Att formulera en attraktiv annons

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
En sak som får mig att se rött är när säljaren skriver "har varit i kvinnligt bruk" eller motsvarande.
Vad är detta, är det en för eller nackdel?
Blir så irriterad. Jo en kvinna kanske kör generellt lite försiktigare, men det behöver inte betyda att det har slitits mindre på kopplingar etc etc.
 

axelsson_vpg

Guest
de är väl ingen kontaktannons man söker efter då man ska införskaffa nya grejer..
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Jaha? Personen som skrivit annonsen kanske har dyslexi? :slicka



+1

:d:d:d:d

Handla inte tråden om att folk inte längre gör attraktiva annonser???:va
För isf är annonsen Nilax länka till ett skräckexempel. Jag sitter o garvar åt den. Och inte hade jag tagit upp o ringt säljaren oavsätt pris. Om han inte gav bort den förstås :)
 

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
För mig går inte en dålig annons bort, vare sig den är lång, ful, otrevlig eller allmänt jobbig. Jag är bara ute efter att göra den bästa dealen. Men ja jag håller med om att det är skittrist när man kommer till en annons som håller dålig ton, det känns som att man blir pissad på innan man ens har gjort något fel.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Jag är ute och letar hoj. Jag har också reagerat på denna attityd! Hojen får vara hur billig eller välvårdad som helst när annonsören har en "rör-du-min-hoj-är-du-dödens-attityd" så bryr jag mig inte ens om att slänga iväg ett mail!:glömdet

Då fungerar det ju! Folk som köper ringer, folk som slösar bort ens tid "slänger iväg ett mail".
 

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
Jag är dyslektiker, men det finns hur mycket hjälpmedel som helst för att kunna stava. Om man inte orkar besvära sig att kolla stavningen när man sätter in en annons på en hoj för över hundra tusen så är man bara jävligt lat eller helt enkelt bara dum.

Folk som ljuger eller överdriver om småsaker går bort, för då kan man förvänta sig att dom ljuger om en massa annat också.

Undrar vad som är fel på min annons, bara en som har hört av sig! låter det för enkel? ville bara berätta om hojen och inget annat om varför vill sälja och sånt.
Ska behöva berätta en massa om mig också!
http://www.blocket.se/malmo/Kawasaki_er6n_ABS_33997290.htm?ca=23_11&w=0&last=1

Låter den som på filmen så vet jag inte om jag skulle va intresserad.
Annars va det väl inget fel på den annonsen.
 
Last edited:

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Undrar vad som är fel på min annons, bara en som har hört av sig! låter det för enkel? ville bara berätta om hojen och inget annat om varför vill sälja och sånt.
Ska behöva berätta en massa om mig också!
http://www.blocket.se/malmo/Kawasaki_er6n_ABS_33997290.htm?ca=23_11&w=0&last=1

Kort och koncist, kan bero på att det finns många Er6:eek:r på marknaden. Inget fel på annonsen. Bara att avvakta.

Hittade 158 stycken Er6:eek:r på en sökning... Sänka priset är ett sätt att få hojen såld snabbt- funkar bra !
EDIT : Din var dyrast :)
 
Last edited:

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö/Lund
Hoj
VFR800
Undrar vad som är fel på min annons, bara en som har hört av sig! låter det för enkel? ville bara berätta om hojen och inget annat om varför vill sälja och sånt.
Ska behöva berätta en massa om mig också!
http://www.blocket.se/malmo/Kawasaki_er6n_ABS_33997290.htm?ca=23_11&w=0&last=1

Smaksak men personligen har jag svårt för texter (så även annonser) med enbart versaler. Sen ligger väll ditt pris minst 10K över vad man kan förvänta sig att få för en 07a.

Vill inte vara alltför neggo men fixa bättre ljud eller fimpa filmen, låter som en påse nötter...
 

motormania

kawaowner
Gick med
26 Jan 2005
Ort
skåne
Hoj
kawa zx7r
er6n

Nej, det är inget fel på din dator, ljudet på filmen ÄR kass..det är nog priset det är fel på...


Dyr! o så borde du fimpa filmen. Vilket jävla surr o dåligt ljud. Kanske bara min dator, men då borde det va lika för några andra oxå...

Håller med dig om det! priset och versaler var inget hit!!
Tänkte ligga högt om någon fick för sig att rå-pruta men det var kanske fel...och det med versaler vet i fa.. vad jag tänkte på då..tack för alla svar. :tummenupp

Smaksak men personligen har jag svårt för texter (så även annonser) med enbart versaler. Sen ligger väll ditt pris minst 10K över vad man kan förvänta sig att få för en 07a.

Vill inte vara alltför neggo men fixa bättre ljud eller fimpa filmen, låter som en påse nötter...
 
Last edited:

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Nej, det är inget fel på din dator, ljudet på filmen ÄR kass..det är nog priset det är fel på...




Håller med dig om det! priset och versaler var inget hit!!
Tänkte ligga högt om någon fick för sig att rå-pruta men det var kanske fel...och det med versaler vet i fa.. vad jag tänkte på då..tack för alla svar. :tummenupp

Sen så har blocket en bugg. Så när man söker på er6 så kommer inte din hoj upp. Bara när man söker på er6n. Så längst ner i annonsen kan du ju lägga in lite taggar lr va det heter. Lycka till :tummenupp
 

EHEC

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Jakobstad
Hoj
Tillfälligt hojlös
En sak som får mig att se rött är när säljaren skriver "har varit i kvinnligt bruk" eller motsvarande.
Vad är detta, är det en för eller nackdel?
Blir så irriterad. Jo en kvinna kanske kör generellt lite försiktigare, men det behöver inte betyda att det har slitits mindre på kopplingar etc etc.

Har ofta tänkt på det, kan inte se några direkta fördelar (eller nackdelar) med det.

Bollade lite med tanken på hur "Aldrig kvinnokörd" skulle se ut i en annons.
 
  • Gilla
Reaktioner: EPT

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Har ofta tänkt på det, kan inte se några direkta fördelar (eller nackdelar) med det.

Bollade lite med tanken på hur "Aldrig kvinnokörd" skulle se ut i en annons.

Det är ett allmänt faktum att en tjejkörd hoj är i bättre skick (även om det inte alltid är så). Gäller dock endast om tjejen är första ägaren, eller om alla ägare dessförinnan också var brudar. När det gäller finare mountainbikes står det ofta tjejkörd om det är en tjej som haft den - spelar ingen roll om hon bara solskensåkte eller har vunnit världscupen.

Stereotyp: Tjejer kör lugnt, försiktigt och är varsamma medan killar brassar helvete och är offensiva.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
"mycket fin mc välskött och servad.går bara bra
ny kamdrivning 2010 ny motorolja och stift nytt framdäck 2v sedan
sidoväskor och toppbox medföljer
obs billig i försäkring
ändrar priset till 20000 och gäller 17/6-19/6 sen blir den kvar om den inte bilvit såld under dessa dagar
obs ! kommer inte att besvara mail svamlare"
Vanliga fel:
1) Tala om vad du heter om du heter Nils Nilsson sätt ut det namnet som säljare. Inte säljes av t.ex. R1
Lämna mobilnumret att ringa, har du fasttelefon sätt ut det också i annonsen, ger ett seriöst intryck. För det går att kolla att Namn och telefon stämmer.
2) Tala om vilket registreringsnummer hojen har. Det gör att en köpare kan kolla med olika bolag vad försäkringen blir på utan att belasta dig. Och kolla att du som säljer äger hojen.
3) Tala om hur många mil hojen har gått. Annonsen ovan är ju totalt ointressant.
4) Tala om ifall hojen är svensksåld eller utlandssåld, importerad. I det senare fallet kan det vara intressant hur lång du kört den.
5) Serviceläget. Fullstämplad servicebok eller kvitton på alla utgifter för material osv under den tiden man haft hojen.
Billig försäkring säger ingenting. Har sett i trådar här på SH de som "touring helförsäkrat" Hayabusa för
ca 4000kr/år. Och det är billigt för hojägaren. Eller som jag fick erbjudande bara ca 12000kr/år helförsäkring för GSX-R 750 2000 men med villkoret 25000kr i självrisk för en hoj som kostade 40000kr i dec 2010 på blocket. "Billig" försäkring, JA, intressant NEJ pga självrisken.
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top