Avfuktare till 65 kvm källare.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Vad säger husägarna här, vilken avfuktare ska jag ha i källaren ? Budget gärna under 5000:-
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Om du inte ska ha den permanent finns det att hyra, säkert en hel del billigare än att köpa.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Eller så dränerar man..? =0)
"Ort: Västervik"
Kanske har regnat en del där de senaste dagarna?

T.ex. Cramo har uthyrning av avfuktare. Även andra liknande företag. Men det riskerar nog att vara lite hög efterfrågan på dylika maskiner i de där trakterna just nu :rolleyes:
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag kör biltemas för tillfälligt bruk lite här och där. Den funkar bra och har tillräckliga inställningsmöjligheter tycker jag. 1200 spänn.

Om jag hade behövt en för lite mer permanent bruk så hade det blivit en Mitsubishi MJ-E16VX. Mycket tystare, bättre i lägre temperaturer, fler inställningsmöjligheter och troligen effektivare. Har en kompis som har en och han är väldigt nöjd. 4-5000 tror jag den kostar.
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Jag kör biltemas för tillfälligt bruk lite här och där. Den funkar bra och har tillräckliga inställningsmöjligheter tycker jag. 1200 spänn.

Om jag hade behövt en för lite mer permanent bruk så hade det blivit en Mitsubishi MJ-E16VX. Mycket tystare, bättre i lägre temperaturer, fler inställningsmöjligheter och troligen effektivare. Har en kompis som har en och han är väldigt nöjd. 4-5000 tror jag den kostar.

Kollade på den men valde en Woods för 3000:- istället, likvärdig prestanda som Mitsin men lite bullrigare, men den ska ju stå i källarn så spelar inte så stor roll :)
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
"Ort: Västervik"
Kanske har regnat en del där de senaste dagarna?

T.ex. Cramo har uthyrning av avfuktare. Även andra liknande företag. Men det riskerar nog att vara lite hög efterfrågan på dylika maskiner i de där trakterna just nu :rolleyes:

Nej då, inga problem men vill ändå ha en i källaren.
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Jag köpte en på Bauhaus för 2000:- och har nydränerat, räcker gott och väl känns det som, drar på den ibland när vi duschar i familjen eller när torktumlare/tvättmaskin går konstant för att bli av med den fuktiga luften som blir av de maskinerna. Men Woods är väl de som är bäst vad jag har förstått.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Köpte Julas för precis under tusenlappen. Verkar vara samma som både media märkt och brinner säljer för 1300-1400.
Säkert inte lika effektiv och inte några större inställningsmöjligheter men borde funka.
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Glöm inte att kolla hur energi-effektiva de är, så du inte märker detta först när elräkningen kommer...
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top