Eniac
Hojåkare i exil
Guddagens!
Fick idag veta att min cykel sprutar flammor vid motorbroms. Hör även att den ger avgassmällar ibland. Och enligt polaren som åkte med så inträffade flammorna och knallarna samtidigt. *Logiskt.. Yeeeesss!*
Har monterat ett helsystem som följde med vid köp och misstänker starkt att fuggarna är justerade för originalsystemet.
Den går bra i övrigt förutom en sak som jag irriterar mig på.
Tror att det har med 4-1 systemet att göra, men är inte säker. Vid snabbt gaspådrag så bluddrar motorn till runt 4000 varv. Inte så det tvekar, men man hör att den inte går rent till ca 4200-4300, men sedan så går den bra upp till rödstreck. Går bra under 4000, och går snällt och fint förbi om man accelererar mjukt.
Har som sakt var min egen teori om att det är förgasarna som måste justeras / ombestyckas för 4-1 systemet.
Vad tror ni? Jag vet ingenting... Kan mer om insprutning än förknasarmotorer.
Fick idag veta att min cykel sprutar flammor vid motorbroms. Hör även att den ger avgassmällar ibland. Och enligt polaren som åkte med så inträffade flammorna och knallarna samtidigt. *Logiskt.. Yeeeesss!*
Har monterat ett helsystem som följde med vid köp och misstänker starkt att fuggarna är justerade för originalsystemet.
Den går bra i övrigt förutom en sak som jag irriterar mig på.
Tror att det har med 4-1 systemet att göra, men är inte säker. Vid snabbt gaspådrag så bluddrar motorn till runt 4000 varv. Inte så det tvekar, men man hör att den inte går rent till ca 4200-4300, men sedan så går den bra upp till rödstreck. Går bra under 4000, och går snällt och fint förbi om man accelererar mjukt.
Har som sakt var min egen teori om att det är förgasarna som måste justeras / ombestyckas för 4-1 systemet.
Vad tror ni? Jag vet ingenting... Kan mer om insprutning än förknasarmotorer.