Arga Snickaren...

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Såg avsnittet igår & man kokar ju fan över, vilket JÄVLA stolpskott till farsa!! :mad:

Först brinner deras första hus ner, dom får 4,2 mille av f-bolaget, får storhetsvansinne & bräker på med jättekåk & ett garage värdigt ett par bussar, med golvvärme (!) & toalett, samt ett stort jävla växthus.

Sen tar pengarna slut mitt i. (surprise...)

Så mailar dom socialen (Kanal 5) står & ser ledsna ut en stund, & får hjälp.

Är det så jävla illa ställt i detta land att folk inte har någon som helst verklighetsförankring?
Och varför har alla fått storhetsvansinne & måste bygga större än vad som behövs?


Suck!!!
 
Last edited:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag föstår inte heller hur Kanal 5 kan ställa upp med hjälp:crash när någon har lyxat bort / klantat bort det hela..inte direkt så att dom har haft otur? otur att tänka möjligtvis....
 

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
Jag föstår inte heller hur Kanal 5 kan ställa upp med hjälp:crash när någon har lyxat bort / klantat bort det hela..inte direkt så att dom har haft otur? otur att tänka möjligtvis....

Kanal5 får tittarsiffror och kan sälja reklamtid, svårare än så är det inte :fakta
TV-kanalerna fortsätter sända skit så länge det finns tillräckligt många nötter som tittar på skiten.
Så det ni borde fundera på är varför ni tittar på skiten :confused::va
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Fråga istället hur fan den stenhögen hamnade på 4,2.

Inte så konstigt egentligen om man har en fullvärdesförsäkring där man är garanterad ett återställande av ett likvärdigt hus.
Först så är ersättningen beräknad på att det är svenska hantverkare som utför arbetet och det där är ju mer än att bara bygga ett nytt hus som man gör annars på färdigt tomt. Här ska det rivas, saneras och sen byggas nytt.
Sen får familjen ersättning som ska täcka boende under tiden, säkerligen beräknat till 5-8 månader. Sen får de ju även ersättning för lösöre och där får du den summa du betalar för.
Jag skulle få ca 3 miljoner i ersättning om mitt lilla skithus brann ner, då är det värderat till 1.2 miljoner. Men då har jag räknat med lösöre till 1 miljon och det skulle garanterat kosta 2 miljoner att uppföra ett likvärdigt hus.
Så 4.2M känns inte så jävla off för det var väl inte så jäkla litet det hus de hade?


Själv skulle jag antagligen göra likadant, förutom den biten där det havererade alltså. Jag tycker att vi bygger alldeles för litet i Sverige, en familj om 4 medlemmar beräknas klara sig på 120-140kvm.
Vi är 4 i min familj och när jag har renoverat färdigt huset som det står nu så har vi 180kvm och med planerade utbyggen så blir det ca 280-300kvm boyta och sen 50kvm garage på det.
Och när jag går igenom ritningar och sånt så är det ändå för litet men jag är tveksam till att jag tillåts bygga ens som jag planerar nu pga "sjönära" som det så fint heter bara för att det råkar rinna förbi en smutsig jävla å vid huset. där ingen kan bada ändå.
Helst skulle jag lägga på en våning till men det har grannarna redan försökt med med negativt resultat från kommunhelvetet :mad:

Stora hus är fan så mycket roligare än små hus. Jag ska påbörja ett jobb om någon vecka i ett hus där man har byggt ut från 80kvm till 330kvm och inte ens det känns stort nog fast det bara är 5 rum och kök, 2 badrum samt tvättstuga på den ytan.

Nej, om mina planer om framgångsrika företag om si så där 10-15 år går i lås så ska jag bygga mig ett mansion på en tomt jag har utanför stan på 4000kvm. Då blir det huvudbyggnad på ca 400kvm och två flyglar om vardera 140kvm i två plan varav det ena blir garage/hobbyrum och det andra pannrum/gäststuga/tonåringshus. Beräknad kostnad i dagens penningvärde= 4,5 miljoner. Anders rikedom= 0
Så det är en bit kvar :gråta
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Inte så konstigt egentligen om man har en fullvärdesförsäkring där man är garanterad ett återställande av ett likvärdigt hus.
Först så är ersättningen beräknad på att det är svenska hantverkare som utför arbetet och det där är ju mer än att bara bygga ett nytt hus som man gör annars på färdigt tomt. Här ska det rivas, saneras och sen byggas nytt.
Sen får familjen ersättning som ska täcka boende under tiden, säkerligen beräknat till 5-8 månader. Sen får de ju även ersättning för lösöre och där får du den summa du betalar för.
Jag skulle få ca 3 miljoner i ersättning om mitt lilla skithus brann ner, då är det värderat till 1.2 miljoner. Men då har jag räknat med lösöre till 1 miljon och det skulle garanterat kosta 2 miljoner att uppföra ett likvärdigt hus.
Så 4.2M känns inte så jävla off för det var väl inte så jäkla litet det hus de hade?


Själv skulle jag antagligen göra likadant, förutom den biten där det havererade alltså. Jag tycker att vi bygger alldeles för litet i Sverige, en familj om 4 medlemmar beräknas klara sig på 120-140kvm.
Vi är 4 i min familj och när jag har renoverat färdigt huset som det står nu så har vi 180kvm och med planerade utbyggen så blir det ca 280-300kvm boyta och sen 50kvm garage på det.
Och när jag går igenom ritningar och sånt så är det ändå för litet men jag är tveksam till att jag tillåts bygga ens som jag planerar nu pga "sjönära" som det så fint heter bara för att det råkar rinna förbi en smutsig jävla å vid huset. där ingen kan bada ändå.
Helst skulle jag lägga på en våning till men det har grannarna redan försökt med med negativt resultat från kommunhelvetet :mad:

Stora hus är fan så mycket roligare än små hus. Jag ska påbörja ett jobb om någon vecka i ett hus där man har byggt ut från 80kvm till 330kvm och inte ens det känns stort nog fast det bara är 5 rum och kök, 2 badrum samt tvättstuga på den ytan.

Nej, om mina planer om framgångsrika företag om si så där 10-15 år går i lås så ska jag bygga mig ett mansion på en tomt jag har utanför stan på 4000kvm. Då blir det huvudbyggnad på ca 400kvm och två flyglar om vardera 140kvm i två plan varav det ena blir garage/hobbyrum och det andra pannrum/gäststuga/tonåringshus. Beräknad kostnad i dagens penningvärde= 4,5 miljoner. Anders rikedom= 0
Så det är en bit kvar :gråta

Jo, men nu avsåg jag det som stod nu och hade ätit upp alla 4,2.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag ska kakla en duschhörna i gästbadrummet...funderar på att bränna av 15 lax på en svinfin armatur, sen deppa ihop att jag inte har råd att kakla...ringer Kanal 5 så får dom komma & färdigställa, allt till lite käck bakgrundsmusik! :tummenupp
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag ska kakla en duschhörna i gästbadrummet...funderar på att bränna av 15 lax på en svinfin armatur, sen deppa ihop att jag inte har råd att kakla...ringer Kanal 5 så får dom komma & färdigställa, allt till lite käck bakgrundsmusik! :tummenupp

För litet, riv ur allt i lägenheten och bosätt dig i bilen, då börjar vi snacka.

Sen måste du göra något mer, ta och skaffa ett dussin katter och spela bort stålarna du har på betson, nu kanske om du är villig att spela apkorkad framför kamerorna blir det något.

Men om det nu blir något måste du lova att ge den störiga saten en lusing från oss alla.
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Hur kommer det sig att det är så farligt med golvvärme?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Om jag inte minns del finns det en herre här med en Busa Turbo som varit med i programmet, han kan väl komma in och svara på lite frågor.

Ex. erbjuder de att bygga lite extra som man delbetalar till dem under en framtid?

Och så kan ni andra ställa frågor ni undrar över.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jo, men nu avsåg jag det som stod nu och hade ätit upp alla 4,2.

Aha, du tänkte så. Ja, det är ju en jävligt bra fråga och ännu konstigare när killen själv var delaktig i byggandet i form av hantverkare. Han borde ju ha lite koll på läget :va
Men antagligen har de levt loppan för en stor del av pengarna, de fick säkert hybris när det började dimpa ner tonvis med stålar på kontot. Alla pengar var säkerligen inte öronmärkta av banken för bygget.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Aha, du tänkte så. Ja, det är ju en jävligt bra fråga och ännu konstigare när killen själv var delaktig i byggandet i form av hantverkare. Han borde ju ha lite koll på läget :va
Men antagligen har de levt loppan för en stor del av pengarna, de fick säkert hybris när det började dimpa ner tonvis med stålar på kontot. Alla pengar var säkerligen inte öronmärkta av banken för bygget.

Excaktamundo, dom har byggt för en mille och latjat bort resten.

Sen fick dom hjälp av tv att fixa skiten...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Ja, det är ju en jävligt bra fråga och ännu konstigare när killen själv var delaktig i byggandet i form av hantverkare. Han borde ju ha lite koll på läget :va.

Att ha kunskapen att kunna gjuta en trappa och golvvärme är inte detsamma som att kunna göra en projektplan och finansiell kalkyl för en hel kåk med tillhörande garage och växthus.

Bara för att en kock lagar god mat finns det inget som säger att denne kommer ha någon som helst framgång när han ger sig på att driva restaurang.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Att ha kunskapen att kunna gjuta en trappa och golvvärme är inte detsamma som att kunna göra en projektplan och finansiell kalkyl för en hel kåk med tillhörande garage och växthus.

Bara för att en kock lagar god mat finns det inget som säger att denne kommer ha någon som helst framgång när han ger sig på att driva restaurang.

Förvisso, men killen hade ju drivit eget och borde ha koll på läget. Jag förstår fortfarande inte hur man kan misslyckas men att killen fick storhetsvansinne som Anders påpekar i programmet är ju mitt i prick. Garaget var ju så jävla dumt att påbörja så man skäms.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Lyxfällan, Arga Snickaren, etc....man häpnar över hur jävla många puckon det finns i detta land, jag har börjat titta snett på alla jag möter.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top