men är det skadligt på ngt sätt. Har x-tre powerbox på min och den verka ha tagit bort lägesväljaren så det bara är läge a hela tiden? Ska det vara så. Sorry för offtopic.

Här kan ni se hur man fixar till det. Hoppas detta kan vara till hjälp för dom som vill försöka ta bort avgas smällarna med hjälp av powercomnadern och inte fiffla med pair valve mod:)

http://www.youtube.com/watch?v=SZrjgiCs1rE
 
Last edited:

Mac-10

RealRoadRacing
Gick med
2 Apr 2014
Ort
Luleå
Hoj
RC8R -12
X-TRE lurar ju bara ECU att Du kör på högsta växelväljarna för att undvika retardationen på tändkurvan för de lägre växlarna. Kör Du bara med slip-on och X-TRE vågar jag påstå att Du klarar Dig hyfsat, har Du tagit bort katalysatorn eller kör med helsystem är det läge att investera i PC-V eller Bazzaz för att justera soppakurvan i stort.

Men att det smäller på gasavdrag är inte i sig något allvarligare problem. Visst - den är lite mager på 0% trottel i kombination med medelvarvtal men Du är där så kort tid att det knappast förkortar motorns livslängd...

Ok yoshi burk bara så katalysator sitter kvar. Tack för bra svar:tummenupp
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Inte vad jag kommer ihåg, men om du surfar runt på gixxer.com så kan du själv bilda dig en uppfattning, eller i alla fall låta någon jänkare övertala dig att APE's mekaniska sträckare (med tumgänga...) är lösningen på alla problem.

Den enda hoj i modern tid som haft en riktigt dålig kamkedjesträckare är väl första årsmodellen R1 med crossplanemotor (de ska bytas på garanti, se till att det är gjort om du köper en sådan). Och alla RSV4:eek:r förstås, fyra olika konstruktioner på kamkedjesträckare / kamkedjeguide under de fyra första årsmodellerna säger allt...


Nu så har jag fått lite med kött på benen angående den andra motorn som strök med, verkar snarare att ram/vevlagret har skurit på den. Så tyvärr tror jag inte ens en sträckare med tumgänga kommer lösa detta problemet :gråta Men kommer få en ny motor i veckan, som jag hoppas håller längre än den senaste :) Vad jag hade tänkt att göra är att Mappa hojen ordentligt i bänk samt ställa in quick shiftern. Men vad är den största/vanligaste anledningen till vev/ramlager ras?
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top